ورود / عضویت
تاریخ 1399/04/17 ساعت 13:39

فروزان سلیمانی: لزوم تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال در معرفی نایب‌رییس بانوان از انتصابی به انتخابی

فروزان سلیمانی: لزوم تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال در معرفی نایب‌رییس بانوان از انتصابی به انتخابی سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران خواستار تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال در معرفی نایب‌رییس بانوان فدراسیون از انتصابی به انتخابی شد.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایسنا فروزان سلیمانی در ابتدا درباه وضعیت نامشخص لیگ برتر فوتبال بانوان کشور، اظهار کرد: اگر شما خبر دارید که قرار است چه شود، ما هم خبر داریم. البته منتظر نامه رسمی اتمام مسابقات از سوی فدراسیون هستیم اما فعلا در بلاتکلیفی به سر می‌بریم.

ادامه مسابقات لیگ برتر غیرممکن است
وی تاکید کرد: در شرایطی که همچنان با ویروس کرونا مواجه‌ایم و وضعیت کرونایی کشور نیز بدتر شده است، برگشت به تمرینات و ادامه مسابقات لیگ برتر، غیرمعقول و غیرممکن است و لیگ برتر از نظر من و بیشتر همکارانم تمام شده است.
سرمربی تیم فوتبال بانوان آویسا خوزستان عنوان کرد: فقط امیدوارم مدیرعامل محترم باشگاه آویسا مثل بیشتر باشگاه‌های لیگ برتری که با اعضای تیم خود تسویه حساب کردند، نسبت به پرداخت قراردادهای اعضای تیم اقدام کند زیرا در این شرایط، خیلی‌ها به این مبلغ قرارداد نیاز مبرم دارند.

شاهد افراد فوتبالی در نایب‌رییسی بانوان فدراسیون نبوده‌ایم
سلیمانی در ادامه نیز درباره هجمه‌های اخیر بر فدراسیون و انتقاد به عملکرد نایب رییس بانوان و پرداخت نشدن مطالبات تیم‌ملی فوتسال پس از گذشت ۲ سال از قهرمانی ایران در آسیا، گفت: متاسفانه از سال ۷۶، ۷۷ که فوتبال و فوتسال بانوان رسما در کشور شروع به کار کرد، شاهد مدیرانی بوده‌ایم که به هیچ وجه فوتبالی نبوده‌اند و در آخرین مجمع ریاست فدراسیون برای انتخاب نایب‌رییس بانوان، خانم شجاعی رای آورد که او هم فوتبالی نبود و بعد از آن هم دیگر انتخاباتی برگزار نشد و نایب‌رییسان بانوان از سوی وزارت ورزش به فدراسیون پیشنهاد می‌شدند که هیچ کدام سابقه فوتبال و فوتسال را در کارنامه نداشتند و اکنون نیز خانم صوفی‌زاده، نایب‌رییس است که او کارنامه مشخصی در فوتبال و فوتسال ندارد و منظورم از مطرح کردن این موضوعات این است که یک جاهایی به خاطر نبود مدیر تخصصی در رشته فوتبال و فوتسال، آسیب دیده‌ایم.

نباید زحمت دختران تیم‌ملی فوتسال نادیده گرفته شود
وی گفت: طی ۲ سال گذشته، پول بسیاری در فدراسیون خرج شده و پاداش دختران فوتسالیست در قیاس با آن مبلغ هنگفتِ خرج شده طی این دو سال، بسیار ناچیز است. این دختران بهترین‌های فوتسال چند سال اخیر کشور هستند و با تمام وجود برای موفقیت ایران تلاش کردند و ممکن است سال‌ها طول بکشد تا یک فهیمه (زارعی) دیگر برای فوتسال ایران ظهور کند تا بتواند گل‌های تاریخی و ماندگاری برای ایران در آسیا بزند اما متاسفانه با صحبت‌هایی که می‌شود، نه تنها حق این دختران قهرمان را ندادیم، بلکه خستگی به تن این بازیکنان ماند. مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند که باید از این قهرمانان به نحو شایسته تجلیل کنند نه حالا با صحبت‌هایی نادرست، زحمت این دختران عزیز را نایدیده بگیرند.

