ورود / عضویت
تاریخ 1399/09/02 ساعت 10:48

ماجرای خط قرمز زیر چشمان بازیکنان چه بود؟

نه به خشونت علیه زنان و تیم فوتبال یوونتوس + عکس

نه به خشونت علیه زنان و تیم فوتبال یوونتوس + عکس به گزارش فوتبالدخت شب گذشته تیم فوتبال یوونتوس در دیداری خانگی موفق شد با نتیجه 2 بر صفر کالیاری را شکست دهد. از نکات جالب توجه در این دیدار، رنگ قرمز زیر چشمان بازیکنان یوونتوس بود که در حمایت از کمپین نه به خشونت علیه زنان به صورت نمادین انجام شده بود.

حرکت فرهنگی این باشگاه برای حمایت از روز جهانی رفع خشونت علیه زنان بود که از سال 1981 در روز 25 نوامبر (4 آذر) برای یادآوری عزم همگانی برای مبارزه با خشونت علیه زنان انتخاب شده‌است. در تاریخچه روز جهانی خشونت علیه زنان نوشته شده است مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۱۷ اکتبر ۱۹۹۹ نامگذاری این روز را به عنوان روزی جهانی تصویب کرد.

روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان

خشونت علیه زنان بنا بر تعریف سازمان ملل متحد، هرگونه رفتاری است که می‌تواند منجر به آسیب بدنی، جنسی یا روانی زنان شود. سازمان ملل این روز را در گرامیداشت یاد خواهران میرابال انتخاب کرده است. آنها در ۲۵ نوامبر ۱۹۶۰ پس از مدتها شکنجه توسط سازمان امنیت ارتش دومینیکن به قتل رسیدند.

آمار خشونت علیه زنان

برپایه یکی از بررسی‌های سازمان ملل، یک سوم زنان جهان در طول حیات خود مجبور به تحمل خشونت و بدرفتاری می‌شوند. مجموعه‌ای از نوشته‌ها، گزارش‌های شنیداری و تصویری درباره موضوع خشونت علیه زنان.

خشونت علیه زنان، علی رغم بسیاری از موضوعات دیگر که تعلق به یک جغرافیای خاص دارد، مرز و محدوده ای نداشته و یک پدیده جهانی است. پدیده ای است که در اشکال مختلف جسمی، روحی، روانی و اقصادی رخ می نماید و حوزه خصوصی و عمومی زندگی زنان از هر قشر و طبقه که باشند را در بر می گیرد.






یوونتوس


دیدگاه شما
دیدگاه ها