ورود / عضویت
تاریخ 1401/11/19 ساعت 15:28

میثم شکری ساز و تعریف کارآفرینی در ایران

میثم شکری ساز و تعریف کارآفرینی در ایران همه ما تنها یک بار زندگی می‌کنیم و در این زندگی دوست داریم فعالیتی ارزشمند از خود به جا بگذاریم. بسیاری از افرادی که در حوزه کسب و کار و مدیریت فعالیت می‌کنند ایده‌های هیجان‌انگیزی را در سر می‌پروانند و دوست دارند این ایده‌ها را در جای خودش عملی کنند.

عملی کردن ایده‌ها باعث می‌شود که ما این افراد را کارآفرین بنامیم. بهترین کار برای فهم کارآفرینی و فعالیت‌هایی که کارآفرینان برای موفقیت لازم است انجام دهند این است که سراغ برترین‌ها در این زمینه برویم و نظر افراد متخصص را بدانیم.

به همین دلیل در این مقاله تلاش شده است تا معنای کارآفرینی و بهترین روش‌ها و رمز و راز‌های موفقیت کارآفرینان بیان شود و ویژگی‌های منحصر به فرد این دسته از افراد از دیدگاه دکتر میثم شکری ساز ارائه شود. در ادامه این مقاله ابتدا آشنایی کوچکی با میثم شکری ساز ارائه خواهد شد و سپس به معنای کارآفرینی و ویژگی‌های کارآفرینان در نظر او پرداخته شده است.

میثم شکری ساز کیست؟

جناب آقای میثم شکری ساز از کارآفرینان برتر ایرانی است که سال‌های سال در زمینه مدیریت و کسب و کار و همچنین ارتباطات و منابع انسانی فعالیت داشته است. میثم شکری ساز با نام ماکان آریا پارسا نیز شناخته می‌شود و نام خود را تغییر داده است. او از دانشگاه آزاد اسلامی دکتری کارآفرینی کسب کرده و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت از یکی از دانشگاه‌های آلمان و امیرکبیر تهران اخذ کرده است.

میثم شکری ساز در سال‌های اخیر در شرکت‌های مختلفی فعالیت کرده و سوابق اجرایی، آموزشی و پژوهشی متنوع و متعددی دارد و اکنون نیز از جمله هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه پارس پندار نهاد است. او کتاب‌های مختلفی را تحریر و ترجمه کرده و مقالات زیادی را در ژورنال‌های ایرانی و خارجی به چاپ رسانده است. به همین دلیل میثم شکری ساز یکی از کارآفرینان برتر ایرانی است که باید از نظرات و تجربیاتش پیرامون کارآفرینی بهره برد.

کارآفرین کیست؟

میثم شکری ساز معتقد است که کارآفرینان به شکل متفاوتی می‌اندیشند و عمل می‌کنند. کارآفرینان به دنبال فرصت‌های تجاری نوآورانه هستند و به ایجاد تغییر تمایل دارند. درست است که تمام کارآفرینان دارای شخصیت یکسانی نیستند و هر انسانی با دیگری متفاوت است، اما با این حال به نظر می‌رسد که تمام کارآفرینان موفق دارای چند ویژگی مشابه هستند که آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند. حال در ادامه ویژگی‌های کارآفرینان برتر را از زبان میثم شکری ساز خواهید آموخت. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری از نظرات میثم شکری ساز پیرامون کارآفرینی و کارآفرینی در ایران کسب کنید می‌توانید به سایت یا صفحات شبکه اجتماعی او نیز مراجعه کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های کارآفرینان برتر چیست؟

حال که به طور کلی با مفهوم کارآفرینی از نظر میثم شکری ساز آشنا شدید، باید ببینید این کارآفرین جوان و برتر درباره ویژگی‌های کارآفرینان چه چیزی برای گفتن دارد. او ویژگی‌های مختلفی را به کارآفرینان نسبت می‌دهد که در ادامه تلاش شده است به مهم‌ترین این ویژگی‌ها اشاره شود:

کار خود را جدی بگیرید

از نظر میثم شکری ساز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کارآفرینان این است که درک می‌کنند که موفقیت در کسب و کارشان بر عهده خودشان است و باید خود حواسشان جمع باشد. هنگامی که کارآفرین می‌خواهد کسب و کاری راه بیاندازد می‌داند بسیاری از هزینه‌ها و فعالیت‌ها بر مدیریت خود او بستگی دارد، بنابراین اصلاً نقش خود را شوخی نمی‌گیرد.

