ورود / عضویت
تاریخ 1400/05/14 ساعت 18:16

لزوم خرید بیمه حوادث برای ورزشکاران

لزوم خرید بیمه حوادث برای ورزشکاران ورزش کردن از آن جمله فعالیت های مهیج اما پرخطر در زندگی انسان ها محسوب می شود. معمولاً به دلیل اینکه مخاطب ورزش های حرفه ای معمولاً جوانان هستند که هیجان بالایی دارند و به دل خطرات نفوذ کرده و معمولاً از خطر کردن باکی ندارند، موضوع خطرات و حوادث و آسیب دیدگی ها و مصدومیت های ورزشی در نزد آن ها از اهمیت کمتری برخوردار است. اما نادیده گرفتن یا سهل انگاری در این زمینه باعث از دست رفتن احتمال وقوع حوادث نمی شود. درست است که درصد پایینی از ورزشکاران با مصدومیت های شدید یا آسیب دیدگی های زیاد روبرو می شوند، اما لازم است که به این مسئله توجه جدی شده تا ورزشکار آسیب دیده دچار مسائل دیگری نشده و بتواند به ورزش حرفه ای خود ادامه دهد.
 
وقتی ورزشکاری دچار مصدومیت می شود یا حادثه ای باعث آسیب او شده و نیاز به درمان پیدا می کند، یکی از مسائلی که دچار می شود این است که هزینه های مرتبط با درمان را چطور باید پرداخت کند. این مسئله چنان مهم است که گاهی روند درمانی یا کیفیت آن را دچار اختلال کرده و باعث می شود که ورزشکار یا تیم پزشکی درمانی ورزشی او نتواند آنچنان که باید به وضعیت سلامتی او رسیدگی کرده و بهبودی برای او حاصل شود. چرا که ورزشکار یا باشگاه یا تیمی که او در آن مشغول به بازی است توان پرداخت این هزینه ها را نداشته اند.
یکی از راههای که امروزه برای پوشش دادن هزینه های درمانی و پزشکی مرتبط با آسیب دیدگی های ورزشی استفاده می شود، خرید بیمه حوادث ورزشی است. این بیمه نامه را باید قبل از اینکه حادثه ای رخ دهد خریداری کرد. مخاطب این بیمه نامه تمام افرادی هستند که مشغول به فعالیت ورزشی مستمر هستند. اتفاقاً خرید این بیمه نامه به صورت آنلاین و اینترنتی هم فراهم است. شما با چند کلیک می توانید بیمه ورزشی آنلاین خریداری کنید. این بیمه نامه سه نوع پوشش دارد: 
هزینه پزشکی: این پوشش هزینه های مرتبط با درمان و مراکز درمانی را تا سقفی که در بیمه نامه خریداری شده پرداخت می کند.
سرمایه نقص عضو: در صورتی که ورزشکار به هر دلیل دچار آسیب دیدگی شدید شده به نحوی که منجر به نقص عضو او شود، سرمایه مشخصی که در بیمه نامه درج شده به او پرداخت خواهد شد.
سرمایه فوت بر اثر حادثه: این سرمایه مربوط به زمانی است که حادثه به قدری شدید است که خدای نکرده منجر به فوت شخص می شود. در این حالت سرمایه فوت مشخصی در بیمه نامه وجود دارد که به ذینفعانی که نام آن ها در بیمه نامه درج شده پرداخت می شود.
ضمن اینکه بیمه حوادث ورزشی، فقط مربوط به فعالیت های ورزشی نیست و تمام حوادثی را که ممکن است برای ورزشکار پیش بیاید را پرداخت می کند. حتی حوادثی که در سفر های خارجی ممکن است برای او روی دهد یا حوادثی که ارتباطی با فعالیت ورزشی او ندارند. همچنین بیمه ورزشی قابلیت خریداری به صورت یک ماهه و یا سالیانه را دارد و با توجه به وضعیت اقتصادی شما این قابلیت وجود دارد که از بین طرح های ارائه شده یکی را انتخاب کنید.
اگر شما هم ورزش را به صورت مستمر دنبال می کنید و به این فعالیت مشغول هستید، حتماً قبل از اینکه حادثه ای رخ دهد و فرصت جبران وجود نداشته باشد، بیمه ورزشی را خریداری کنید.



دیدگاه شما
دیدگاه ها
یکی از دوستان من به همین دلیل مصدومیت مجبور شد فوتبال رو کنار بذاره. تازه توی رده جوانان داشت بازی میکرد که به علت بدنسازی نامناسب دچار آسیب دیدگی شد. تیمی هم که بازی میکرد براش هزینه نکرد که بتونه زانوی آسیب دیدهش رو درمان کنه. خودش مجبور شد با کلی بدهی زانوش رو عمل کنه. دیگه هم اونطور که باید درمان میشد نشد. حالا به قول شما اگه بیمه ورزشی داشت شاید میتونست الان فوتبال بازی کنه. چرا فدراسیون به باشگاهها اجبار نمیکنه که اگه ورزشکاری برای هر تیمی بازی میکنه مصدوم شد باید هزینه های رفع مصدومیتش رو تیم یا باشگاه پرداخت کنه؟!!!