تغییر در اساسنامه فدراسیون فوتبال
سلیمانی خواستار تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال در بخش نایب‌رییسی بانوان فدراسیون از انتصابی به انتخابی شد و گفت: من و همکارانم از همان زمانِ تشکیل فوتبال و فوتسال، در این رشته‌ها کار کرده‌ایم و خاک خورده هستیم، ضمن اینکه من و همه همکارانم تحصیل کرده ورزشی هستیم و به واسطه حضور چندین ساله در فوتبال و فوتسال، با مشکلات و معضلات فوتبال و فوتسال آشنا هستیم. به نظرم فدراسیون فوتبال باید با اصلاح اساسنامه و حذف انتصاب نایب‌رییس بانوان، اجازه دهند مدیر این بخش به صورت انتخابی مشخص شود.

در فوتبال آسیا و دنیا در چه رده‌ای هستیم؟
وی عنوان کرد: این که در آسیا ۲ دوره قهرمان آسیا شده‌ایم را نباید به حساب هیچ کدام از مدیران وقت در بخش نایب‌رییسی بانوان گذاشت و یادمان نرود که نسل فعلی فوتسال بانوان ایران از بهترین‌های آسیا هستند و قطعا آن چیزی که منجر به این موفقیت شده، غیرت، تعصب و تلاش بازیکنان بوده که باوجود تمام نابرابری‌ها با تمام وجود برای خوشحال کردن مردم عزیز بازی کردند. اگر می‌خواهیم از موفقیت نایب رییس بانوان صحبت کنیم، باید ببینیم پاداش این دختران در شان آن‌ها پرداخت شده؟ یا در فوتبال آسیا و دنیا در چه رده‌ای هستیم و این که میزان رضایت‌مندی جامعه فوتبال و فوتسال بانوان از مدیریت بخش بانوان چقدر است؟
سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال بانوان افزود: فکر کنم بیش از یک سال و نیم است که اردوی تیم‌ملی فوتبال بانوان را برگزار نکرده‌ایم و برگزاری اردوها مقطعی و نزدیک به اعزام مسابقات است. ضمن این که باید ببینیم کیفیت تیم‌های لیگ برتری ما به چه صورت است. این که هر سال تنها چهار تیم در لیگ برتر فوتبال برای قهرمانی می‌جنگند و مابقی برای سایر رده‌ها، موضوع تکراری است که لطمه آن قطعا به تیم‌ملی وارد می‌شود و همین بلاتکلیفی لیگ برتر فوتبال بانوان، به بخش مدیریت فدراسیون بر می‌گردد.

مشکل فوتبال بانوان، نبود مدیر فوتبالی است
وی همچنین به دیگر مشکل فوتبال بانوان که نبود مدیر فوتبالی است، اشاره کرد و افزود: زمانی که پول داوران خانم پرداخت نشد و برخی به این مهم اعتراض کردند، همین باعث محرومیت برخی داوران با تجربه و استفاده از داوران جوان‌تر و کم‌تجربه در بیشتر مسابقات شد که باوجود تلاش این عزیزان، متاسفانه به دلیل اشتباهات فاحش در قضاوت، هم خودشان به دلیل هجمه‌های وارده، آسیب دیدند و هم تیم‌ها متحمل لطمه شدید شدند.
سلیمانی با بیان این که مسئول این مشکلات، من و امثال من نیستیم و من قصد تخریب شخصی را ندارم، گفت: دلیل این مشکلات، نبود مدیر فوتبالی است. خواسته منِ فوتبالی این است که فدراسیون اجازه دهد، هر کدام از همکاران من که توانایی و صلاحیت کار در بخش نایب‌رییسی بانوان را داریم، وارد میدان شویم و در انتخابات مجمع شرکت کنیم. در حال حاضر یک مدیر فوتبالی، نیاز اساسی فوتبال بانوان ایران هست و امیدوارم در اصلاح اساسنامه فدراسیون به آن توجه شود.
انتهای پیام



دیدگاه شما
دیدگاه ها