بر مشتریان تمرکز کنید

از ویژگی‌های مهم کارآفرین خوب این است که بر مشتریانش تمرکز می‌کند زیرا آن‌ها دلیل موفقیت و ارزشمند شدن یک کسب و کار هستند و آن را تعیین می‌کنند. کارآفرینان موفق خیلی سریع متوجه این مسأله می‌شوند و کسب و کار‌های خود را بر مبنای رضایت خاطر مشتری بنا می‌کنند.

ریسک‌پذیر باشید

اگر جاده‌ای کم تردد باشد از آن عبور می‌کنید یا ریسک خطراتش را نمی‌پذیرید؟ از نظر میثم شکری ساز کارآفرینان برتر بدون تردید ریسک‌پذیر هستند و فقط دنباله‌روی از جمع نمی‌کنند. آن‌ها ترسی از ماجراجویی ندارند و همیشه به دنبال آزمایش‌های جدید ‌می‌روند و این یکی از ویژگی‌های اصلی ایشان است که همواره آزمون و خطا می‌کنند.

 

مدام در حال یادگیری باشید

یکی از مهم‌ترین مسائلی که یک کارآفرین باید به آن توجه داشته باشد، اهمیت و ارزش یادگیری است. همیشه موضوعات و مسائلی هست که ما از آن‌ها بی‌خبریم یا به اندازه کافی نسبت به آن‌ها اطلاعات نداریم. بر ما لازم است که همواره تلاش کنیم تا اطلاعات و آموخته‌های خود را بیشتر کنیم تا شبکه دانسته‌هامان گسترده‌تر شود.

اهل تکنولوژی باشید

به باور میثم شکری ساز دنیا همواره در حال تغییر است و کسب و کاری می‌تواند موفق باشد که بتواند خود را با این تغییر همراه کند؛ به این معنا که بتواند از تکنولوژی‌های روز و جدیدترین ابزار‌های موجود برای موفقیت کسب و کارش استفاده کند. بسیاری از کسب و کار‌ها به روش‌های سنتی و قدیمی وابسته می‌مانند ولی فردی که کارآفرین است از روش‌های جدید برای بهینه‌سازی کسب و کارش بهره می‌برد.

ارتباطات قوی داشته باشید

بخش مهمی از زندگی مدیر کسب و کار و فردی کارآفرین در ارتباطات خلاصه می‌شود. مسئولیت بسیاری از مذاکرات و ارتباطات با ارگان‌ها و شبکه‌های مختلف بر عهده مدیریت کسب و کار است. از این جهت ویژگی تعامل کردن در مدیر و کارآفرین باید بالا باشد. همچنین نباید افراد انتظار داشته باشند که به راحتی محصولات خود را عرضه کنند و به فروش برسانند بلکه لازم است برای پیدا کردن مشتری و هواخواه محصول نیز تعامل و شبکه‌های ارتباطی گسترده‌ای ایجاد کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد معنا و ویژگی‌های اصلی کارآفرینی از دید و زبان یکی از بهترین کارآفرینان و برجسته‌ترین آن‌ها یعنی میثم شکری ساز (با نام دیگر ماکان آریا پارسا) شناسایی شود. کارآفرینی مسیری آسان نیست که هرکس قادر باشد به آسانی در آن وارد شود و از سختی‌هایش بدون هیچ دردسری عبور کند. کارآفرینی مستلزم تلاش مداوم و تجربه‌های جدید است. مستلزم دانش و آگاهی و تخصص است. میثم شکری ساز به عنوان یکی از کارآفرینان برتر ایرانی درس‌های زیادی برای جوانان دارد. درس‌هایی که می‌تواند به این افراد کمک کنند در آینده کسب و کارشان را به شکلی نوین، به روز و سودده شکل دهند. برای اطلاعات بیشتر و یادگیری مطالب دیگر از نظرات میثم شکری ساز می‌توانید به صفحات او در شبکه‌های اجتماعی یا سایت رسمی‌اش نیز مراجعه کنید.

 

 



دیدگاه شما
دیدگاه ها
سلام و عرض ادب
لطفا یه شماره به من بدید برای تماس برای تبلیغات