ورود / عضویت
تاریخ 1397/11/29 ساعت 10:16

کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان:

انتقادها از فوتبال بانوان مغرضانه است

انتقادها از فوتبال بانوان مغرضانه است کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان گفت: کسانی که ما را مغرضانه نقد می‌کنند به این موضوع فکر کنند که فوتبال زنان کجا بوده و چه شرایطی داشته است.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از خبرگزاری آنا سارا قمی درباره عملکرد تیم ملی فوتبال زنان ایران در تورنمنت چهارجانبه هند گفت: اولاً ما خیلی خوشحالیم که فدراسیون این تورنمنت را برای ما در نظر گرفت و توانستیم در آن شرکت کنیم. به نظرم این مسابقه و رویارویی با حریفان عیار تیم ملی را مشخص کرد و کادرفنی وضعیت ملی‌پوشان و نقاط قوت و ضعف آنها را به خوبی شناسایی کرد.

وی گفت: البته باید به این نکته توجه کنیم که ما مدت‌هاست بازی تدارکاتی نداشتیم و فکر می‌کنم از آخرین بازی تدارکاتی ما سه سال زمان می‌گذرد و همین موضوع بر روند نتیجه‌گیری تیم ما تأثیر می‌گذارد. ما توانستیم از مرحله مقدماتی المپیک توکیو صعود کنیم و حضور در این تورنمنت باعث شده بازیکنان از نسل جوان تا کادرفنی محک جدی بخورند و برای بازی‌های اصلی خودشان را آماده کنند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان در مورد سه بازی ایران در تورنمنت چهار جانبه که هر سه بار با شکست مواجه شد، اظهار کرد: ما دو ـ سه روز مانده به اعزام به تورنمنت چهارجانبه درگیر رقابت‌های لیگ برتر بودیم و بلافاصله به آن مسابقه اعزام شدیم. در بازی مقابل هند متأسفانه ما در دقایق پایانی گل خوردیم و نتوانستیم به بازی برگردیم. در بازی مقابل ویتنام چندین بار موقعیت گل داشتیم، اما متأسفانه نتوانستیم آن توپ‌ها را به گل تبدیل کنیم و نتیجه را واگذار کردیم. در بازی با نپال هم شرایط همین بود، چند موقعیت گل داشتیم اما متأسفانه هیچ‌کدام وارد دروازه نشدند. به نظرم باخت ما در این مسابقه بیشتر به خاطر عدم تجربه بود. ما خیلی وقت است که بازی تدارکاتی انجام ندادیم و همین مسائل باعث عدم ‌نتیجه‌گیری تیم ما شده بود.

قمی با بیان اینکه انتقادها به عملکرد تیم ملی فوتبال زنان مغرضانه است، عنوان کرد: متأسفانه پس از تورنمنت چهار‌جانبه هند انتقادهایی که به تیم ما شد خیلی مغرضانه بود. همانطور که گفتم ما چندین سال است که بازی تدارکاتی نداشتیم و مدت کوتاهی است که به فوتبال زنان رسیدگی می‌شود و به طور منظم اردو‌ها داریم. با این شرایط ما از مرحله نخست مقدماتی المپیک توکیو صعود کردیم و تمام تلاش خودمان را به کار می‌گیریم که در مراحل بعد هم بتوانیم نمایش قابل قبولی داشته باشیم. اما این انتقادها باعث دلسردی فدراسیون فوتبال می‌شود.

کاپیتان تیم ملی تأکید کرد: باید به تیم ملی فوتبال زنان زمان داد و این انتقادهای مغرضانه مانع این کار می‌شود. واقعاً کسانی که ما را نقد می‌کنند به این موضوع فکر کنند که فوتبال زنان کجا بوده و چه شرایطی داشته و در حال حاضر چه وضعیتی دارد. برای فوتبال زنان در گذشته چه کارهای صورت گرفته که با باخت در یک تورنمنت ما را این‌چنین نقد می‌کنند. در حال حاضر شرایط در فوتبال زنان نسبت به گذشته خیلی فرق کرده است. در این تیم جوانگرایی صورت گرفته و ما بازیکنانی داریم که در سن ۱۶ ـ ۱۷ ساله به تیم ملی راه پیدا کرده و واقعاً عملکرد خوبی هم دارد. همین بازیکنان آینده فوتبال ایران را می‌سازند و ما باید به آن زمان بدهیم.

قمی گفت: زمانی که کی‌روش به فوتبال ایران آمد، به او زمان دادند و این مربی هم توانست تیم خوبی تشکیل دهد، جوانگرایی در تیم به وجود آورد و لژیونرهایی را به تیم ملی دعوت کند. تمامی این اتفاقات در یک پروسه زمانی رخ داد و به او فرصت دادند تا کار کند. شرایط در فوتبال زنان هم به همین صورت است. باید به ما اجازه بدهند تا در یک فرایند بلند مدت به هدف خودمان برسیم.

ملی‌پوش فوتبال زنان در پایان در مورد برنامه‌های پیش‌رو آنها اظهار کرد: قرار است بازی دوستانه‌ای با بلاروس در هشتم اسفند داشته باشیم و بعد از آن هم به صورت مرتب در اردو تیم ملی هستیم تا برای مرحله دوم انتخابی المپیک به آمادگی قابل قبولی برسیم و بتوانیم از این مرحله هم صعود کنیم.


انتقادها از فوتبال زنان مغرضانه است

سارا قمی


دیدگاه شما
دیدگاه ها