ورود / عضویت
تاریخ 1397/10/18 ساعت 10:58

تمایل هیئت فوتبال خراسان رضوی برای حضور در لیگ برتر فوتبال زنان

سایپا مشهد هم راهی فوتبال بانوان می‌شود

سایپا مشهد هم راهی فوتبال بانوان می‌شود تنها تیم فوتبال زنان مشهد آمادگی خود را به فدراسیون برای حضور در زیرگروه فوتبال زنان کشور اعلام کرد.

پس از انتشار گزارشی از فوتبال زنان ملوان و شوروهیجانی که بر روی سکوهای ورزشگاه انزلی ایجاد کرده و اشاره به حسرت چندین‌ساله زنان مشهدی از نبود فوتبال ویژه زنان در این شهر در روزنامه شهرآرا، مدیرعامل تنهاتیم فوتبال زنان مشهد از تلاش آن‌ها برای ورود اولین تیم فوتبال زنان مشهد در مسابقات بزرگ‌سالان کشور خبر داد. هرساله مسابقات زیرگروه در لیگ زنان برگزار می‌شود که درواقع همان لیگ دسته‌یک محسوب می‌شود و حدود 6 تیم به‌صورت مجتمع با یکدیگر رقابت می‌کنند و درنهایت 2 تیم مجوز حضور در لیگ برتر را به دست می‌آورند. حالا امسال مشهدی‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند تا بتوانند مقدمات حضور زنان این شهر را در فوتبال کشور مهیا کنند. احمد زینلی، مدیرعامل باشگاه سایپا و تنهاتیم فوتبال دختران مشهد، دراین‌زمینه اظهار کرد: تیم‌های ملوان و سپیدار قائمشهر سال گذشته از همین طریق به لیگ برتر راه یافتند و حالا می‌توانیم سکوهای شلوغ و پرهیجان فوتبال زنان را تماشا کنیم. مسابقات زیرگروه خیلی شلوغ نیست و استان‌هایی که ظرفیت و آمادگی لازم را دارند، تیم‌هایی راهی این مسابقات می‌کنند. مزیت این رقابت‌ها مجتمع‌بودن آن است. دور رفت در یک نوبت برگزار می‌شود و بازی‌های دور برگشت نیز در یک زمان به میزبانی یکی از استان‌ها برگزار می‌شود که هزینه تیم‌های شرکت‌کننده را بسیار کم می‌کند. هنوز زمان برگزاری این رقابت‌ها مشخص نشده است، اما از طریق هیئت فوتبال خراسان رضوی آمادگی خود را برای حضور در زیرگروه به فدراسیون اعلام کردیم و در صورت حمایت از فوتبال زنان قطعا می‌توانیم راهی لیگ برتر نیز بشویم.

وی با بیان اینکه تا دوسه سال پیش چیزی به نام تیم فوتبال زنان در مشهد وجود نداشت، تصریح کرد: هنوز هم موانع زیادی پیش‌روی ماست، باوجود اینکه مجوز داریم، حراست زمین‌های چمن اجازه تمرین نمی‌دهند و فکر می‌کنند ممکن است برایشان مشکلی ایجاد شود. به جز ورزشگاه تختی که همیشه در اختیار مردان است، تنها می‌توانیم در زمین چمن دانشگاه فردوسی تمرین دختران را برگزار کنیم. زینلی خاطرنشان کرد: سال‌ها قبل نیز در ابتدای فعالیت فوتسال زنان ما نیز با چنین‌مشکلاتی روبه‌رو بودیم؛ اما با استمرار و تلاش بیشتر و مبارزه با یکسری سخت‌گیری‌ها، موفق شدیم فوتسال استان را به جایگاه خوبی برسانیم و به‌راحتی ورزشکاران دختر فوتسالیست ما می‌توانند به تمرین بپردازند و تیم‌داری کنند. سال گذشته هم تیم فوتبال دختران نونهال سایپا موفق شد به اولین عنوان قهرمانی کشور دست یابد و پنج‌شش بازیکن از همین تیم به اردوهای تیم ملی دعوت شده و درحال‌حاضر نیز لباس تیم ملی را به تن دارند.

وی ادامه داد: برای شروع فوتبال زنان در مشهد نیز ما خسته نمی‌شویم. با اینکه تنها هستیم و حمایت چندانی نمی‌شود، اما ناامید نیستیم. اینکه تیم فوتبال دختران این شهر شکل بگیرد و در لیگ کشور حضور یابد دست‌نیافتنی نیست و می‌توانیم با حمایت و تلاش آن روز را ببینیم.

مدیرعامل باشگاه سایپا گفت: مشهد شهر امید و زندگی است و امیدواریم زنان نیز در آن سهم مساوی داشته باشند، به‌هر‌حال ما زودتر از موعد استارت فعالیت این تیم را زده‌ایم و منتظر هستیم تا سازمان‌ها و نهادهای مختلف ما را در این مسیر هر چند کوچک همراهی کنند تا کارها به دقیقه90 نرسد. در مشهد استعدادهای بسیار خوبی داریم و اگر شرایط مهیا باشد، می‌توانیم چند بازیکن نیز از تیم‌های مختلف لیگ‌برتری یا بازیکنان استان‌های اطراف به خدمت بگیریم تا در اولین قدم حضور موفقی داشته باشیم. زینلی اظهار کرد: هر تیم فوتبال در هر سفر حداقل متشکل از 20 نفر است که همین موضوع، هزینه‌ها را بالا می‌برد؛ اما در مسابقات زیرگروه کار برای تیم‌ها آسان‌تر است و تنها 2 سفر خواهیم داشت؛ البته اگر بتوانیم میزبانی را بگیریم که شرایط بسیار بهتری برای نماینده مشهد شکل می‌گیرد. موضوع دیگری نیز وجود دارد و این است که مشهد نسبت به 90درصد استان‌های دیگر در دورترین مسیر قرار دارد و این یکی از معضلات تیم‌های مشهدی است. بااین‌حال با داشتن حامی می‌توانیم این مشکلات را به حداقل برسانیم.

هیئت فوتبال خراسان رضوی, فوتبال بانوان مشهد, فوتبال زنان مشهد, احمد زینلی, هیئت فوتبال مشهد, باشگاه سایپا, مدیرعامل باشگاه سایپا, سایپا بانوان, تیم فوتبال بانوان سایپا مشهد


دیدگاه شما
دیدگاه ها