ورود / عضویت
تاریخ 1399/05/20 ساعت 21:30

رپورتاژ آگهی

هایما S7 در مقابل هن تنگ S7

هایما S7 در مقابل هن تنگ S7

شرکت فاو چین به دنبال خرید سهام مزدا تصمیم گرفت که خودروهایی را با عنوان هایما بر اساس استانداردها و پلتفرم‌های مزدا تولید و عرضه کند تا بتواند به پشتوانه نام نیکوی این شرکت فروش خوبی را برای خود رقم بزند. هایما S7 یکی از نتایج این همکاری مشترک است که در سال 1394 به همت ایران‌خودرو برای اولین بار به ایران رسید. در طرف دیگر گود هن‌تنگ x5 قرار دارد که یک حریف تازه‌نفس و جویای نام است. این خودرو دومین محصول یک شرکت چینی به همین نام است که در سال 2016 برای اولین بار به نمایش درآمد و برند نه‌چندان آشنای عظیم‌خودرو نمایندگی آن در ایران را بر عهده گرفت. متنی که می‌خوانید گزارشی از نبرد تن‌به‌تن این دو حریف در بازار خودروی ایران است.

طراحی هایما S7 در مقابل هن تنگ

طراحان فاو نهایت تلاش خود را برای ارائه یک طراحی جدید در هایما S7 به کار گرفته‌اند. جلوپنجره عریض این خودرو که با چراغ‌هایی بزرگ و کشیده احاطه‌شده و طراحی خاص سپر جلو رنگ و بویی تهاجمی به این خودرو بخشیده است. همچنین برجستگی‌های جذاب در کناره بدنه و دیفیوز سپر عقب تاثیر زیادی بر افزایش زیبایی ظاهری این کراس‌اوور گذاشته است. در داخل کابین این خودرو اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، داشبورد ساده آن و کیفیت نه‌چندان مناسب متریال داخلی است. البته رعایت اصول ارگونومیک در درون کابین دسترسی به دکمه‌های کنترلی و سایر امکانات رفاهی را ساده‌تر کرده است و فضای داخلی این خودرو نیز برای پنج سرنشین بزرگ‌سال جای کافی دارد.

طراحی خارجی هن‌تنگ x5 با تلفیق بخش‌های مختلفی از چند خودروی دیگر به سرانجام رسیده است. کاپوت کشیده و تزیینات جالب به‌کاررفته بر روی جلوپنجره ظاهر شکیلی در نمای جلویی برای هن‌تنگ x5 رقم‌زده است. بااین‌حال عدم تناسب اندازه رینگ‌ها با بدنه نمای جانبی این خودرو را از ریخت انداخته است. نمای پشتی نیز علی‌رغم زیبا بودن دارای یک نمای تکراری است که ممکن است شما را به اشتباه بیندازد. در طراحی داخلی این خودرو نیز ردپای بی‌ام‌و و فولکس‌واگن دیده می‌شود اما کیفیت مواد به‌کاررفته در کابین آن به گردپای دو خودروی ذکرشده نمی‌رسد. بااین‌حال با افزوده شدن ردیف سوم صندلی‌ها به کابین هن‌تنگ، جای کافی برای همه سرنشینان فراهم‌شده و امکانات رفاهی جذاب این ردیف می‌تواند تجربه خوبی از یک مسافرت خانوادگی برای شما به ارمغان بیاورد.

امکانات رفاهی هایما S7 چطور است؟


در بخش امکانات رفاهی هر دو خودرو همانند سایر خودروهای چینی سنگ تمام گذاشته‌اند. کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کشش و پایداری از سیستم‌هایی است که در هر دو خودرو به راننده برای تسلط بر خودرو کمک می‌کنند. فرمان هر دو رقیب دارای نیروی کمکی برقی است و از نوع حساس به سرعت است. اما هایما S7 با ایجاد امکان تنظیم موقعیت فرمان در 4 حالت توانسته فرمان دوحالته رقیب خود را از دور خارج کند. از دیگر امکاناتی که هر دو خودرو از آن‌ها بهره گرفته‌اند می‌توان به سنسورهای عقب، باران و فشار باد تایر، دوربین عقب، دی‌لایت، سیستم تهویه خودکار، ورود و استارت بدون کلید، ایزوفیکس، آینه میانی الکتروکرومیک و آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن اشاره کرد.

دراین‌بین هایما S7 با افزودن گرم‌کن صندلی جلو، دوربین 360، صندلی راننده برقی با امکان تنظیم در 8 حالت و مطابق با گودی کمر و مانیتور 7 اینچی لمسی سعی در پیروزی بر رقیب خود داشته است. درحالی‌که هن‌تنگ x5 با نمایشگر 8.8 اینچی لمسی، دماسنج، نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان، نورپردازی داخلی و صندلی شش‌حالته برقی برای راننده توانسته نتیجه را در این بخش به تساوی بکشاند.

مشخصات فنی هایما S7 در مقابل هن تنگ S7


هایما S7 با یک نیروبخش 1.8 لیتری که توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد، به میدان آمده است. این قدرت توسط گیربکس شش‌سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل‌شده و می‌تواند در 10.5 ثانیه خودرو را از صفر به صد برساند. مصرف ترکیبی این خودرو 9.7 لیتر در هر صد کیلومتر و بیشینه سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت عنوان‌شده است. در مقابل پیشرانه 1.5 لیتری هن‌تنگ x5 با تولید 154 اسب بخار نیرو و 215 نیوتن متر گشتاور کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند. این خودرو با یک تاخیر 0.5 ثانیه‌ای نسبت به رقیب خود از صفر به صد می‌رسد و برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو از گیربکس CVT کمک می‌گیرد. بااین‌حال مصرف سوخت 7.7 لیتری در یک سیکل ترکیبی و امکان افزایش سرعت تا 190 کیلومتر بر ساعت می‌تواند ضعف پیشرانه این خودرو را جبران کند.

مقایسه ایمنی

باوجوداینکه فیلمی از آزمون‌های ایمنی این دو خودرو در دسترس نیست، ادعاشده که هر دو پنج ستاره ایمنی از C-NCAP را دارند. تجهیزات ایمنی چون سیستم توزیع نیروی ترمز، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی و 4 کیسه هوا برای راننده و سرنشین در قسمت‌های جلویی و جانبی تامین‌کننده ایمنی هر دو خودرو هستند. اما هن‌تنگ x5 با افزودن ترمز پارک برقی به این لیست توانسته تا حدی از رقیب خود پیشی بگیرد.

جمع‌بندی

به نظر می‌رسد که این میدان رقابت برنده‌ای نخواهد داشت. بااین‌حال نظرات کاربران بیانگر این است که هایما S7 طرفداران بیشتری دارد. این موضوع می‌تواند به دلیل پشتیبانی ایران‌خودرو از این ماشین و نام شناخته‌شده‌تر مزدا در پس‌زمینه تاریخی هایما S7 باشد.

جهت مشاهده مشخصات فنی هایما S7، تصاویر هایما S7 و دیگر موارد مرتبط با هایما S7 به صفحه هایما S7 همراه مکانیک مراجعه کنید.





دیدگاه شما
دیدگاه ها