ورود / عضویت
تاریخ 1398/05/10 ساعت 19:30

عکس

بانوان بوشهری پدیده ای نوظهور در عرصه داوری فوتبال کشور

بانوان بوشهری پدیده ای نوظهور در عرصه داوری فوتبال کشور به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایرنا زنان داور بوشهری با حضور در لیگ های مختلف فوتبال کشور تبدیل به پدیده ای نوظهر در عرصه داوری فوتبال کشور شده اند.

استان بوشهر اکنون ۷۲ داور بانوی سازمان یافته در رشته فوتبال دارد که از این شمار ۱۵ نفر آنها لیگ های مختلف کشوری مسابقات فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی را سوت می زنند.

حضور این شمار داور بانو فرصتی مهیا کرد تا با آغاز فستیوال مدرسه های فوتبال ویژه رده سنی ۱۲ سال استان بوشهر هشت داور از مجموع ۳۰ داور این رقابت ها از بین زنان انتخاب شوند.

داورانی که با حجاب کامل و مطابق موازین اسلامی بدون کوچ ترین حاشیه برخی از دیدارهای روز نخست را قضاوت کردند.

در روزهایی که فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا) بیش از هر زمان دیگری برای حضور زنان ایرانی در استادیوم ها اصرار می ورزد بکارگیری داوران بانو در فوتبال پسران شاید گامی ارزشمند در جهت همگامی فدراسیون فوتبال ایران با قوانین و مقررات بین المللی فدراسیون جهانی فوتبال باشد.

گفتنی است «جیانی اینفانتینو» رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال نیز چندی پیش در نامه ای به «مهدی تاج» رئیس فدراسیون کشورمان برای حضور زنان در ورزشگاه ها زمان مشخص و خواستار اقدام عملی ایران در این زمینه شده است.

استان بوشهر در عرصه داوران مرد نیز در فوتبال کشور تبدیل به یک قطب شده است تا جایی که در فصل گذشته لیگ برتر و جام حذفی شماری از آنها از جمله محمد حسین زاهدی فرد، علی احمدی، حسین مرادی و خلیل شعرانی حضوری پررنگ داشتند.

این استان اکنون ۷۳ داور مرد فوتبال دارد که در رده های سنی و لیگ های مختلف فوتبال کشور سوت می زنند تا از این طریق بوشهر در عرصه داوری فوتبال نیز پا به پای فوتبالش پیشرفتی چشمگیر به خود دیده باشد.

گفتنی است استان بوشهر اکنون در هر کدام از لیگ های برتر فوتبال و فوتبال ساحلی کشور ۲ نماینده و در لیگ برتر فوتبال زنان کشور یک نماینده دارد.

شاهین بوشهر و پارس جنوبی جم در لیگ برتر فوتبال، دریانوردان و پارس جنوبی بوشهر در لیگ برتر فوتبال ساحلی و پارس جنوبی بوشهر در لیگ برتر فوتبال زنان اکنون پنج نماینده لیگ برتری استان بوشهر در رشته فوتبال هستند.

زنان بوشهری پدیده ای نوظهور در عرصه داوری فوتبال کشور
زنان بوشهری پدیده ای نوظهور در عرصه داوری فوتبال کشور
زنان بوشهری پدیده ای نوظهور در عرصه داوری فوتبال کشور
زنان بوشهری پدیده ای نوظهور در عرصه داوری فوتبال کشور
زنان بوشهری پدیده ای نوظهور در عرصه داوری فوتبال کشور

داور


دیدگاه شما
دیدگاه ها