ورود / عضویت
تاریخ 1400/02/13 ساعت 09:47

مریم آزمون: هدف‌حضور در انتخابی جام ملت‌های آسیا است

مریم آزمون: هدف‌حضور در انتخابی جام ملت‌های آسیا است

سرمربی تیم فوتبال دختران جوان با اعلام آغار اردوهای انتخابی این تیم از هفته آینده گفت:برای حضور در مسابقات کافا با محدودیت بازیکن این رده سنی و محدودیت زمانی مواجهیم ،‌اما هدف ما حضور آماده و پرتوان در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا است.


به گزارش فوتبالدخت و به نقل از ایرنا از فدراسیون فوتبال، رقابت‌های فوتبال کافا با حضور تیم‌های افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ایران از ۱۶ تا ۲۲ خردادماه به میزبانی شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار می‌شود.

شبنم آزمون، به حضور تیم  فوتبال دختران جوان زیر ۲۰ سال  (جوانان)   در رقابت‌های انتخابی جام ملتهای آسیا، گفت:‌این رقابت‌ها  مرداد ماه و پس ازتورنمنت کافا آغاز می شود و رقابت‌های کافا فرصت خوبی رای محک بازیکنان و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنان است.

وی مسابقات کافا را یک بازی تدارکاتی خوبی رای تیم زیر۲۰ سال عنوان کرد و افزود: ما تمام تلاش خود را برای حضور آماده در کافا خواهیم کرد و بعد از این رقابت، اردوی تدارکاتی ادامه دارد و با استعدادیابی و رصد بازی‌های لیگ بازیکنان خوب به مرور به تیم فوتبال دختران جوان افزوده خواهند شد.

آزمون خاطرنشان کرد:‌ تیم های رده های مختلف با هم مرتبط هستند زیرا  هدف همه موفقیت زنان فوتبال زنان است و این موفقیت زمانی میسر است که حمایتی همه جانبه از سوی فدراسیون، ‌رسانه و هواداران وجود داشته باشد.

وی  اظهار امیدواری کرد تا برنامه‌ای دراز مدت برای فوتبال زنان از پایه تا جوانان طراحی و اجرا شود تا بازیکنان خوبی برای تیم ملی فوتبال زنان آماده شوند و در حقیقت تحول فوتبال زنان در گرو پشتوانه سازی برای این تیم است.

آزمون با تاکید بر اینکه بدون برنامه ریزی و سرمایه گذاری بر روی جوانان، موفقیت فوتبال زنان در سطح ملی میسر نیست، گفت:‌باید به باشگاهداری در فوتبال زنان توجه شود و با توجه به مصوبه نشست هیات رییسه فدراسیون فوتبال که اسفند ماه برگزار شد، تیم‌های باشگاهی را ملزم کرده تا تیم زنان داشته باشند که این اتفاقی بزرگ در فوتبال زنان محسوب می شود.

این مربی اضافه کرد:‌اگر این مصوبه اجرایی شود بازیکنان با فراغ بال فوتبال بازی خواهند کرد ضمن اینکه خانواده‌هایشان با خیالی راحت اجازه فعالیت به دخترانشان خواهند داد و میدان برای فعالیت مربیان زن در این رشته فراهم خواهد بود.

وی در پایان گفت:‌ وقتی اسم باشگاه های بزرگ اسمشان وسط می‌آید، تمرینات و مسابقات زنان دیده و رسانه ای خواهد شد و خوشبختانه در این زمینه نیروی انسانی خوبی داریم که با حمایت از فوتبال پایه همه این موارد قابلیت اجرا خواهد یافت و شاهد موفقیت فوتبال زنان  در عرصه ملی و بین المللی خواهیم بود.



فوتبال, فوتبال زنان, تیم ملی


دیدگاه شما
دیدگاه ها