ورود / عضویت
تاریخ 1401/11/07 ساعت 08:19

جراحی زیبایی سینه در تبریز

جراحی زیبایی سینه در تبریز عمل زیبایی سینه یکی از عمل‌های جراحی پرطرفدار بین بانوان است زیرا در مدت زمان اندک نتیجه دلخواه را برای فرم‌دهی به سینه و لیفت آن ایجاد می‌کند.

تناسب و زیبایی اندام یکی از مواردی است که اعتماد به نفس بانوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما این نکته را باید بدانید که صرف علاقه به انجام عمل زیبایی سینه کافی نیست بلکه لازم است از شرایط انجام عمل و نتایج آن مطلع باشید. در این مقاله سعی می‌شود با ارائه اطلاعات لازم در مورد انواع جراحی زیبایی سینه در تبریز مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی، هزینه و راهنمایی لازم برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب پزشک با تجربه و  انجام عمل جراحی زیبایی سینه ارائه شود.

جراحی سینه چیست؟

جراحی سینه به عملی گفته می‌شود که در طی آن سینه به سایز مطلوب می‌رسد؛ افتادگی و معایب سینه برطرف می‌شود که نتیجه آن ایجاد احساس رضایت در بیمار است. اگر از فرم سینه‌های خود راضی نیستید با پزشک متبحر در این زمینه مشورت کنید تا صحیح‌ترین اقدام پزشکی برای شما انجام شود.

انواع جراحی سینه در تبریز

جراحی سینه با روش‌های مختلفی در تبریز انجام می‌شود که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

پروتز سینه در تبریز

برخی از بانوان به دلیل کوچک بودن سایز سینه، تغییر فرم آن بعد از بارداری، نامتقارن بودن سینه‌ها یا در مواردی که نوک سینه به سمت پایین کشیده شده متقاضی انجام عمل جراحی پروتز سینه هستند. در این عمل جراحی با ایجاد برش در ناحیه زیر بغل، آرئولا (اطراف نوک سینه) یا چین پایین سینه، ایمپلنت داخل سینه قرار داده می‌شود. این روش جراحی زیبایی سینه که به عنوان ماموپلاستی نیز شناخته می‌شود جزء روش‌های کم‌تهاجمی و ایمن است.

برای اشنایی با انواع مدل پروتز سینه به این مقاله مراجعه کنید.

اگر در طی جراحی، زیر بغل برش داده شود پزشک از آندوسکوپ (لوله نازک با دوربین کوچک) استفاده می‌کند. ایمپلنتی که زیر بافت نرم سینه گذاشته می‌شود از جنس ژل سیلیکون یا سالین (محلول آب و نمک) است. به دلیل عوارض پروتز سالین، پروتز سیلیکونی در ایران استفاده می‌شود. انتخاب سایز پروتز بستگی به درخواست بیمار و تشخیص پزشک دارد. در واقع پزشک سایز پروتز را با توجه به قد و اندام بیمار مشخص می‌کند طوری که بعد از عمل جراحی، سایز سینه‌ها با اندام بیمار تناسب داشته باشد. در طی عمل جراحی ممکن است پزشک از روش تزریق چربی به سینه نیز برای افزایش سایز سینه استفاده کند. همچنین امکان انجام پروتز سینه و لیفت سینه به طور هم‌زمان وجود دارد.

بنابراین پزشک در دو مرحله عمل جراحی پروتز سینه را انجام می‌دهد:

  • در روش اول که عمل جراحی به صورت یک مرحله‌ای انجام می‌شود؛ پروتز داخل سینه گذاشته می‌شود اگر پوست سینه برای پوشش دادن سینه بعد از پروتز کافی باشد .
  • در روش دو مرحله‌ای، پزشک بادکنک سیلیکونی را داخل سینه قرار می‌دهد و هر هفته مقداری آب نمک به آن تزریق می‌کند. تزریق با توجه به سایز مد نظر برای سینه از 1 تا 6 هفته انجام می‌شود و طی این مدت پوست سینه کم کم کشیده می‌شود. در مرحله دوم بادکنک برداشته شده و پروتز داخل سینه گذاشته می‌شود.

