ورود / عضویت
تاریخ 1400/02/01 ساعت 01:33

کار بسیار سختی در پیش داریم

مریم جهانجاتی: در جام باشگاه‌های آسیا نتیجه نمی‌گیریم

مریم جهانجاتی: در جام باشگاه‌های آسیا نتیجه نمی‌گیریم سرمربی تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان گفت: یکی از ضعف‌های بزرگ تیم‌های ملی نداشتن بازی تدارکاتی بود و این موضوع برای تیم‌های باشگاهی هم صدق می‌کند بنابراین با حضور در جام باشگاه‌های آسیا نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایرنا تیم شهرداری سیرجان در این فصل از لیگ برتر فوتبال زنان قهرمان شد و می‌تواند به عنوان اولین تیم ایرانی باشگاهی در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا حضور یابد.
مریم جهان نجاتی اظهار داشت: لیگ برتر فوتبال زنان به دلیل کرونا در دو گروه برگزار شد و ما در مرحله مقدماتی تنها تیم بدون باخت بودیم که توانستیم به دور بعد صعود کنیم. از همان ابتدا عنوان کرده بودند که قهرمان لیگ برتر به جام باشگاه‌های آسیا خواهد رفت و همین امر سبب شد تا حساسیت بازی‌ها بالا برود.

وی ادامه داد: هر چهار تیم مدعی قهرمانی بودند و در این فصل شاهد لیگ بسیار کیفی و فنی خوبی بودیم. برگزاری منظم لیگ در این چند سال به ما کمک کرد تا فوتبال از حالت دو قطبی بودن خارج شود و قهرمانی تنها بین یک یا دو تیم نچرخد. در واقع فاصله میان تیم‌ها خیلی زیاد بود اما در این فصل اگر دقت کنیم، شهرداری بم از سپاهان شکست خورد، وچان ۴ بار برابر ما تن به شکست داد و سپاهان که از بم برد، برابر ما باخت. این نتایج نشان دهنده رقابت حساس میان تیم‌ها و کیفیت منظم برگزاری مسابقات بود.

سرمربی تیم شهرداری سیرجان درباره برنامه‌ این تیم برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا عنوان کرد: در هفته‌ای که گذشت با مهدیه محمدخانی مسوول امور بین‌الملل و گلاره ناظمی مسوول برگزاری مسابقات فوتبال زنان درباره این مسابقات پرسیدیم، هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا نحوه برگزاری مسابقات و قوانین جذب بازیکن را برای ما ارسال نکرده است.

وی با اشاره به اینکه باید نامه‌نگاری با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شود تا برنامه‌ریزی کنیم، گفت: در هر صورت کار بسیار سختی در پیش داریم و این موضوع همت همه جانبه فدراسیون فوتبال و مسوولان شهر سیرجان را می‌طلبد.

جهان نجاتی اضافه کرد: یکی از ضعف‌های بزرگ تیم‌های ملی ما نداشتن بازی تدارکاتی متناسب با تیم‌های خارجی بود و این موضوع برای تیم‌های باشگاهی هم صدق می‌کند بنابراین با حضور در جام باشگاه‌های آسیا نتیجه‌ای نخواهیم گرفت. باید بتوانیم همه چیز را ارزیابی کنیم و حداقل دو بازی تدارکاتی خوب را برای تیم ما در نظر بگیرند.
وی یادآور شد: در جام باشگاه‌های آسیا با تیم‌های هند و ازبکستان همگروه شدیم و زمانی که سرمربی تیم ملی فوتبال زنان بودم، ملی‌پوشان با این تیم‌ها بازی کردند و تقریبا شناخت کافی از سبک این تیم‌ها دارم. باید با برنامه‌ریزی قوی و با کمک فدراسیون و مسوولان شهری برای این رقابت‌ها آماده شویم.

سرمربی تیم شهرداری سیرجان تصریح کرد: فوتبال زنان ایران همراه با فوتبال دنیا به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رود. مسابقات جام باشگاه‌های آسیا برای دومین بار برگزار می‌شود و در سال نخست کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها قهرمان باشگاه‌های استرالیا و ژاپن را برای این رقابت‌ها انتخاب کرد. زیرا این کشورها بیشترین تماشاگر را در فوتبال زنان داشتند.

وی اضافه کرد: امسال نیز ای‌اف‌سی مسابقات را به صورت شرق و غرب برگزار می‌کند و ۴ کشور از شرق و ۴ کشور از غرب را به این رقابت‌ها دعوت کرد. ایران نیز به دلیل برگزاری لیگ منظم به این رقابت‌ها دعوت شد. اگر دوستان خوب بمی می‌گویند که چرا ما هفت سال قهرمان شدیم اما دعوت نشدیم باید بدانند که جام باشگاه‌های آسیا تازه دو سال است که برگزار می‌شود و تصمیم آن هم برعهده کنفدراسیون فوتبال آسیا است. اجحاف در حقی کسی صورت نگرفته و امیدوارم سال‌های آینده این اتفاق برای تیم‌های دیگر بیفتد. باید یاری کنیم تا شهرداری سیرجان نماینده خوبی برای فوتبال زنان در این رقابت‌ها باشد.


مریم جهانجاتی, شهرداری سیرجان


دیدگاه شما
دیدگاه ها