ورود / عضویت
تاریخ 1402/08/17 ساعت 19:12

جهان نجاتی: هیچ جای دنیا برای رده سنی جوانان استعدادیابی صورت نمی‌گیرد

جهان نجاتی: هیچ جای دنیا برای رده سنی جوانان استعدادیابی صورت نمی‌گیرد سرمربی تیم ملی جوانان ایران گفت: قصد داریم نسل جدیدی را به فوتبال زنان ایران معرفی کنیم، تیمی که پشتوانه قوی برای تیم ملی بزرگسالان باشد.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از کامبک، مریم جهان نجاتی سرمربی تیم ملی جوانان در رابطه با آخرین وضعیت تیم ملی جوانان دختران گفت: دور جدید اردو ها و برنامه جدید ما به کمیته زنان فدراسیون‌ فواتبال اعلام شده و از آبان اردوهای انتخابی آغاز می‌شود. پس از اعلام تاریخ مسابقات جوانان باید خود را برای این مسابقات آماده کنیم. با توجه به تغییر رده های سنی توسط ای اف سی در بخش جوانان کار بسیار سختی داریم چرا که باید با نسل جدیدی از بازیکنان شروع به کار کنیم.

سرمربی تیم ملی جوانان در رابطه با راهکاری برای پیشرفت فوتبال زنان گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات رده سنی جوانان در ایران عدم برگزاری مسابقه‌ در این رده سنی است. در هیچ جای دنیا برای رده سنی جوانان استعداد یابی صورت نمی‌گیرد چون بازیکنان یا در لیگ جوانان یا لیگ برتر هستند و پس از نمایش عملکرد مناسب به اردوهای ملی دعوت می‌شوند. در ایران اما تعداد تیم‌هایی که از بازیکنان جوانان استفاده می‌کنند به قدری کم است که انتخاب بازیکن به شدت برای کادر تیم های ملی دشوار است.

جهان نجاتی در مورد برنامه استعدادیابی تیم ملی گفت: با هماهنگی کمیته بانوان قصد داریم با حضور در استان ها فرصتی ایجاد شود که بتوانیم یک نسل جدید را به فوتبال زنان ایران معرفی کنیم. تیمی که پشتوانه قوی برای تیم ملی بزرگسالان باشد.

مریم جهان نجاتی در رابطه با عملکرد تیم ملی بزرگسالان زنان ایران در رقابت های مرحله دوم مقدماتی المپیک گفت: جا داردبه بازیکنان و به خصوص سرمربی تیم سرکار خانم آزمون خسته نباشید بگویم. فارغ از عدم موضوع صعود ما به مرحله بعدی رقابت ها، با نتایج قابل قبولی که در این مسابقات گرفتیم نشان دادیم فوتبال زنان ایران در دو سال اخیر چه پیشرفتی داشته است. فکر می‌کنم روند رو به رشد فوتبال ما از کسب نایب قهرمانی کافا آغاز شد و‌ پس از پیروزی مقابل بلاروس به مرحله خود باوری رسید. تیم ملی ما با نمایش مقتدرانه در دور اول المپیک و شکست میانمار، تیمی که ۲۳ پله در رنکینگ با ما فاصله داشت توانست ثابت کند زمان آن رسیده که همه نگاه‌ها به سمت فوتبال زنان معطوف شود. در مرحله بعدی مسابقات مقابل تیم چهارم جهان و همچین تیم بسیار خوب فیلیپین بازی کردیم و حتی مقابل چین تایپه ای مساوی کردیم که پیش تر در جام ملت ها با اختلاف زیاد نتیجه را به آن ها واگذار کرده بودیم.


مریم جهان نجاتی


دیدگاه شما
دیدگاه ها