ورود / عضویت
تاریخ 1401/07/16 ساعت 15:03

فوتبال زنان ایران چند نماینده در لیگ قهرمانان اروپا دارد؟

فوتبال زنان ایران چند نماینده در لیگ قهرمانان اروپا دارد؟ به جز سردار آزمون، مهدی طارمی و صادق محرمی، فوتبال ایران دو نماینده دیگر هم در لیگ قهرمانان اروپا دارد. آناهیتا زمانیان و سارا دورسون‌خواجه دو بازیکنی هستند که در بخش رقابت های زنان حضور دارند.

با توجه به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا در بخش مردان، تمام نگاه‌ها به تقابل سردار آزمون و مهدی طارمی است. دو بازیکنی که با پیراهن دو تیم لورکوزن و پورتو روز ۱۲ مهرماه در ورزشگاه دراگائو به مصاف هم می‌روند و بازی برگشت هم ۲۰ مهر در بای آره‌نا برگزار خواهد شد. البته حضور صادق محرمی در ترکیب دیناموزاگرب و بازی با چلسی و میلان هم یکی دیگر از جذابیت‌های لیگ قهرمانان در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ برای ما ایرانی‌ها است.

 

به گزارش فوتبالدخت به نقل از خبرورزشی، با این حال اما فوتبال ایران در بخش زنان هم دو نماینده در لیگ قهرمانان اروپا دارد. سارا دورسون‌خواجه و آناهیتا زمانیان بختیاری، بازیکنانی هستند که در ترکیب دو تیم اینتراخت فرانکفورت و یوونتوس در این رقابت‌های معتبر به میدان رفته و موفقیت‌هایی هم به دست آورده‌اند. فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان در رده زنان چند هفته‌ای است که آغاز شده و تیم‌ها دو بازی نیز انجام داده‌اند.

سارا دورسون‌خواجه از پدری ایرانی و مادری اهل کشور ترکیه، در شهر کلن آلمان به دنیا آمده است. او هم اکنون عضو تیم فوتبال اینتراخت فرانکفورت است. دورسون‌خواجه فوتبال حرفه‌ای را با اسن آغاز کرد و برای نخستین بار در بوندس‌لیگا به میدان رفت. او بعدها به عضویت ولفسبورگ در آمد و حالا هم دومین فصل حضور در اینتراخت فرانکفورت را پشت سر می‌گذارد.

دورسون‌خواجه یکی از اعضای تیم ملی فوتبال زنان آلمان است و همراه با این تیم و یکی دو ماه قبل موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی یورو ۲۰۲۲ بانوان شد. او همراه با آلمان در دیدار نهایی و در وقت‌های تلف شده با نتیجه ۲ بر یک مغلوب انگلیس شد تا دستش از جام کوتاه بماند. دورسون‌خواجه از سال ۲۰۱۶ به عضویت تیم ملی آلمان در آمده و در این ۷ سال ۳۹ بار به میدان رفته و یک گل هم مقابل مونته‌نگرو به ثمر رسانده است. دفاع وسط ۳۰ ساله تیم ملی آلمان، این فصل در هر ۲ بازی اینتراخت فرانکفورت در لیگ قهرمانان حضوری ثابت داشته و مقابل فورتانا هورینگ دانمارک و آژاکس در ترکیب اصلی قرار گرفته است.

آناهیتا زمانیان سال ۱۹۹۸ از پدری ایرانی (بختیاری- قشقایی) و مادری فرانسوی در لندن متولد شد و سپس هنگامی که ۴ سال داشت به همراه خانواده به سوئد مهاجرت کرد. او که تابعیت فرانسه را نیز گرفته‌است در تیم‌های ملی فوتبال زیر ۱۶ سال، زیر ۱۷ سال و زیر ۲۰ سال فرانسه بازی کرده‌ است.

زمانیان ابتدا برای گوته‌بورگ و سپس پاری‌سن‌ژرمن بازی کرده و حالا هم چهارمین فصل حضور در یوونتوس و سری آ را سپری می‌کند. او این فصل در دو بازی یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته و یک گل هم به ثمر رسانده. زمانیان که پست اصلی‌اش هافبک نفوذی است، گاهی هم توسط سرمربی یوونتوس در پست مهاجم مکمل به بازی گرفته می‌شود. زمانیان با پیراهن شماره ۱۹ یوونتوس بازی می‌کند و یکی از بازیکنان کلیدی این تیم محسوب می‌شود. او سابقه کسب عنوان قهرمانی با یوونتوس را در سری آ در کارنامه دارد و امیدوار است بتواند به پیراهن تیم بزرگسالان فرانسه برسد و در بالاترین سطح برای خروس‌ها به میدان برود. زمانیان به پنج زبان انگلیسی، فرانسوی، فارسی، سوئدی و ایتالیایی مسلط است. باید ببینیم آیا این دو بازیکن می‌توانند در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا و همچنین بوندس‌لیگا و سری آ در بخش زنان به موفقیت برسند یا نه؟


سارا دورسون خواجه, آناهیتا زمانیان


دیدگاه شما
دیدگاه ها