ورود / عضویت
تاریخ 1402/01/18 ساعت 12:41

11 ماسک صورت برای درخشان شدن پوست

11 ماسک صورت برای درخشان شدن پوست همه ما در هر فصل بادهای موسمی داستان مشابهی در مورد پوست‌مان داریم؛ پوست ما به هوای مرطوب و شرجی واکنش نشان داده و در نتیجه منجر به تیرگی پوست می‌شود.

11 ماسک صورت برای درخشان شدن پوست؛ انواع ماسک روشن کننده صورت 

اما امسال می‌توانید بادهای موسمی را به شکل متفاوتی سپری کنید. دیگر اجازه ندهید تیرگی پوست، درخشندگی شما را از بین ببرد و فصل بادهای موسمی را با رنگی براق‌تر سپری کنید. در اینجا چند ماسک صورت خانگی به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند به شما کمک کنند.

ماسک لیمو، عسل و موز

طرز تهیه ماسک لیمو، عسل و موز؛ ماسک روشن کننده صورت 

پکیج میوه موز، بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست‌های چرب است. موز به لایه‌برداری پوست شما کمک می‌کند، منافذ آن را باز می‌کند، از شر لایه‌های پوستیِ مرده خلاص می‌شود و پوست شما را نرم و براق می‌کند. فیبرهای محلول، کلسیم، پتاسیم و منیزیمِ موجود در موز، علاوه بر تأثیرکذاری بر فشار خون و هضم غذا، روی پوست‌های چرب نیز معجزه می‌کند.

طرز تهیه: به موز له شده یک قاشق غذاخوری عسل و آب لیمو اضافه کنید و روی پوست صورت و گردن‌تان بمالید. اجازه دهید خشک شود و برای گرفتن بهترین نتیجه، آن را با آب گرم بشویید.

همچنین بخوانید: خواص عسل برای زنان

ماسک چای سبز

طرز تهیه ماسک چای سبز؛ ماسک روشن کننده صورت 

چای سبز که سرشار از آنتی‌اکسیدان است، چه از طریق استعمال داخلی مصرف شود و چه خارجی، بسیار مفید خواهد بود. چای سبز را هم می‌توان با آب گرم نوشید و هم میتوان به عنوان ماسک روی پوست قرار داد و در هر دو حالت، برای پوستِ چرب عالی تاثیرگذار خواهد بود.

طرز تهیه: 2 قاشق غذاخوری چای سبز را له کنید تا به صورت پودر ریز درآید. سپس، به آن ماست همزده و یک قطره اسانس روغنی اضافه کنید و این بسته مراقبت پوستی را به مدت یک دقیقه روی صورت و گردن خود ماساژ داده و با آب گرم بشویید.

ماسک زردچوبه و آرد نخودچی

طرز تهیه ماسک زردچوبه و آرد نخودچی؛ ماسک روشن کننده صورت 

زردچوبه خاصیت ضدالتهابی و التیام‌بخشی دارد، درحالیکه آرد نخودچی ماهیت قلیایی دارد و سمومی را که در عمق منافذ پوست فرو رفته است، جذب می‌کند. خواص ضد میکروبی آنها در کنار هم برای پوست مفید است.

طرز تهیه: برای تهیه این بسته، یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با یک قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کرده و چند قطره آب لیموترش و مقداری گلاب درون آن بریزید. حالا مادی ماسک زردچوبه و آردنخودچی آماده شده را روی صورت خود بمالید، بگذارید خشک شود و سپس آن را با آب بشویید تا پوستی درخشان و طبیعی داشته باشید.

اسکراب پاپایا و بلغور جو دوسر

طرز تهیه اسکراب پاپایا و بلغور جو دوسر؛ ماسک روشن کننده صورت 

پاپایا نیز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و منبعی غنی از ویتامین A و آنزیم پاپِئین است که اثر مناسبی روی پوست دارد. همچنین خمیر پاپایای خام برای مبارزه با لک و جوش عالی است.

طرز تهیه: یک تکه پاپایا را له کنید و یک قاشق چایخوری شکر قهوه‌ای و بلغور جو دوسر به آن اضافه کنید. آن را روی صورت خود بمالید و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید تا پوستی تمیز و براق داشته باشید.

ماسک بلغور جو دوسر و تخم مرغ

طرز تهیه ماسک بلغور جو دوسر و تخم مرغ؛ ماسک روشن کننده صورت 

جو دوسر سرشار از فیبر است و به عنوان جوان‌کننده پوست و درمان‌کننده بیماری‌های پوستی مانند آکنه و لکه‌ها شناخته شده است.

طرز تهیه: سه قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری کشک را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. ماسک صورت تهیه شده را روی صورت خود تمیز بمالید، بگذارید خشک شود و سپس بشویید.

پک صورت چوب صندل

طرز تهیه پک صورت چوب صندل؛ ماسک روشن کننده صورت 

چوب صندل یکی از قدیمی‌ترین و قابل اعتمادترین عوامل شفابخش برای پوست است. چوب صندل اینگونه  شناخته شده است که روی آکنه، جوش‌های سرسیاه و جوش‌های پوستی معجزه می‌کند اما روی پوست‌های خشک بهترین اثرگذاری را دارد.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و نصف قاشق پودر زردچوبه را با گلاب مخلوط کنید و بگذارید 20 دقیقه روی پوستتان بماند. برای داشتن پوستی درخشان با آب سرد بشویید.

ماسک روغن بادام و آلوئه‌ورا

طرز تهیه ماسک روغن بادام و آلوئه‌ورا؛ ماسک روشن کننده صورت 

روغن بادام سرشار از ویتامین E است، اما بهترین دوست پوست، آلوئه‌وراست! وقتی این دو ماده قدرتمند با هم ترکیب شوند، روی پوست‌های خشک و پوسته‌پوسته شده به خوبی عمل می‌کنند. این ماسک همچنین بسیار مرطوب‌کننده است، پس پوست خشک خود را با آن نوازش کنید!

