ورود / عضویت
تاریخ 1402/06/14 ساعت 18:35

همه چیز درباره لیگ قهرمان زنان آسیا + قرعه کشی و گروه بندی

همه چیز درباره لیگ قهرمان زنان آسیا + قرعه کشی و گروه بندی دور گروهی فوتبال لیگ قهرمانان زنان آسیا ۲۴ - ۲۰۲۳ پنجشنبه 16 شهریور 1402 برگزار می‌شود و خاتون ایران حریفان خود را خواهد شناخت.

به گزارش فوتبالدخت چهارمین دوره آزمایشی جام باشگاه های زنان آسیا که از 15 تا 21 آبان برگزار می شود، قرار است از فصل 2024-25 به طور رسمی جای خود را به لیگ قهرمانان زنان آسیا بدهد.

در این دوره از مسابقات هشت تیم شرکت خواهند کرد که به نسبت دوره قبل با افزایش سه تیمی همراه بوده است. تیم ها به دو گروه چهار تیمی تقسیم می شوند و مسابقات به صورت متمرکز در ازبکستان و تایلند برگزار می‌شود.

سیدبندی مسابقات مطابق با آخرین عملکرد فوتبالی کشورها مشخص شده است. به این ترتیب باشگاه اوراواردز ژاپن و تیم زنان سیدنی استرالیا که در جام جهانی فوتبال زنان 2023 عملکرد بهتری داشتند در گلدان شماره یک قرار میگیرند.

دو نماینده بعدی یعنی هیوندای استیل رد آنجل از شهر اینچئون کره جنوبی و هوالیان از چین تایپه نیز در سید دو قرار خواهند گرفت.

در سید سوم اما بانکوک اف سی تایلند، که اولین قهرمانی خود در لیگ زنان تایلند را در سال 2023 به دست آورد، و مدافع عنوان قهرمانی لیگ زنان ازبکستان، یعنی نسف قرشی ازبکستان حضور خواهند داشت. پیش از این امتیاز تیم زنان باشگاه نسف قرشی متعلق به سوینچ قارشی بود و در سال های گذشته با این نام فعالیت می‌کرد.

تنها نماینده شایسته کشورمان یعنی خاتون بم ایران به همراه گوکولام کرالا هند در سید چهارم رقابت ها حضور دارند. شاگردان مرضیه جعفری پرافتخارترین تیم ایران هستند و نام گوکولام کرالا نیز پیش تر در هماوردی با شهرداری سیرجان به گوش فوتبالدوستان ایرانی آشناست. نماینده هند در دوره پیشین رقابت ها به دلیل تخلف و نفوذ بی‌دلیل از طرف اشخاص ثالث که نقض جدی اساسنامه فیفا است کنار گذاشته شده بود.

به این ترتیب سیدبندی مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا ۲۴ - ۲۰۲۳ به این شرح است:

  • سید یک: اوراوا ردز ژاپن، سیدنی استرالیا
    سید دو: هیوندای استیل رد آنجل کره جنوبی، هوالیان چین تایپه
    سید سه: بانکوک اف سی تایلند، نسف قرشی ازبکستان
    سید چهار: خاتون ایران ، گوکولام کرالا هند

مراسم قرعه کشی دور گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا ۲۰۲۳ - 24 روز پنجشنبه 16 شهریور 1402 ساعت 10:30 صبح به وقت ایران برگزار می‌شود.


نسف قرشی, خاتون بم, هوالیان, گوکولام کرالا, هیوندای استیل رد آنجل, سیدنی, بانکوک, اوراوا رد دایموندز, لیگ قهرمان زنان آسیا, لیگ قهرمان زنان آسیا 2023


دیدگاه شما
دیدگاه ها