ورود / عضویت
تاریخ 1399/02/23 ساعت 12:03

فاطمه شریف: لیگ به صورت متمرکز و تک‌بازی ادامه یابد

فاطمه شریف: لیگ به صورت متمرکز و تک‌بازی ادامه یابد سرمربی تیم فوتسال بانوان هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: ناتمام ماندن لیگ علاوه بر اینکه زحمات تمام تیم‌ها را هدر می‌دهد، می‌تواند جذب اسپانسر برای فصل بعد را هم سخت کند.
به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایسنا فاطمه شریف در خصوص شرایط تیمش پس از تعطیلی لیگ برتر فوتسال بانوان به خاطر شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: با تعطیلی لیگ برتر، تمرینات تیم هم تعطیل شد، اما پس از عید نوروز تمرینات بدنسازی را از سر گرفتیم. در حال حاضر بازیکنان به لحاظ آمادگی بدنی مشکل به خصوصی ندارند، اما از آنجا که اجازه بازگشایی اماکن ورزشی صادر نشده، تمرینات گروهی هم آغاز نشده است. بازیکنان به صورت انفرادی مطابق برنامه بدنساز تیم در منزل تمرین می‌کنند، اینترنتی توسط کادرفنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا از آمادگی تمام بازیکنان اطمینان حاصل کنیم.

وی افزود: رشته‌های مانند فوتبال و فوتسال تیمی هستند و بازیکن هرچقدر هم از نظر بدنی، روی فرم باشد باز هم نمی‌توان مدعی شد که آماده حضور در زمین و مسابقه است. برای تمرینات تیمی و توپی نیاز به زمان داریم تا با مرور تاکتیک‌ها در شرایط مسابقه قرار گیریم.

سرمربی تیم هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: مسئول سازمان لیگ به ادامه یافتن مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان اصرار دارند تا تکلیف قهرمانی مشخص شود. بازی رفت تیم‌ها در مرحله نیمه‌نهایی برگزار شده و فقط بازی برگشت مانده تا تکلیف فینالیست‌ها مشخص شود. در مجموع با احتساب بازی برگشت، فینال و رده‌بندی نهایتا به سه هفته زمان نیاز داریم تا لیگ به پایان برسد، ادامه لیگ نیاز به اخذ مجوز از وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا دارد. فکر نمی‌کنم زودتر از اواسط یا اواخر خرداد لیگ برتر آغاز شود.
شریف در خصوص بیشترین آسیب وارده شده به بازیکنان به خاطر تعطیلات کرونایی خاطرنشان کرد: در این مدت بیشترین آسیب به لحاظ روحی و روانی بوده است، وقتی یک ورزشکار در سطح حرفه‌ای نتواند تمرین کند، مشابه زمانی است که بازیکن در دوران مصدومیت قرار دارد و فشار روحی و روانی زیادی را تحمل می‌کند. برنامه‌ریزی‌ کرده بودیم که تا اواسط اسفند لیگ تمام شود و از فروردین ماه برای لیگ سال آتی برنامه‌ریزی کرده تا با قدرت‌ بیشتری ظاهر شویم، اما در حال حاضر تمام این‌ برنامه‌ها معطل مانده است.

وی در مورد پیش‌بینی‌اش از ادامه لیگ برتر عنوان کرد: اینطور که متخصصان گفته‌اند کرونا ماندنی است و باید بیاموزیم که چطور با وجود آن زندگی کنیم. نمی‌توانیم منتظر روزی باشیم که دیگر ویروس کرونا وجود نداشته باشد. فکر می‌کنم راهکارهایی داشته باشیم که بازی‌ها را برگزار کنیم. می‌توان به صورت متمرکز و یا حتی به شکل تک بازی، لیگ را تمام کرد تا احتمال ابتلای بازیکنان کاهش یابد. اگر قرار باشد لیگ در این نقطه به پایان رسد، زحمت تمام تیم‌ها به هدر خواهد رفت. در حالت عادی پیدا کردن اسپانسر برای ورزش بانوان سخت است، حال اگر لیگ برتر ناتمام بماند پیدا کردن اسپانسر سخت‌تر هم خواهد شد. شاید برای سال آتی حتی اسپانسرهای چهار تیم نخست هم دیگر انگیزه‌ای برای حمایت نداشته باشد.

مربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در خصوص وضعیت جام ملت‌های آسیا بیان کرد: جام ملت‌های آسیا لغو نشده و قطعا برگزار خواهد شد، اما اینکه چه زمانی برگزار شود به تصمیمات مسئولان AFC و شرایط کشور کویت به عنوان میزبان مسابقات بستگی دارد.



فاطمه شریف, هیات فوتبال خراسان


دیدگاه شما
دیدگاه ها