ورود / عضویت
تاریخ 1397/11/01 ساعت 10:43

لیگ برتر زنان در زمین‌های عجیب و غریب

خانم‌های محترم، به باتلاق خوش آمدید!

خانم‌های محترم، به باتلاق خوش آمدید! لیگ فوتبال زنان این فصل بیش از هر زمانی جذاب شده. بازگشت تیم پرطرفدار ملوان بندرانزلی با سرمربیگری مریم ایراندوست و البته حضور بازیکنان تکنیکی مثل سارا قمی باعث شد این فصل شاهد یک لیگ جذاب باشیم.

به گزارش "فوتبالدخت" لیگی که با حضور 12 تیم برگزار می‌شود و هر هفته، حساسیت بازی‌هایش بیش از قبل می‌شود. اگرچه لیگ فوتبال زنان ایران این فصل با نظم خاصی برگزار می‌شود اما همچنان یکسری کمبودها دارد که باعث شده کیفیت رقابت‌ها پایین بیاید. کمبودهایی که نیاز اولیه هر تیمی است اما به آن ظاهرا توجه چندانی نمی‌شود. از قرارداد بازیکنان و دیگر اعضای تیم که بگذریم، در هفته‌های اخیر شاهد بازی تیم‌ها در زمین‌های بی‌کیفیتی هستیم که می‌تواند به بازیکنان آسیب برساند

در هفته پنجم لیگ برتر، تیم آذرخش تهران در ورزشگاه راه‌آهن تهران میزبان ملوان بندرانزلی بود که این بازی در زمینی مثل باتلاق برگزار شد. زمینی که نه تنها باعث اعتراض اعضای تیم ملوان شد، بلکه صدای اعضای تیم آذرخش تهران را هم درآورد. این بازی فردای یک روز بارانی برگزار شد اما شرایط زمین آنقدر بد بود که بعد از حدود چند دقیقه، رنگ لباس 2 تیم شبیه هم شده بود. به خاطر اینکه بازیکنان 2 تیم غرق در گل و لای شده بودند و شرایط سختی را می‌گذراندند. این بازی با نتیجه 8 بر یک به سود ملوان به پایان رسید. با اعتراض‌هایی که وجود داشت به نظر می‌رسید دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم اما در هفته هفتم باز هم تکرار شد. آن هم نه یک جا، بلکه در شهرهای مختلف.
خانم‌های محترم، به باتلاق خوش آمدید!

البته این بار هم ورزشگاه راه‌آهن در اکباتان چنین مشکلی داشت. در این ورزشگاه بازی آذرخش و ذوب‌آهن برگزار می‌شد که این بار هم زمین کاملا گل‌آلود بود. (فیلم وضعیت نامناسب زمین اکباتان را از این لینک ببینید) آنقدر گل‌آلود که شبیه به باتلاق می‌ماند. این بازی هم به سود میهمان به پایان رسید اما سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان وقتی عکس‌های بازی را دید، نسبت به این میزبانی معترض شد: «فوتبال فقط باشگاهداری و تیم‌داری نیست. برای فوتبال باید زیرساخت‌ها و امکانات مناسبی تهیه کرد و تهیه این زیرساخت‌ها یکی از وظایف اصلی مدیران محسوب می‌شود. تیم فوتبال زنان ذوب‌آهن در حالی به مصاف تیم آذرخش رفت که مسابقه دو تیم در یک زمین باتلاقی انجام شد که می‌توان گفت برگزاری مسابقه در چنین زمینی بی‌احترامی به زنان است. زنان فوتبالیست ایران پول زیادی دریافت نمی‌کنند و فقط به عشق این ورزش در فوتبال فعالیت دارند و از نظر فیزیولوژیکی هم بدن آنها نسبت به آقایان ضعیف‌تر است. نباید در چنین زمینی برای فوتبال زنان مسابقه برگزار کرد. آقای شیرازی رییس هیأت فوتبال تهران چگونه اجازه داده که در چنین زمینی مسابقه برگزار شود. باید شرایط مناسبی برای زنان ورزشکار بخصوص فوتبالیست‌های زنان تدارک دید.»
خانم‌های محترم، به باتلاق خوش آمدید!

آذری حق داشت معترض باشد چراکه تیم فوتبال زنان ذوب‌آهن تا الان در زمینی مناسب میزبان حریفانش بود اما این مشکل فقط مختص آذرخش تهران نیست. این هفته، بازی راهیاب ملل مریوان و همیاری ارومیه هم در شرایط سختی برگزار شد. (فیلم پیش از برگزاری دیدار راهیاب ملل مریوان و همیاری ارومیه در ورزشگاه سروآباد را از اینجا ببینید) این بازی قرار بود مثل دیگر بازی‌های این هفته از ساعت 10 صبح برگزار شود اما زمین مریوان، سفیدپوش بود و شرایط بازی نداشت. شاید اگر مشکلات اقامت و هزینه‌های آن در مریوان نبود، این بازی باید با یک روز تاخیر برگزار می‌شد اما این مسائل باعث شد همه دست به دست هم دهند و با پارو کردن برف‌ها، زمین بازی را آماده بازی کنند. بازی سختی که در سرمای سوزان مریوان برگزار شد. در انزلی شرایط به نسبت بهتر بود. البته دیگر خبری از آن زمین‌های باتلاقی انزلی نیست اما بارش شدید باران، باعث شد بازی این تیم مقابل شهرداری بم با کمی تاخیر انجام شود. بازی سختی که با پیروزی میهمان به پایان رسید.
خانم‌های محترم، به باتلاق خوش آمدید!

به هر حال چیزی که مشخص است، لیگ فوتبال زنان با کمترین امکانات در حال برگزاری است. این مسابقات به گونه‌ای برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد برای رفع تکلیف است. نه زمین‌های بازی استاندارد لازم را دارد و نه شرایط برگزاری بازی مناسب است. شاید اگر به لیگ فوتبال زنان هم توجه بیشتری می‌شد، هم زمین‌های بازی شرایط بهتری داشت و هم اینکه تیم‌ها به دلیل شرایط نامساعد مجبور نبودند تحت هر شرایطی به میدان بروند. احتمالا اگر برای تیم‌های فوتبال زنان بهتر هزینه می‌شد، ممکن بود بازی تیم مریوان و ارومیه با یک روز تاخیر برگزار می‌شد اما برای اینکه هزینه تیم بالا نرود این اتفاق هم نیفتاد. این در حالی است که 12 تیم در لیگ زنان حضور دارند و زنان زیادی عاشق بازی کردن در مستطیل سبز هستند. پس این استعدادها، توجه بیشتری می‌خواهند تا شاهد درخشش فوتبالیست‌های زن در رقابت‌های بین‌المللی و افتخارآفرینی آنها باشیم، مثل فوتسال زنان.

به قلم سمیرا شیرمردی از روزنامه ایران ورزشی

سمیرا شیرمردی, ذوب آهن اصفهان, آذرخش تهران, ورزشگاه اکباتان


دیدگاه شما
دیدگاه ها