ورود / عضویت
تاریخ 1400/04/31 ساعت 12:39

آرزوی دختران ما بازی در آزادی است/ فدراسیون فوتبال به زنان اهمیت می دهد

آرزوی دختران ما بازی در آزادی است/ فدراسیون فوتبال به زنان اهمیت می دهد سرمربی تیم ملی فوتبال زنان گفت: نخستین باری است که با تیم ملی فوتبال زنان در حد شأن و شخصیتی که دارد رفتار می‌شود، امکانات، رفتار اجتماعی، نگاه برابری و زمان کمک می‌کند مطالبه گری به نتیجه برسد.

مریم ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با شرایط تیم ملی فوتبال زنان، اظهار کرد: تقریباً دو ماه است که اردوها را شروع کردیم ولی یک ماه آن صرف انتخاب بازیکن برای تورنمنت بلاروس بود که خیلی نتوانستیم رو آماده سازی تیم تمرکز داشته کنیم، اما در حال حاضر بیشتر تمرکز روی شرایط بدنی و بدنسازی بازیکنان و اصلاح تاکتیکی تیم است که به مرور زمان بچه‌ها به آمادگی لازم می‌رسند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از نظر امکانات کمبودی نداریم ولی کرونا مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است، تصریح کرد: وقتی شهرها قرمز می‌شوند نمی‌توانیم اردوها را به شکل متمرکز داشته باشیم، کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از بچه‌ها تست گرفت و پوشش خوبی داشت ولی محدودیت نفر داریم. امیدوارم تمامی مردم ایران واکسن دریافت کنند و مشکلاتی که به خاطر این ویروس وجود دارد حل شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در خصوص پخش زنده و بازی تیم ملی فوتبال زنان در ورزشگاه آزادی، خاطر نشان کرد: بهتر است راجع به این موضوع صحبت نکنیم، ولی در صفحه شخصی خود نوشتم قرار است این اتفاق رخ دهد و مسئولین پیگیر این موضوع هستند. یکی از آرزوهای ما این است که دخترانمان در آزادی بازی کنند، فدراسیون فوتبال و شخص خادم یکی از دغدغه‌هایی که دارند اهمیت به فوتبال زنان در ایران است. حدود سه ماه است که در خدمت تیم ملی و فدراسیون فوتبال هستم و این موضوع را با چشم دیدم.

ایراندوست در جواب به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا در فوتبال زنان پشت یکدیگر هستند؟ گفت: دغدغه و مشکلات زنان زیاد است که تمرکز روی یک موضوع به زمان، همدلی و هماهنگی بیشتری نیاز دارد. چندسال است که همه زنان برای فوتبال دغدغه مند هستیم و همین مطالبه گری باعث شده فوتبال زنان روز به روز به خواسته‌های خود برسد.

وی اضافه کرد: نخستین باری است که با تیم ملی فوتبال زنان در حد شأن و شخصیتی که دارد رفتار می‌شود، امکانات، رفتار اجتماعی، نگاه برابری و زمان کمک می‌کند مطالبه گری به نتیجه برسد.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در رابطه با اینکه چقدر زمان می‌برد تا برابری بین آقایان و زنان ایجاد شود، اظهار کرد: باوجود اینکه خیلی با آقایان فاصله داریم، اما تا حدودی به چیزی که می‌خواهیم رسیدیم و یک شب نمی‌شود قرار داد زنان مانند آقایان میلیاردی شود زیرا فوتبال زنان ورزشی نو پا در ایران است ولی فوتبال آقایان سال‌های سال است که فعالیت دارد. فوتبال زنان چالش‌های دیگری مانند پخش زنده و اسپانسری دارد که اگر اینها مدیریت شود خیلی طول نمی‌کشد و با وجود مسئولینی که در رأس کار هستند به بحث برابری می‌رسیم.

ایراندوست با اشاره به اینکه از روزی که سرمربی تیم ملی فوتبال زنان شدم حمایت رسانه‌ها را دیدم، تصریح کرد خوشحالم که همه برای تیم ملی و خواسته‌های به حق دختران فوتبالی ایران تلاش می‌کنند و پشت هم هستند، این مثبت اندیشی در ادامه راه برای رسیدن به اهداف خیلی کمک می‌کند. از رسانه‌ها بابت همکاری که دارند تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم همه در کنار هم دل مردم ایران را شاد کنیم.

منبع: imna-508886



دیدگاه شما
دیدگاه ها