ورود / عضویت
تاریخ 1397/11/11 ساعت 17:29

تیم ملی فوتبال زنان ایران به مصاف بلاروس می‌رود

پاسخ منفی زنان روسیه به ایران برای بازی در آزادی

پاسخ منفی زنان روسیه به ایران برای بازی در آزادی تیم ملی فوتبال زنان ایران که قرار بود اسفند ماه در ورزشگاه‌ آزادی به مصاف روسیه برود به جای این تیم با بلاروس بازی می‌کند.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایسنا مریم آزمون در مورد بازی دوستانه تیم ملی زنان که قرار است اسفند ماه در ورزشگاه آزادی برگزار شود گفت: فدراسیون بازی با بلاروس را برای فیفادی برنامه‌ریزی کرده است. از این تیم دعوت کردیم که به ایران بیاید، صحبت‌های مقدماتی هم انجام شده و اگر قطعی شود حتماً اعلام می‌کنیم.

آزمون در پاسخ به این سوال که طبق گفته رئیس فدراسیون فوتبال قرار بود با روسیه بازی کنید پس چرا اکنون اعلام می‌کنید که با بلاروس در حال مذاکره هستید؟ بیان کرد: با تیم‌های زیادی رایزنی کردیم فکر می‌کنم با روسیه برای تیم زیر ۱۶ سال رایزنی شد که موافقت نکردند. چون در حال آماده سازی هستیم و هر سه رده به مرحله دوم مسابقات خود رسیدند فدراسیون خیلی تلاش می‌کند تا بازی دوستانه داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در مورد تیم بلاروس گفت: بلاروس از تیم‌های اروپای شرقی است و فوتبال را می‌شناسد و به خوبی بازی می‌کند. همچنین بازیکنان زیادی دارد که در لیگ‌های مختلف بازی می‌کنند و سبک بازی‌شان می‌تواند به ما خیلی کمک کند چون سبک‌شان اروپایی است. بازی برابر این تیم برای‌مان محک خوبی است. خوشحال هستیم که بتوانیم در روند آماده سازی‌مان با چنین تیم‌هایی بازی کنیم.

آزمون در مورد حضور تیم ملی فوتبال زنان بزرگسال در تورنمنت چهار جانبه هند گفت: هفته گذشته هند از تیم‌های ایران، میانمار و سنگاپور دعوت کرد که در این تورنمنت چهار جانبه شرکت کنیم. فدراسیون هم با وجود مشکلاتی که داشت قبول کرد که ما را اعزام کند. این تورنمنت در ادامه راه آماده سازی برای حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک برایمان ارزش زیادی دارد و با تیم‌هایی رو به رو می‌شویم که ممکن است در مرحله بعد به هم بخوریم.

او در ادامه افزود: صعودمان به مرحله دوم انتخابی المپیک باعث شد که نظر تیم‌های دیگر نسبت به ما و بازی‌مان عوض شود و همین عاملی برای دعوتمان به این تورنمنت بود. فرصت خوبی است چون تیم میانمار که بسیار خوب و محکم بازی می‌کند حضور دارد. بازی برابر این تیم محک خوبی هم برای ما و هم برای بازیکنانمان است.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در مورد تیم سنگاپور که یکی از تیم‌های حاضر در این تورنمنت است، بیان کرد: دو سال پیش در جام ملت‌های آسیا با سنگاپور بازی کردیم و پیروز شدیم. بعد از آن بازی مربی سنگاپور خیلی شگفت زده شده بود و اصلاً فکر نمی‌کرد بتوانیم آنها را ببریم چون هم از نظر رنکینگ از ما بالاتر بودند و هم سال‌ها در بخش فوتبال سرمایه گذاری می‌کردند. البته آن اتفاق برای دو سال پیش است و اکنون حتماً خیلی بهتر شده‌اند.

او در ادامه به تیم هند اشاره کرد و گفت: FIFA در سال‌های اخیر برنامه‌های توسعه‌ای زیادی در رده‌های مختلف فوتبال هند داشته است. سبک این تیم با تیم‌های آسیای شرقی فرق می‌کند. از اینکه بتوانیم برابر تاکتیک‌ها و تیم‌های مختلف قرار بگیریم، خوشحال هستیم چون به ما کمک می‌کند تا هم بازیکنانمان را ارزیابی کنیم و هم ما به عنوان کادر فنی در مورد تاکتیک‌هایی که در دفاع و حمله مدنظرمان است به جمع بندی برسیم.

آزمون در پاسخ به این سوال که اردوهای آماده سازی تیم برای این تورنمنت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ بیان کرد: این برنامه را از قبل نداشتیم و به تازگی به ما اعلام شده به همین دلیل با مسئول کمیته لیگ هماهنگ کردیم و برنامه این هفته لیگ برتر را از جمعه به پنج شنبه انتقال دادیم و برنامه هفته آینده را نیز دو روز جلوتر آوردیم تا سه شنبه هفته آینده بازیکنان آخرین بازی لیگ‌شان را انجام دهند و ۱۷ بهمن به اردو بیایند. هجدهم نیز به هند اعزام می‌شویم. بنابراین فرصت زیادی برای تمرین نداریم اما خوشبختانه بازیکنان در لیگ مشغول تمرین هستند و هر هفته مسابقه می‌دهند. این بازی‌ها باعث می‌شود که ما روز به روز از نظر تیمی ساختار بهتری پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان بزرگسال در مورد رده سنی تیم اعزامی به تورنمنت هند گفت: تیم بزرگسالان اعزام می‌شود اما اگر به تیم نگاه کنید بازیکنان از نظر سنی در حد و حدود جوانان هستند. تلاش کردیم تا برنامه جوان‌گرایی را اجرا کنیم و تیم خوبی را برای چهار سال بعد که قصد شرکت در جام ملت‌های آسیا داریم، بسازیم.


مریم آزمون, تیم فوتبال زنان بلاروس, ورزشگاه آزادی, تیم ملی فوتبال زنان روسیه


دیدگاه شما
دیدگاه ها