ورود / عضویت
تاریخ 1402/04/06 ساعت 10:58

شمس‌آذر قزوین پا پیش گذاشت / اولین درخواست سهمیه لیگ فوتبال زنان به سازمان لیگ رسید

شمس‌آذر قزوین پا پیش گذاشت / اولین درخواست سهمیه لیگ فوتبال زنان به سازمان لیگ رسید پس از اطلاعیه سازمان لیگ مبنی بر امکان تیمداری باشگاه های فعال در حوزه مردان برای کسب سهمیه تیم فوتبال زنان اولین نامه رسمی به فدراسیون فوتبال رسید.

به گزارش فوتبالدخت پیش تر سازمان لیگ فوتبال ایران با صدور یک اطلاعیه، از تخصیص سهمیه به باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال مردان برای تیم‌داری در بالاترین سطح فوتبال زنان خبر داده بود.

گلاره ناظمی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر زنان در گفت‌وگو با ایسنا درباره مصوبه سازمان لیگ مبنی بر اعطای امتیاز تیم لیگ برتری بانوان به باشگاه‌های لیگ برتر مردان گفت: فعلا این قضیه اجباری نیست اما از سال بعد در تلاش هستیم تا هر باشگاه لیگ برتری در بخش آقایان که درخواست داشتن تیم در لیگ برتر بانوان را دارد، این امکان برای آن‌ها فراهم باشد تا بنا بر خواسته AFC و فیفا - که هر باشگاهی ملزم به داشتن تیم آقایان و بانوان است - این اتفاق در کشور ما صورت بگیرد.


بخوانید:


وی درباره تیم‌هایی که تاکنون ابراز تمایل و آمادگی کرده‌اند، توضیح داد: در رسانه‌ها صحبت‌ها زیاد بود و اسامی تیم‌های مختلفی به میان آمده اما تنها تیمی که از طریق اتوماسیون به فدراسیون نامه زده و آمادگی خود را در این خصوص اعلام کرده، شمس آذر قزوین است. (شمس آذر قزوین فصل گذشته به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد)

ناظمی در خصوص اینکه اگر همه باشگاه‌های لیگ برتری آقایان درخواست تیمداری در لیگ برتر بانوان را دهند و تعداد از حد معین بیشتر شود، راهکار سازمان لیگ چه خواهد بود، بیان کرد: در ابتدای امر واقعا دوست داریم این اتفاق رخ دهد و شاهد تیم‌های زیادی در بخش بانوان باشیم. اگر تعداد بیش از حدی بود که نمی‌توانستیم در قالب یک لیگ آن را برگزار کنیم، ابتدا آن‌ها را به دو یا سه گروه تقسیم می‌کنیم و در سال‌های بعد، لیگ برتر را مجددا تشکیل خواهیم داد.


گلاره ناظمی, سازمان لیگ, شمس آذر قزوین


دیدگاه شما
دیدگاه ها