ورود / عضویت
تاریخ 1399/03/10 ساعت 11:22

سارا شیربیگی: قید پاداش فدراسیون فوتبال را زده‌ام

سارا شیربیگی: قید پاداش فدراسیون فوتبال را زده‌ام به گزارش فوتبالدخت به نقل از شهر آرا با مشخص‌شدن زمان جایگزین برای برگزاری رقابت‌های قهرمانی فوتسال زنان آسیا و بازگشایی سالن‌های ورزشی هنوز خبری از برنامه‌های فدراسیون فوتبال برای فوتسالیست‌ها نیست، به‌ویژه که سازمان لیگ همچنان درگیر اختلافات و بایدونباید‌های برگزاری پلی‌آف لیگ برتر بانوان است. سارا شیربیگی، خانم‌گل آسیا و نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن دنیا، در فصل نیمه‌تمام لیگ برتر با پیراهن تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی به میدان رفت. این ستاره فوتسال زنان، اما این‌روز‌ها از بلاتکلیفی و بی‌توجهی فدراسیون گلایه‌مند است.

شیربیگی درباره برنامه‌های تیم ملی فوتسال زنان پس از لغو مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در اوایل سال۱۴۰۰ مسابقات بازی‌های آسیایی داخل سالن را به میزبانی تایلند داریم که هر ۴ سال برگزار می‌شود. مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا هم که قرار بود در سال۲۰۲۰ به میزبانی کویت برگزار شود، به سال بعد موکول شده است و فکر می‌کنم اواخر شهریور۱۴۰۰ برگزار شود. بعد از کرونا هیچ خبری نیست و همه‌جا تعطیل شده است. در تیم ملی هم هنوز خبری نیست و چیزی به ما اعلام نکرده‌اند. پیش‌از‌این می‌گفتند زمان نداریم و زمان را از دست داده‌ایم که نمی‌توانیم اردو‌هایی را که نیاز است، برگزار کنیم؛ اما حالا که مسابقات یک سال عقب افتاده، زمان خوبی برای تیم ملی فراهم شده است.

۴ ماه قبل از مسابقه، تازه یاد تیم ملی می‌افتند
بهترین گل‌زن فوتسال زنان آسیا ادامه داد: از سال۲۰۱۸ که به مسابقات قهرمانی آسیا رفتیم تا‌به‌امروز، به هیچ تورنمنتی نرفتیم و حالا بعد از ۴ سال اگر بخواهیم بدون تدارکات مناسب به مسابقات برویم، با توجه به تغییراتی که در تیم ملی خواهیم داشت، به مشکل برخواهیم خورد. فدراسیون فوتبال اگر تیمی در حد قهرمانی آسیا می‌خواهد و دوست دارد سومین قهرمانی متوالی آسیا را به دست بیاوریم، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای تیم ملی داشته باشد. با توجه به زمان خوبی که داریم، اردو‌های فشرده و مسابقات دوستانه می‌تواند به آمادگی تیم ملی کمک کند؛ اما به‌طور‌کلی در ایران این‌طور بوده که سه‌چهار ماه قبل از مسابقات تازه یادشان می‌افتد که تیم ملی هم وجود دارد و شروع به برنامه‌ریزی می‌کنند.

در این ۲ سال ارزشمان را فهمیدیم
ملی‌پوش فوتسال زنان ایران درباره بدقولی دوساله فدراسیون برای پرداخت پاداش قهرمانی گفت: واقعا دیگر این پاداش هیچ ارزشی برایم ندارد و قیدش را زده‌ام و بهتر است که دیگر به‌خاطر آن نجنگیم و خودمان را خسته نکنیم. کل انرژی‌مان را گذاشتیم تا این ۲۲میلیون را بدهند که ندادند. فقط قبل از شیوع ویروس کرونا شماره‌حساب گرفتند و گفتند ۵۰ درصد پاداش را واریز می‌کنیم، بازهم هنوز اتفاقی نیفتاده است. با این حرکت کار ما را خیلی بی‌ارزش کردند و فهمیدیم فوتسال زنان ایران، قهرمان آسیا که سهل است، حتی اگر قهرمان جهان هم بشود، رفتار همین است که بوده و تغییری نمی‌کند. ۲ سال گذشته است و دیگر این پول به هیچ دردی نخواهد خورد. این پاداش مهم نیست، یکسری رفتار‌ها و ارزش‌ها مهم بود که در این ۲ سال ما خیلی مسائل را فهمیدیم.


هر سال پسرفت می‌کنیم
او افزود: به‌جای اینکه به فکر مقام‌های بالاتر و سکو‌های جهانی و پیشرفت باشیم، پسرفت می‌کنیم. در فوتسال ایران استعداد و توانایی وجود دارد و جوان‌های خوبی به لیگ برتر آمده‌اند. در کنار جوانان، ما در تیم ملی بازیکنی داریم که ۱۰ سال است برای تیم ملی بازی می‌کند؛ اما همچنان مثل جوان بیست‌ساله خوب است، ولی متأسفانه فدراسیون مدیریت خوبی ندارد.

با تعطیلی لیگ، خودمان ضرر می‌کنیم
بازیکن تیم فوتسال مشهد در لیگ برتر درباره وضعیت لیگ گفت: با این شرایط که پیش آمده، احتمال می‌دهند که بازی‌های پلی‌آف برگزار نشود. اگر این اتفاق بیفتد، تیمی که تا الان کلی هزینه کرده است، وقتی کارش نیمه‌تمام می‌ماند، سال دیگر هزینه نخواهد کرد. الان کرونا در همه‌جای جهان هست و فقط مخصوص ایران نیست. اگر قرار باشد که همه‌چیز را تعطیل کنیم، خودمان ضرر می‌کنیم. با این شرایط اصلا معلوم نیست اسپانسر باشد یا نباشد و روز‌به‌روز شرایط بدتر و بدتر خواهد شد. الان فدراسیون تصمیم گرفته است پلی‌آف را برگزار کند تا قهرمان مشخص شود. تیم حفاری که اول است و مشکلی هم ندارد. امتیاز‌ها خیلی به هم نزدیک است و نمی‌توان گفت کدام تیم قهرمان است. ازطرف‌دیگر باید به فکر آینده هم باشیم. فقط لیگ امسال نیست که ما بگوییم این ۳ بازی برگزار شود و بازی‌ها تمام شود. لیگ‌های بعد هم هست و واقعا بازیکنان توی ذوقشان می‌خورد. ما با این کار‌ها خودمان به خودمان ضربه می‌زنیم.



سارا شیربیگی, هیات فوتبال خراسان, تیم ملی فوتسال زنان ایران, پاداش تیم ملی فوتسال زنان


دیدگاه شما
دیدگاه ها