ورود / عضویت
تاریخ 1397/10/08 ساعت 12:05

پیش‌نیازهای تکمیل تاریخ‌سازی

پیش‌نیازهای تکمیل تاریخ‌سازی مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان،‌ هاجر دباغی و سارا ظهرابی‌نیا دو بازیکن این تیم از شرایط صعود به المپیک و اینکه می خواهند تاریخ سازی خود را تکمیل کنند، صحبت کردند.

اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال زنان برای حضور در مرحله دوم رقابت‌های المپیک 2020 توکیو دوشنبه در مرکز ملی فوتبال به پایان رسید. تیم ملی زنان کشورمان آبان ماه سال جاری با پیروزی مقابل لبنان و تساوی با هنگ‌کنگ به عنوان تیم اول از مرحله نخست رقابت‌ها صعود کرد و تاریخ‌ساز شد. ملی‌پوشان بانو پس از صعود از مرحله نخست می‌خواهند تاریخ‌سازی را با صعودی دیگر تکمیل کنند. مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک فروردین ماه سال آینده با حضور 12 تیم (ایران، چین تایپه، هنگ‌کنگ، هند، اندونزی، اردن، میانمار، نپال، فلسطین، فیلیپین، ویتنام و ازبکستان) برگزار می‌شود و ملی‌پوشان بانوی فوتبال در 3 ماه باقیمانده تا آغاز مسابقات، درخواستی معقول از فدراسیون فوتبال و مهدی تاج دارند. خبرنگار «ایران» با مریم آزمون، سرمربی تیم ملی،‌ هاجر دباغی و سارا ظهرابی‌نیا دو بازیکن این تیم گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌آید.
دباغی: تاج هیچ قولی برای برگزاری دیدارهای دوستانه نداد
هاجر دباغی، بازیکن تیم ملی فوتبال زنان گفت: «حدود 3 ماه برای آماده‌سازی فرصت داریم و در این مدت درگیر لیگ هم هستیم. خواسته ما از فدراسیون این بود که در فرصت باقیمانده بازی‌های دوستانه خوبی برای ما در نظر بگیرد تا محک جدی بخوریم و به پیشرفت‌مان کمک شود. کادر فنی درخصوص این موضوع با رئیس فدراسیون صحبت کرده و امیدوارم این موضوع عملی شود. مهدی تاج هیچ قولی برای برگزاری دیدارهای دوستانه نداد و فقط این را می‌دانیم که در بهمن ماه اردوهای ما به صورت مستمر پیگیری خواهد شد.» مهاجم تیم ملی زنان دلیل صعود تیم ملی به مرحله دوم مسابقات را این‌گونه بیان کرد: «با برگزاری اردوهای مستمر توانستیم به مرحله بعدی صعود کنیم. صعودمان به مرحله دوم مسابقات نتیجه تلاش زیاد بازیکنان و کادر فنی بود. مشکل اصلی ما برگزاری بازی‌های تدارکاتی است و اگر این اتفاق نیفتد، شاید مانعی برای ادامه تاریخ سازی‌مان شود.»
آزمون: در گذشته صعود به المپیک رؤیا بود
مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان گفت: «اولین اردوی آماده‌سازی تیم ملی بعد از صعود به مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک 2020 برگزار شد. با توجه به برنامه‌ریزی‌ای که داشتیم، تا قبل از اعزام به مسابقات 5 اردوی دیگر برگزار خواهیم کرد و 12 فروردین 98 برای برگزاری مرحله دوم به این مسابقات اعزام خواهیم شد.» او با اشاره به این موضوع که از 12 تیم حاضر در مرحله دوم مسابقات 3 تیم به المپیک 2020 صعود خواهند کرد، افزود: «12 تیم به 3 گروه 4 تیمی تقسیم می‌شوند و سرگروه‌ها مجوز حضور در المپیک را دریافت خواهند کرد. لیگ زنان آغاز شده و برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که هم لیگ برگزار شود و هم اردوهای آماده‌سازی تیم ملی.» یکی از معضلات اصلی تیم ملی عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی است. آزمون بیان داشت: «برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی برنامه‌ریزی کردیم اما تاکنون این بازی‌ها قطعی نشده. فدراسیون در حال رایزنی با چند تیم است. در سال‌های گذشته شرایط تیم زنان متفاوت بود و صحبت در مورد صعود به المپیک تنها یک رؤیا محسوب می‌شد اما حالا شرایط بهتر از قبل است.»
ظهرابی‌نیا: حضور در لیگ اذیت‌مان می‌کند
سارا ظهرابی‌نیا، یکی دیگر از ملی‌پوشان فوتبال زنان گفت: «اولین اردوی ما به خوبی برگزار شد و امیدوارم این اردوها تداوم داشته باشد. تنها مانع مان برای آماده سازی مسابقات لیگ است. حضور در لیگ اذیت‌مان می‌کند و باعث می‌شود بازیکنان خسته شوند.» او با اشاره به اینکه همیشه مقابل کره شمالی و کره جنوبی شکست می‌خوردیم، بیان داشت: «در این دوره این دو تیم مستقیم بالا می‌آیند و ما شانس خوبی برای المپیکی شدن داریم. تمام فکرمان این است همان گونه که تاریخ‌ساز شدیم و به مرحله دوم مسابقات صعود کردیم از این مرحله هم به سلامت گذر کنیم. هدف ما تکمیل تاریخ سازی است.»
عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی باعث می‌شود معمولاً تیم‌های ملی‌مان آغاز خوبی در مسابقات رسمی نداشته باشند اما تیم زنان موفق شد اولین بازی مرحله نخست را با برد پرگل 8 بر صفر مقابل لبنان به پایان برساند. او در خصوص دلیل عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی گفت: «مسئولان فدراسیون یک بار می‌گویند هیچ تیمی حاضر نیست به ایران بیاید و یک بار می‌گویند با این اوضاع اقتصادی کشور ما نمی‌توانیم برای بازی تدارکاتی به کشور دیگری برویم.»/ روزنامه ایران


دیدگاه شما
دیدگاه ها