ورود / عضویت
تاریخ 1402/02/23 ساعت 11:03

آیا مصرف مکمل های بدنسازی ضروری است؟

آیا مصرف مکمل های بدنسازی ضروری است؟ بدنسازان برای رسیدن به اندام رویایی خود دست به تمرینات سخت ورزشی زده و در کنار آن از برنامه غذایی سالمی پیروی می‌کنند. برای اینکه روند کار سرعت پیدا کند، از مکمل‌های بدنسازی هم استفاده می‌کنند.

این مکمل‌ها با بالا بردن سطح انرژی بدن و کمک به سنتز پروتئینی باعث افزایش حجم عضلانی بدن می‌شوند. اگر در ابتدای شروع فعالیت بدنسازی خود هستید، شاید این سوال برایتان ایجاد شود که آیا مصرف مکمل ورزشی ضروری است یا خیر. در این مقاله به بررسی پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

آیا حتما باید از مکمل بدنسازی استفاده کرد؟

تنها با مصرف مکمل بدنسازی، بدون انجام تمرینات سخت یا پیروی از برنامه غذایی سالم نمی‌توانید به اندام ایده‌آل خود دست یابید. در واقع اصول اولیه پیشرفت در بدنسازی انجام تمرینات ورزشی منظم در کنار تغذیه مناسب است؛ مکمل‌ها همانطور که از نامشان پیداست، تنها نقش مکمل ایفا می‌کنند! اگر دوست دارید سرعت بدنسازی شما افزایش یافته و در مدت زمان کمتری بهترین نتیجه را بگیرید، مصرف مکمل بدنسازی می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای شما باشد.

مکمل‌های بدنسازی باعث افزایش استقامت بدن شده، سرعت ریکاوری عضلات را افزایش می‌دهند، به عضله سازی کمک کرده و سطح انرژی بدن را بالاتر می‌برند. از آنجایی که هر مکمل اثر متفاوتی بر روی بدن دارد، پیش از خرید باید نیاز و هدف بدن خود را مشخص کرده و بر اساس همان مکملی مناسب خریداری نمایید. مکمل‌های بدنسازی نباید به صورت خودسرانه مصرف شوند، حتما پیش از مصرف با یک مربی یا پزشک مشورت کرده و بسته به نظر ایشان، شروع به مصرف مکمل پیشنهادی کنید.

 

برای شروع بدنسازی چه مکمل‌هایی کاربرد دارند؟

همانطور که اشاره شد هر مکمل باید با توجه به نیاز و شرایط بدن انتخاب شود. به طور مثال شخصی که دارای وزن پایینی بوده و سعی دارد به وزن بیشتری دست یابد، می‌تواند به سراغ خرید گینر برود تا با افزایش قدرت بدنی و بالا بردن انرژی بدن، منجر به عضله سازی بدون چربی می‌شود.

برای افراد دیگر که وزن عادی داشته و تنها تمایل دارند عضلات بیشتری داشته باشند، مکمل‌هایی نظیر پودر پروتئین وی یا پروتئین کازئین بهترین انتخاب است. پروتئین وی از شیر بدست آمده و دارای مواد مغذی است که باعث افزایش سنتز پروتئینی می‌شود. سرعت جذب پروتئین وی بالا بوده و می‌توان قبل یا پس از تمرین از آن استفاده کرد. در مقابل پروتئین کازئین دیرتر جذب بدن شده و توصیه می‌شود هر شب قبل از خواب مورد استفاده قرار بگیرد تا بدن در طول شب زمان کافی برای تجزیه آن داشته باشد.

افرادی که دوست دارند سطح انرژی بدن خود را بالاتر برده و برای مدت زمان طولانی تمرین کنند، می‌توانند مصرف مکمل کراتین را نیز در نظر بگیرند. قیمت کراتین بدنسازی با توجه به برند و کیفیت آن متفاوت است. برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند، باید از مکمل‌هایی استفاده کرد که به چربی سوزی کمک کرده و چربی‌های مضر بدن را دفع می‌کنند. استفاده از چربی سوزها مانند هر مکمل دیگری باید تحت نظر پزشک انجام گیرد تا اسیبی به سلامت بدن وارد نشود.

عوارض مکمل‌های بدنسازی

مکمل‌های بدنسازی در کنار تمام تاثیرات مثبت، دارای عوارضی هم هستند که در صورت مصرف بیش از حد خود را نشان خواهند داد. پزشک بسته به شرایط بدنی شما نظیر سن و وضعیت بدن توصیه می‌کند که مصرف کدام مکمل برای شما مفید خواهد بود. علاوه بر آن دوز مشخصی هم به شما اعلام می‌کنند که در طول روز تنها باید همان میزان را مصرف کنید.

در صورت مصرف مکمل بدنسازی طبق توصیه پزشک مشکلی ایجاد نمی‌شود اما اگر تصمیم بگیرید برای عضله سازی بیشتر یا افزایش سطح انرژی بدن، مکمل بیشتری در طول روز مصرف کنید، بدون شک عوارض آن خود را نشان خواهند داد. مصرف بیش از حد توصیه شده مکمل بدنسازی، می‌تواند علائم متفاوتی داشته باشد، در نتیجه همیشه طبق نظر پزشک پیش بروید.

 

خرید مکمل بدنسازی

متاسفانه مکمل‌های بدنسازی تقلبی زیادی در بازار وجود دارد. اگر بدون تحقیق اقدام به خرید مکمل یک برند ناشناخته کنید، ممکن است عوارضی بر روی بدن شما داشته باشد. برای خرید انواع مکمل بدنسازی می‌توانید به وب سایت داروبیار مراجعه کرده و محصولات را با بهترین قیمت و کیفیت تهیه نمایید. مکمل‌های بدنسازی برای تازه واردان به دنیای ورزش مفید است اما اگر سوال بیشتری در این مورد دارید، می‌توانید با کارشناسان داروخانه آنلاین داروبیار ارتباط باشید تا راهنمایی‌های لازم در اختیارتان قرار بگیرد.


مکمل, بدنسازی, مکمل بدنسازی, گینر, پروتئین وی


دیدگاه شما
دیدگاه ها