ورود / عضویت
تاریخ 1402/06/30 ساعت 11:47

مضرات گردو سم زده

مضرات گردو سم زده مصرف کنندگان باید با مضرات گردو سم زده به طور کامل آشنا باشند

 برای این منظور ما در این مقاله سعی می‌کنیم دلایل اجتناب و سمپاشی بیش از حد باغ گردو را به طور کامل به شما توضیح دهیم.

 


مزایا و معایب سمپاشی بیش از اندازه باغ گردو

سمپاشی بیش از اندازه بر روی میوه گردو تاثیر می‌گذارد، استفاده از سمپاشی بیش از اندازه معمولاً به میزان نامناسب، برای درخت گردو مضر بوده و منجر به مشکلات زیر می‌شود:

  • آسیب به محیط زیست: استفاده بیش از حد از سمپاشی، می‌تواند منجر به آلودگی منابع آبی و خاکی شده، و در نهایت آسیب به محیط زیست می‌شود.
  • مقاوم شدن آفات و بیماری: سمپاشی زیاد، باعث مقاومت آفات و بیماری‌ها شده و در نتیجه، کنترل آن‌ها برای دفعه‌های بعدی سخت تر می‌شود.
  • اثرات جانبی بر روی سلامتی: استفاده نادرست از سمپاشی ، می‌تواند به تمامی حیوانات و پرندگان آسیب برساند و در برخی موارد ممکن است بر روی سلامتی انسان‌ها نیز تاثیر منفی داشته باشد.

بنابراین کشاورزان بهتر است با خرید نهال گردو ژنوتیپ که ریشه زایی قوی داشته و سیستم دفاعی آنها در برابر انواع بیماری‌ها قوی و تاثیر گذار است، از سمپاشی بیش از حد باغات گردو جلوگیری کنند، البته زمان فروش نهال گردو کارشناسان نهالستان برنامه مناسبی برای سمپاشی استاندارد باغات گردو ارائه می‌کنند، از مزایای سمپاشی مناسب باغات گردو شامل موارد زیر است:

  • کنترل آفات و بیماری‌ها: سمپاشی اصولی می‌تواند کمک کند تا آفات و بیماری‌های مضری که به میوه گردو آسیب می‌رسانند، کنترل شوند.
  • افزایش عمر نگهداری: سمپاشی استاندارد به افزایش عمر نگهداری میوه گردو کمک کرده و با کاهش جذب رطوبت توسط میوه و کاهش فساد و پوسیدگی، عمر میوه طولانی‌تر می‌شود.
  • بهبود کیفیت محصول: سمپاشی اصولی می‌تواند به کاهش آفاتی که میوه را آسیب می‌رسانند، کمک کند و در نتیجه کیفیت محصول را افزایش دهد.

استفاده اصولی و به میزان صحیح از سمپاشی، مهم است تا مزیت‌های آن را در بهره‌برداری بالا برده و به محیط زیست و سلامتی افراد آسیبی وارد نشود، در غیر اینصورت سم پاشی زیاده از حد بر روی درخت گردو تاثیر می‌گذارد، برای مراقبت و نگهداری بهتر از باغات گردو می‌توانید به سایت تخصصی پالیز نهال مراجعه کرده و مجلات علمی آن را مطالعه کنید.

 

چرا گردو مسموم برای انسان مضر است؟

گردو سم زده به دلیل حاوی مواد سمی و نارسا، می‌تواند برای بدن انسان مضر باشد، مواد سمی موجود در گردو سم زده می‌تواند عوارض جدی در بدن به وجود آورده و به عملکرد صحیح اعضا و سیستم‌های بدن آسیب برساند.

آثار احتمالی مصرف گردو سم زده شامل عوارض هضمی مانند تهوع، استفراغ و اسهال است، همچنین، برخی سموم موجود در گردو سم زده برای کبد مضر بوده و باعث مسمومیت کبد و عوارض جدی مانند آسیب به سلول‌های کبدی شوند.

گردو سم زده ممکن است شامل قارچ‌های سمی باشد که در صورت مصرف آن توسط انسان می‌توانند عوارض جدی مانند، مرگ را به همراه داشته باشند، مصرف قارچ‌های سمی به علت حمله به سامانه عصبی، باعث مشکلات ماهیچه‌‌ای و هپاتوتوکسیسیته، مسمومیت خونی، مشکلات گوارشی، مشکلات کلیوی و نشانه‌های سؤالی روانی می‌شود.

قارچ‌های سمی می‌توانند ترکیبات سمی مانند، آمانیتین‌ها یا مونومتیل‌هیدرواژن (MTH) داشته باشند که برای بدن مضر بوده، از اینرو مصرف گردو سم زده توصیه نمی‌شود، در صورت مشکوک بودن به سمی بودن گردو از مصرف آن‌ خودداری کنید و در صورت بروز علائم ناگوار پس از مصرف گردو مسموم به پزشک مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید : مضرات گردو سم زده

کلام آخر

اگر کشاورزان در خرید نهال گردو توجه داشته و انواع نهال گردو ژنوتیپ سازگار با منطقه را خریداری کنند، محصول تولیدی کیفیت بالا و صادراتی خواهد بود، به هنگام صادرات میوه گردو به کشورهای خارجی آنها آزمایشات زیادی بر روی میوه گردو انجام می‌دهند تا درصد سموم موجود در آن را بررسی کنند در صورتی که میزان سم میوه گردو بیش از اندازه باشد، میوه بازگشت داده می‌شود.

کشاورزانی که می‌خواهند فروش محصولات آنها به خوبی انجام شده و هیچ ضرری را متحمل نشوند بهتر است به جای استفاده کردن از سموم شیمیایی مختلف از روش‌های ارگانیک و طبیعی برای محافظت از درختان خود استفاده کنند، بهترین روش خرید نهال گردو ژنوتیپ خواهد بود، همچنین هرس آبیاری و کوددهی مناسب به باغ گردو کمک می‌کند تا محصولات با کیفیتی تولید کنند که انبارمانی بالایی داشته باشد.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008



دیدگاه شما
دیدگاه ها