ورود / عضویت
تاریخ 1397/11/27 ساعت 13:39

واکنش مشاور فنی تیم‌های ملی زنان به شکست‌های پیاپی تیم ملی فوتبال زنان در هند

حسین عبدی: مشکل آنقدر حاد است که نمی‌توان آن را حل کرد؟

حسین عبدی: مشکل آنقدر حاد است که نمی‌توان آن را حل کرد؟ مشاور فنی تیم‌های ملی فتبال زنان می‌گوید نتایجی که تیم ملی فوتبال زنان در تورنمنت هند به دست آورد زنگ خطری است که باید ببینیم چگونه می‌توان شرایط را بهتر کرد.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایسنا حسین عبدی، مشاور فنی تیم‌های ملی زنان در مورد عملکرد تیم ملی فوتبال زنان بزرگسالان در تورنمنت چهارجانبه هند که با سه شکست پیاپی به کار خود پایان داد، بیان کرد: آخرین حضورم در ایران به دو ماه پیش برمی‌گردد. بعد از بازی‌های فوتبال زنان در مسابقات آسیای مرکزی که بازیکنانمان با حضور فوق‌العاده شأن دوم شدند، همه آنها آماده به ایران برگشتند و به تیم‌های خود رفتند. در این دو ماه تیم بزرگسالان یک اردو داشت و در کنار آن لیگ هم برگزار می‌شد. اصلاً نمی‌دانستم که این تورنمنت برگزار می‌شود. برنامه‌ریزی آن بعداً اعلام شد. به همین دلیل اطلاعات دقیقی از آمادگی بازیکنان ندارم، چون در اسپانیا بودم. بنابراین باید مربیان برگردند تا ببینیم تورنمنت چگونه و در چه سطحی بوده است؟ وضعیت بازیکنان را تشریح کنند تا بفهمیم مشکل چه بوده است.

او در ادامه افزود: با توجه به این نتایج انگار بازیکنان از آمادگی لازم به دور هستند. به همین دلیل باید صبر کنیم به ایران برگردند تا ببینیم شرایط به چه صورتی است و مشکل کجا بوده که بعد از حدود پنج ماه تمرین این نتایج را گرفتند؟ آیا مشکل آنقدر حاد است که نمی‌توان آن را حل کرد؟ در هر صورت باید بیایند توضیح بدهند و با هم جلسه‌ای داشته باشیم.

عبدی شکست برابر هند را سرآغاز عملکرد ضعیف ایران دانست و گفت: روزی که برابر هند باختیم مشخص شد که خیلی مشکل داریم. من بازیکنان اعزامی را ندیدم. خانم آزمون به من زنگ زد و در مورد ترکیب تیم صحبت کردیم اما اطلاعات لازم از آمادگی شأن ندارم. به نظرم شروع داستان از روزی بود که اولین بازی را به هند باختیم و سپس برابر میانمار و نپال مسأله‌ی بغرنجی که شروع شده بود بدتر و بدتر شد. تیم ایران برای یک تورنمنت مهم مثل المپیک باید خیلی آماده‌تر باشد. زنگ خطری که اکنون به صدا درآمده به موقع است و باید ببینیم چه کاری کنیم تا شرایط بهتر شود. چون این تیم دو ماه پیش تیم دیگری بود.

مشاور فنی تیم‌های ملی فوتبال زنان به آمادگی بازیکنان در تورنمنت فوتبال زنان آسیای مرکزی که با دومی ایران به پایان رسید اشاره کرد و گفت: در آن مسابقات بازیکنان از نظر روانی و تاکتیکی فوق‌العاده آماده بودند و به گونه‌ای با آنها کار کرده بودیم که حتی یک قدم عقب نگذارند. مثلاً ما در بازی اول با تیم افغانستان که خیلی ضعیف بود از بازیکنان ذخیره‌مان استفاده کردیم و ۶ گل زدیم. می‌توانستیم ۱۰ گل دیگر هم بزنیم اما به دنبال این بودیم که تورنمنت را به خوبی تمام کنیم.

