ورود / عضویت
تاریخ 1402/09/13 ساعت 10:39

مریم آزمون: امسال به طور ویژه‌ای لیگ را زیر نظر خواهیم داشت

مریم آزمون: امسال به طور ویژه‌ای لیگ را زیر نظر خواهیم داشت سرمربی تیم ملی فوتبال زنان گفت: بازی‌های لیگ برتر را رصد می‌کنیم تا نه تنها عملکرد ملی‌پوشان را ارزیابی کنیم بلکه سبب ایجاد انگیزه برای دیگر بازیکنان تیم‌های باشگاهی باشیم. 

به گزارش فوتبالدخت به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مریم آزمون با اشاره به آغاز  رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان، گفت: حضور تیم ملی در دورم المپیک و همچنین تیم خاتون بم در جام باشگاهها انگیزه و هیجان مضاعفی به لیگ امسال تزریق کرده و خدا را شکر لیگ برتر به صورت منظم در حال برگزاری است. با توجه به اینکه مسابقات جام ملت ها را پیش رو داریم، باید یک تیم بسیار خوب را آماده کنیم، یکی از نکات مثبت که تیم ملی دارد، برگزاری پیکارهای لیگ است که اضافه شدن بازیکنان جوان و پخش شدن بازیکنان تیم ملی در همه تیم ها باعث شده تا مسابقات پویایی را شاهد باشیم.

وی در ادامه درباره حضور کادر فنی در بازیهای لیگ برتر عنوان کرد: بازی‌های لیگ برتر را رصد می‌کنیم تا نه تنها عملکرد ملی‌پوشان را ارزیابی کنیم بلکه سبب ایجاد انگیزه برای دیگر بازیکنان تیم‌های باشگاهی باشیم. همچنین با توجه به ساختار تیم ملی و بازیهای آسیایی، بازیکنانی انتخاب کنیم که بتوانند در سطح آسیایی برای تیم ملی کشورمان با انگیزه و افتخار بازی کنند. کادرفنی تیم ملی در نظر دارد هر هفته یکی از مسابقات لیگ را از نزدیک نظاره و عملکرد بازیکنان را در این رقابت‌ها رصد کند تا هم بازیکنان تیم ملی را مورد ارزیابی قرار داده و هم دیگر بازیکنان حاضر در لیگ با توجه به عملکردشان شانس حضور در تیم ملی را داشته باشند. همیشه معتقد هستم تیم ملی جای کسانی است که هر روز با انگیزه تلاش می‌کنند و بهترین عملکرد را دارند.

آزمون در ادامه اضافه کرد: به عقیده من تیم ملی و باشگاه‌ها ارتباط متقابلی با یکدیگر دارند، هر زمان لیگ پویایی داشتیم و مسابقات لیگ جذاب بوده، تیم ملی هم قدرتمند بوده است. در مقابل وقتی تیم ملی هم در میادین بین المللی می‌درخشد، شاهد تزریق اعتماد به نفس به بازیکنان لیگ برتر می‌شویم و این نکته مثبتی است.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در پایان گفت: بدون شک با بالا رفتن سطح کیفی لیگ، تیم ملی نیز سود خواهد برد، چون تاثیر مستقیمی با هم دارند. با هماهنگی که با سازمان لیگ داریم، امسال به طور ویژه‌ای لیگ را زیر نظر خواهیم داشت. هدف ما در لیگ و تیم ملی ابتدا جوان‌گرایی است و سپس روی بحث تاکتیک پذیری بازیکنان تمرکز ویژه‌ای داریم.


مریم آزمون, تیم ملی فوتبال زنان ایران


دیدگاه شما
دیدگاه ها