ورود / عضویت
تاریخ 1399/02/27 ساعت 09:37

مدیرعامل باشگاه شهرداری سیرجان: اساسنامه فدراسیون فوتبال ۳ ایراد اساسی دارد

مدیرعامل باشگاه شهرداری سیرجان: اساسنامه فدراسیون فوتبال ۳ ایراد اساسی دارد مدیرعامل باشگاه شهرداری سیرجان با اشاره به نگاه مرد سالارانه حاکم بر فدراسیون فوتبال گفت: بانوان تنها یک نماینده در مجمع فدراسیون فوتبال دارند.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از تسنیم مهدی جهانشاهی با بیان اینکه نگاه مرد سالارانه حاکم بر فدراسیون فوتبال و مجمع انتخاباتی آن موجب شده تا چند ایراد اساسی بر مجموعه فدراسیون و کمیته اصلاح اساسنامه وارد شود اظهار داشت: از نظر من اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال دارای سه ایراد اساسی است.

جهانشاهی با اشاره به اینکه در ابتدا باید گفت که بانوان از 75 کرسی مجمع فدراسیون فوتبال تنها صاحب یک کرسی هستند گفت: این موضوع برای فوتبال بانوان جای نگرانی دارد و از نظر من همین موضوع یک ایراد اساسی وارده به مجموعه فدراسیون و کمیته اصلاح اساسنامه است.

وی با اشاره به اینکه از لیگ‌های دسته دو، دسته اول و برتر فوتبال مردان‌ تیم‌ها و باشگاه‌ها نمایندگانی عضو مجمع فدراسیون فوتبال دارند ادامه داد: این در حالی است که باشگاه‌های عضو لیگ برتر فوتبال زنان ایران تنها صاحب یک نماینده و یک کرسی در مجمع بوده و اگر خدای ناکرده برای نماینده بانوان اتفاقی رخ دهد و به جلسه مجمع نرسد، ما اصلا نماینده‌ای در مجمع نخواهیم داشت!

مدیر عامل باشگاه شهرداری سیرجان تصریح کرد: این مورد مهم  باید در اساسنامه اصلاح شود و آقایان ملاک این نوع انتخاب خود را عنوان کنند، چرا از لیگ برتر فوتبال مردان همه باشگاه‌ها می‌توانند عضو مجمع انتخاباتی باشند، اما از لیگ برتر زنان تنها یک نماینده عضو این مجمع است.

وی با بیان اینکه البته صحبتی‌هایی مطرح شده که این مهم را تا سقف 4 تا 6 باشگاه برای بانوان ارتقا دهند، اما باز هم پذیرفتنی نیست ادامه داد: اگر ما به دنبال رشد فوتبال بانوان هستیم باید برای باشگاه‌ها بانوان ارزش و جایگاهی قائل شویم.

جهانشاهی در ادامه دومین ایراد وارده به اساسنامه را اختیارات و مسئولیت‌های تفویض شده به کمیته بانوان دانست و اظهار داشت: در این ارتباط مطرح شده که این کمیته برنامه‌ریزی مسابقات مربوط به بانوان از جمله رقابت‌های جوانان، نوجوانان، فوتبال و فوتسال را به عهده دارد.

وی تصریح کرد: اما سوال بنده این است که اگر قرار است کمیته بانوان برای فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی برنامه‌ریزی کند آیا یک رئیس و پنج عضو برای این موضوع مهم کافی است؟

مدیر عامل باشگاه شهرداری سیرجان ادامه داد: وقتی این کمیته و مسئولیت‌هایش را تفکیک می‌کنیم کار کمیته‌های دیگر فدراسیون، مثل کمیته‌های فوتسال و جوانان را آسان‌تر می‌کنیم چرا که آنها دیگر به حوزه بانوان کاری نداشته و تنها برای آقایان برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با بیان اینکه عملا برنامه‌ریزی‌ها در کمیته بانوان صورت می‌گیرد و این کمیته هم فاقد نیروی متخصص بوده و علاوه بر آن این کمیته قدرت و اختیارات لازم را هم ندارد افزود: پیشنهاد می‌شود اگر این فرایند را به همان کمیته جوانان سپرده شده و در کنارش از کمیته بانوان بخواهیم تا نقش نظارتی و کارشناسی خود را ایفا کند، به مراتب شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.

جهانشاهی بیان کرد: ما اگر بخواهیم  برنامه‌ریزی و طرح‌های خیلی بهتری را برای رشد فوتبال بانوان ارائه دهیم، باید کمیته بانوان را بیشتر درگیر مسائل کارشناسی و نظارتی کنیم و مسئولیت‌ها فنی را به خود کمیته ها واگذار کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از تاثیرگذار نبودن باشگاه‌های فوتبال بانوان در زمینه معرفی نایب رئیس امور بانوان فدارسیون، اظهار داشت: متاسفانه باشگاه‌های بانوان در این زمینه نقشی ندارند، چه ما از عملکرد ایشان رضایت داشته و یا نداشته باشیم، ایشان حضور دارند! چون برای باشگاه‌های بانوان در مجمع جایگاهی تعریف نشده و ما حضور نداریم.

مدیر عامل باشگاه شهرداری سیرجان با بیان اینکه معرفی نایب رئیس بانوان نیازمند پنج معرف از اعضا مجمع است و بهتر است این معرفی از سوی بانوان و باشگاه‌های عضو مجمع  صورت پذیرد، گفت: متاسفانه این عدم حضور موجب شده تا معرفی نایب رئیس امور بانوان از کانال‌های دیگری صورت می‌گیرد و این موضوع موجب می‌شود تا بدنه فدراسیون عملا از شرایط حاکم، عملکرد و کیفیت فوتبال بانوان کشور بی‌اطلاع بوده و با دغدغه‌های آنها بیگانه شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد من این است که نایب رئیس بانوان باید از کانال باشگاه‌های بانوان معرفی شود و لازمه این انتخاب هم حضور بانوان در مجمع است؛ یعنی بانوان باید در مجمع حضور داشته باشند و برای فدراسیونی که می‌خواهد اعضا مجمع انتخاباتی خود را تا 90 نفر افزایش دهد، 12 باشگاه عضو لیگ برتر فوتبال بانوان را به این تعداد اضافه کند، موضوعی که حق طبیعی آنها است.

جهانشاهی افزود: ما وقتی بانوان را در مجمع نمی‌پذیریم و برنامه‌ای برای حضورشان در مجمع نداریم قطعا نمی‌توانیم بگویم فوتبال زنان ما پیشرفت کرده است چرا که اصلا بانوان در تصمیم‌گیری‌ها نقشی ندارند!

وی با اشاره به اینکه نامه پیشنهادی اصلاح اساسنامه از هیئت فوتبال استان کرمان رقم خورده است گفت: بنده عضو هیئت رئیسه هیئت فوتبال استان کرمان هستم، اما دوستان از بنده حتی یک نظرخواهی ساده هم نداشتند! خب طبیعی است چرا که ما عضو مجمع فدارسیون نیستیم! به نظرم تعریف نشدن حضور باشگاه‌های بانوان در مجمع یکی دیگر از ایرادات اساسی وارده به اساسنامه است.

مدیر عامل باشگاه شهرداری سیرجان در خاتمه بیان کرد: به نظر من مباحثی در زمینه برنامه‌ریزی و رشد فوتبال بانوان باید به کمیته‌ها واگذار شود و کمیته بانوان به عنوان یک ناظر و کارشناس عملکردها را نظارت کند.


مهدی جهانشاهی, شهرداری سیرجان


دیدگاه شما
دیدگاه ها