او در این مورد افزود: روزنامه‌ها و مربیان تیم‌های حاضر در آن مسابقات اعلام کرده بودند که تیم ایران ضعیف است و هفت، هشت گل به آنها می‌زنیم اما وقتی ترکیب اصلی‌مان را در زمین گذاشتیم شوکه شدند و همان نیمه اول چند تعویض انجام دادند. چون تصورشان چیز دیگری بود و بازیکنان ما خیلی قدرتمندانه، با تکنیک و جنگنده بازی کردند. اما این‌ها تجربیاتی است که باید به دست بیاورند تا در بازی‌های پیش رو بتوانند به جمع چهارتیم برتر راه پیدا کنند.

عبدی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید اگر همراه تیم بودید نتایج بهتری کسب می‌کرد؟ گفت: برد و باخت در این تورنمنت‌ها مهم است اما نه به اندازه‌ی بازی‌های اصلی‌مان. من هم کمکی که از دستم برآید به تیم می‌کنم و اگر بودم بهتر و اگر نبودم بدتر نمی‌شود. هر کسی دید خود را دارد و نمی‌توانم بگویم چون در این تورنمنت نبودم چنین نتایجی رقم خورد. اما هر کمکی از دستم برآید می‌کنم.

او همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد ایران در این تورنمنت، ارزیابی‌تان از مسابقات مرحله دوم انتخابی المپیک چیست؟ بیان کرد: هر اندازه که بکاریم درو می‌کنیم. اگر تیم‌هایمان زحمت بکشند، درست تمرین کنند، مربیان وقت بیشتری برای تمرینات بگذارند، بازیکنان یک دل و جان باشند و بتوانند مثل دو ماه پیش کار کنند، مطمئناً صعود می‌کنند. اما اگر تیم نباشند، کار نکنند و آمادگی لازم را نداشته باشند درصد موفقیتشان پایین می‌آید. نباید فرصت را از دست بدهیم بلکه باید همه هم و غم تیم صعود به مرحله بعد و حتی فینال باشد. بر همین اساس تصور من برای تیم‌های ملی زنان این است که زنگ خطری برای تیم‌های دیگر باشند.

عبدی در این مورد افزود: نباید اینگونه باشد که چنین تورنمنت‌های ساده‌ای ما را به دغدغه بیندازد. باید در چنین تورنمنت‌هایی تجربه کسب کنیم. ممکن است ببازیم اما حداقل خوب بازی کنیم. بنابراین هر چه تلاشمان بیشتر باشد درصد موفقیت‌مان بیشتر می‌شود.

مشاور فنی تیم‌های ملی فوتبال زنان در پایان از رسانه‌ها، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تشکر کرد و گفت: از پیگیری شما که فوتبال دختران را پوشش می‌دهید و از فدراسیون فوتبال که تمام امکانات را در اختیار دخترانمان گذاشته تشکر می‌کنم. مسئولان همان امکاناتی را که در اختیار تیم‌های ملی قرار داند، برای خانم‌ها هم فراهم کردند. از وزارت ورزش و جوانان هم که فدراسیون و این تیم‌ها را حمایت می‌کند تشکر می‌کنم. اگر این تیم‌ها با حجابی که دارند به موفقیت‌های بیشتر دست پیدا کنند، نه تنها با گرمای هوا و بقیه تیم‌ها بلکه با مسائل دیگری هم مقابله می‌کنند. به عبارتی اگر این تیم‌ها به فینال راه پیدا کنند یک دستاورد بزرگ فرهنگی _ ورزشی خواهد بود.

حسین عبدی: مشکل آنقدر حاد است که نمی‌توان آن را حل کرد؟

حسین عبدی, مشاور فنی تیم‌های ملی بانوان


دیدگاه شما
دیدگاه ها