لیفت سینه در تبریز

در مواردی بزرگ بودن سایز سینه‌ها علاوه بر ایجاد ظاهر نامتناسب، باعث بروز مشکلاتی مانند درد در ناحیه گردن و کمر می‌شود. به این دسته از اشخاص لیفت سینه توصیه می‌شود. در طی جراحی لیفت سینه، با حذف چربی  و پوست اضافه از سوی پزشک جراح، سینه‌ها به سمت بالا کشیده یا لیفت می‌شوند. ممکن است پوست سینه به اندازه کافی برای نگه داشتن بافت سینه مقاوم نباشد و نتواند وزن سینه را تحمل کند در نتیجه سینه‌ها افتادگی پیدا می‌کنند که به آن حالت پتوز هم گفته می‌شود.

به همین دلیل پزشک در حین جراحی پوست اضافه را برمی‌دارد و به روش‌های زیر لیفت سینه را انجام می‌دهد:

  • برش سینه با الگوی T برعکس: به این روش، الگوی هوشمندانه نیز گفته می‌شود و به صورت لنگری یا T شکل در اطراف سینه ایجاد می‌شود.
  • روش لجور که طبق این الگو برش در اطراف آرئول و به سمت پایین سینه ایجاد می‌شود.
  • روش دونات یا نیمه آرئولار. در این روش برش در اطراف آرئولار ایجاد می‌شود.
  • بعد از این عمل جراحی، سینه‌ها جوانسازی می‌شوند و ظاهر زیبا پیدا می‌کنند اما ممکن است جای برش‌ها تا حدودی باقی بماند که برای از بین بردن آن‌ها لیزر روش مناسبی است.

مزایای لیفت سینه در تبریز

  • لیفت شدن سینه‌ها به سمت بالا
  • جوان و زیبا شدن سینه
  • از بین رفتن شلی و آفتادگی سینه از طریق تقویت عضلات سینه
  • تغییر نوک سینه
  • بالا رفتن اعتماد به نفس و ایجاد احساس رضایت از اندام

تزریق چربی به سینه در تبریز

یکی دیگر از روش‌های جراحی زیبایی سینه در تبریز از طریق تزریق چربی انجام می‌شود و از طریق آن، پزشک فرم زیبا را در سینه ایجاد می‌کند و نواقص آن را از بین می‌برد. برای تزریق چربی در سینه‌ها، ابتدا با استفاده از دستگاه لیپوساکشن، چربی‌ها با فشار کم از بخش دیگر بدن مانند شکم، پهلو و ران استخراج می‌‌شوند. در مرحله بعدی پزشک چربی‌ها را از طریق سالین پاکسازی می‌‌کند سپس در بخش‌هایی از سینه که برجستگی کم‌تری دارد تزریق می‌کند.

برای تزریق چربی به سینه برش‌ها بسیار کوچک هستند و پزشک با دقت تمام چربی را وارد سینه می‌کند. تزریق چربی به سینه برای پزشک مراحل سختی را به همراه دارد اما برای بیمار جزء جراحی‌های کم تهاجمی است که دوره نقاهت آن کوتاه است به همین دلیل جزء جراحی‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. اگر بیمار کاندید مناسبی برای تزریق چربی به سینه باشد و در صورت مهارت و تجربه پزشک، این روش جراحی نتایج رضایت‌بخشی را به همراه خواهد داشت.  

کوچک کردن سینه در خانم‌ها در تبریز

خانم‌‌هایی که سینه‌های بسیار بزرگ دارند علاوه بر احساس نارضایتی از اندام خود، اغلب در قفسه سینه خود درد احساس می‌کنند یا با حساسیت‌های پوستی مواجه می‌شوند. عمل جراحی برای کوچک کردن سینه راهکاری است که به آن‌ها توصیه می‌شود. در طی عمل جراحی با برداشتن بافت اضافه، سینه‌ها ظاهر زیبا و جوان پیدا می‌کنند همچنین از احساس سنگینی در سینه رهایی می‌یابید. برخی خانم‌ها ممکن است بعد از جراحی کوچک کردن سینه برای شیردهی با محدودیت‌هایی مواجه شوند.