طرز تهیه: در یک کاسه، یک موز را له کنید، 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. 3 قاشق چایخوری روغن بادام به آن اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. حالا ماسک روغن بادام و آلوئه ورا را روی صورت تمیز خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. با آب سرد بشویید.

ماسک صورت شکلاتی

طرز تهیه ماسک صورت شکلاتی؛ ماسک روشن کننده صورت 

ما می‌دانیم که همه شما عاشق خوردن شکلات هستید، اما آیا سعی کرده‌اید آن را روی صورت خود بمالید؟ از آنجایی که شکلات تلخ سرشار از آنتی‌اکسیدان است، از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. همچنین پوست را مرطوب کرده و آن را نرم و درخشان می‌کند.

طرز تهیه: در یک کاسه، نصف فنجان پودر کاکائو، 3 قاشق غذاخوری جو، 4 قاشق غذاخوری خامه و ۴/۱ فنجان عسل را باهم مخلوط کنید. یک لایه روی صورت بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

 

ماسک گلاب و چوب صندل

طرز تهیه ماسک گلاب و چوب صندل؛ ماسک روشن کننده صورت 

چوب صندل به طور سنتی برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود؛ زیرا دارای خواص خنک‌کنندگی است. گلاب و چوب صندل هر دو به پوست درخشندگی می‌دهند، بنابراین این یک ماسک صورت فوق‌العاده‌ است که در صورت کدر شدن پوست‌تان، می‌توانید از آن استفاده کنید.

طرز تهیه: دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را بردارید و چند قطره گلاب به آن اضافه کنید تا ماده‌ای خمیرمانند تهیه شود. تناسب را در مقدار هرکدام لحاظ کنید تا به یک قوام یکدست برسد. حالا ماده حاصل را روی صورت خود بمالید، با آب سرد بشویید و با پوست کدر خداحافظی کنید!

ماسک پاپایا و عسل

طرز تهیه ماسک پاپایا و عسل؛ ماسک روشن کننده صورت 

پاپایای ساده، با داشتن مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین C، برای پوست بسیار مفید است. وقتی این ماسک با عسل مرطوب‌کننده طبیعی ترکیب شود، می‌تواند به محو شدن لکه‌های تیره، جای جوش و خلاص شدن از شر آلودگی‌های پوستی کمک کند.

طرز تهیه: 8 الی 10 مکعب پاپایای خام را له کنید و به آن، یک قاشق چایخوری شیر و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست بیاید. آن را روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. 

ماسک نعنا و مولتانی میتی

طرز تهیه ماسک نعنا و مولتانی میتی؛ ماسک روشن کننده صورت 

این ماسک که از مواد خنک‌کننده تشکیل شده است، نه تنها به پوست درخشش می‌دهد، بلکه لکه‌های تیره و جای جوش‌ها را نیز کم تر می‌کند.

طرز تهیه: یک قاشق چایخوری پودر multani mitti را با نصف قاشق چایخوری عسل و مقداری کشک مخلوط کنید. مقداری برگ نعناع له شده را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. آن را با آب سرد بشویید.

سوالات متداول در مورد ماسک صورت

سوالات متداول درباره ماسک روشن کننده صورت 

آیا ماسک‌های صورت برای پوست‌های حساس مضر هستند؟

خیر، اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید از ماسک‌های صورت استفاده کنید. با این حال، مراقب موادی که استفاده می‌کنید باشید. از مواد مرطوب‌کننده و ترمیم‌کننده مانند آلوئه‌ورا، عسل، ماست، بلغور جو دوسر، خیار و غیره استفاده کنید.

آیا پودر قهوه برای صورت خوب است؟

بله استفاده از پودر قهوه روی پوست فواید زیادی دارد! پودر قهوه یک لایه‌بردار عالی است و بنابراین، آلودگی‌ها را از روی پوست پاک می‌کند و آن را صاف و روشن‌تر می‌کند. همچنین برای پوست‌های مستعد آکنه بسیار عالی عمل می‌کند.

چه غذایی پوست را سفید می‌کند؟

غذاهای با محتوای بالای ویتامین Cباعث تقویت و روشن شدن چهره می‌شوند، بنابراین پرتقال، کلم بروکلی، فلفل قرمز و زرد و توت‌فرنگی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. جدای از این، پاپایا نیز می‌تواند به لطف آنزیم خاصی به نام پاپئین که اثر برنزه کننده دارد، پوست را درخشان کند. قارچ نیز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و رنگ پوست را نیز روشن می‌کند.

خواص گلاب برای لک صورت چیست؟

به دلیل خاصیت‌های نرم کنندگی، آرامبخشی و جوان‌سازی، گلاب به‌طور گسترده در محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین به صورت مجزا استفاده می‌شود. این ماده برای انواع پوست مناسب است، از جمله پوست‌های بسیار حساس. همچنین، گلاب دارای خواص ضدعفونی کنندگی، درخشان کنندگی پوست و حتی برطرف کننده لکه‌های صورت است. ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی که در گلاب وجود دارد باعث تقویت سلول‌های پوست شده و موجب بازسازی در سطح پوست می‌شود. و همچنین با گذشت زمان لکه‌های پوستی را کم‌رنگ‌تر می‌کند و به شفاف‌تر شدن و روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کند. اینها برخی از فواید و خواص گلابدر تهیه ماسک صورت می‌باشد. همچنین گلاب، طبیعت گرم و معتدل داشته و خواص درمانی بسیار زیادی دارد.



دیدگاه شما
دیدگاه ها