ورود / عضویت
تاریخ 1400/04/02 ساعت 13:29

بنگلادش و نپال کاندیدای میزبانی زنان آسیا

بنگلادش و نپال کاندیدای میزبانی زنان آسیا از کاندیداهای میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا رونمایی شد و قرار به‌زودی در این‌باره تصمیم‌گیری شود.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ورزش سه در شرایطی که رقابت‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا 2022، شهریورماه پیش‌روی برگزار خواهد شد، ویندزور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به دبیران کل فدراسیون‌های حاضر در این مسابقات اعلام کرد، کشورهای بنگلادش، چین تایپه، اندونزی، میانمار، نپال، تاجیکستان و ازبکستان درخواست میزبانی خود را ارائه کرده‌اند.

هنوز تصمیم‌گیری نهایی درباره انتخاب میزبانان از مسابقات مرحله مقدماتی که به صورت متمرکز برای هر گروه در کشورهای مختلف انجام خواهد گرفت، صورت نپذیرفته و احتمالا این تصمیم‌گیری پس از انجام مراسم قرعه‌کشی انجام می‌شود؛ چرا که مراسم قرعه کشی مسابقات مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا روز پنجشنبه 3 تیرماه 1400 ساعت 16:30 به وقت محلی در کوالالامپور مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار خواهد شد.

گفتنی است مرحله مقدماتی این رقابت‌ها از 21 شهریورماه لغایت 3 مهرماه 1400 با حضور 30 تیم در 6 گروه چهارتیمی و 2 گروه سه تیمی به صورت متمرکز برگزار می شود که از هر گروه یک تیم به مرحله نهایی صعود می کند و باید دید تیم ملی فوتبال زنان ایران که به تازگی تمرینات آماده‌سازی خود را زیرنظر مریم ایراندوست آغاز کرده، در کدام گروه قرار خواهد گرفت و در چه سطحی از آمادگی در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند.

بدون‌شک با توجه به زیرساخت‌هایی که فوتبال ایران دارد، امکان ارائه درخواست برای میزبانی مسابقات وجود داشت اما به دلیل محدودیت‌هایی این مسئله منتفی شد و نامه‌ای از سوی فدراسیون فوتبال ایران برای میزبانی از رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا ارسال نشد.

مسابقات مرحله نهایی که به میزبانی کشور هند برگزار خواهد شد، 30 دی ماه تا 17 بهمن ماه 1400 با حضور 12 تیم پیگیری می‌شود که تیم‌های ملی ژاپن، استرالیا و چین به همراه هند که میزبان این رقابت‌ها است، حضورشان در مرحله پایانی قطعی بوده و برای کسب آمادگی بیشتر در رقابت‌های مرحله مقدماتی حضور می‌یابند.


جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا 2022


دیدگاه شما
دیدگاه ها