کوچک کردن سینه در مردان در تبریز

بزرگ بودن سینه یا ژنیکوماستی مشکلی است که برخی آقایان نیز با آن مواجه هستند. این بافت اضافه در سینه مردها ممکن است حساس یا دردناک باشد. وقتی جراحی کوچک کردن سینه برای آقایان انجام می‌شود که با ورزش و رژیم غذایی مناسب موفق به از بین بردن چربی‌های اضافه در سینه نشده باشند. در این صورت چربی یا بافت اضافه از طریق لیپوساکشن یا با برش در طی عمل جراحی برداشته می‌شود. برش‌ها در اطراف هاله سینه زده می‌شوند به همین دلیل جای آن‌ها قابل مشاهده نیست و در هاله اطراف سینه مخفی می‌شود. دوره نقاهت نیز حدود 2 هفته طول می‌کشد.

جراحی بازسازی سینه در تبریز

جراحی بازسازی سینه در تبریز برای اشخاصی کاربرد دارد که به دلیل ابتلا به سرطان، بخشی از سینه آن‌ها برداشته شده باشد یا تحت عمل ماستکتومی قرار گرفته باشند. در طی جراحی بازسازی سینه، یک یا هر دو سینه با شکل طبیعی، متقارن و سایز مناسب برای این اشخاص ایجاد می‌شود. البته بازسازی سینه برای اشخاصی هم که تحت جراحی المپکتومی قرار گرفته باشند انجام می‌شود. ظاهر نامناسب سینه یا وجود نقص مادرزادی از دیگر مواردی است که برای رفع آن عمل بازسازی سینه انجام می‌شود. به این نکته دقت داشته باشید که سینه بازسازی شده فقط ظاهر سینه طبیعی را دارد اما در واقع عملکرد سینه طبیعی را ندارد. بنابراین امکان شیردهی از طریق سینه بازسازی شده منتفی است.

مدت ماندگاری جراحی سینه

مدت ماندگاری جراحی سینه به خصوص زمانی که از پروتز استفاده می‌شود کاملأ به پارامترهای بدنی هر شخص و قدرت پوست او برای نگهداری پروتز بستگی دارد. این نکته را به خاطر داشته باشید که شما بعد از جراحی سینه همچنان در معرض جاذبه زمین و افزایش سن قرار دارید بنابراین طبیعی است که بعد از گذشت مدت زمانی سینه‌ها تا حدودی افتاده شوند.

 

جمع بندی 

عمل‌های جراحی سینه به دلیل حساس بودن این اندام جزء جراحی‌هایی هستند که باید از سوی پزشک حاذق و متبحر انجام شوند. پزشک با معاینه بیمار و انتخاب بهترین روش جراحی برای او از بروز عوارض بعد از عمل جراحی جلوگیری می‌کند یا آن‌ها را به حداقل می‌رساند. با رعایت توصیه‌های پزشک قبل از عمل جراحی و مراقبت بعد از آن به خودتان برای دریافت نتیجه دلخواه کمک کنید. موفقیت عمل جراحی و ماندگاری آن علاوه بر مهارت پزشک تا حد زیادی به مراقبت‌های بیمار بستگی دارد.

اگر می‌خواهید که زیبایی را به خود هدیه دهید، این کار را به دکتر کامبیز ایزدپناه بسپارید. ایشان تمامی دوره‌های مرتبط با عمل‌های ترمیمی و زیبایی را گذرانده است و از ابتدای تصمیم شما، تا پایان جراحی و گرفتن نتیجه در کنار شما خواهد ماند. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه می توانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.





دیدگاه شما
دیدگاه ها