ورود / عضویت
تاریخ 1399/02/18 ساعت 11:21

مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش: به هیچ استانی دستورالعمل جلوگیری از ورود عکاسان آقا را ندادیم

مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش: به هیچ استانی دستورالعمل جلوگیری از ورود عکاسان آقا را ندادیم

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایمنا از تابستان سال گذشته و با آغاز فصل جدید لیگ‌های ورزشی کشور، مشکلی جدید گریبان‌گیر ورزش بانوان شد. در برخی استان‌ها از ورود عکاسان آقا به مسابقات بانوان جلوگیری شد تا صدای بسیاری از رسانه‌ای‌ها و همچنین ورزشکاران خانم را در بیاورد. این اعتراض از آن جهت شکل گرفته‌بود که اعمال این محدودیت تنها محدود برخی از نقاط کشور بود در بسیاری از استان‌ها، عکاسان آقا همچنان رهسپار ورزشگاه‌های رقابت‌های بانوان می‌شدند.


در همین خصوص ایرج رحمانی، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در گفت و گویی پیرامون چگونگی تصمیم‌گیری برای ورود عکاسان آقا ضمن رد کشوری بودن این قانون، اظهار کرد: این‌ها بسته به شرایط فرهنگی هر استان است. این تصمیم‌گیری بر عهده شورای تأمین هر استان است و هنوز ما برای هیچ استانی بخشنامه‌ای به عنوان دستورالعمل نفرستاده‌ایم که این مجوز را دارند تا از ورود عکاسان آقا ممانعت کنند. بر اساس شرایط استان اگر صلاح بدانند این اجازه را می‌دهند، ولی ما به عنوان وزارت دستورالعملی را صادر نکرده‌ایم که بتوانند این کار را انجام دهند. مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش تابع سیاست سلامت ملی است، خاطرنشان کرد: ما تابع سیاست‌های ملی ستاد سلامت ملی هستیم. تصمیمات خوبی هم دارد گرفته می‌شود. بالاخره سلامت مردم به مراتب برای ما مهم‌تر از همه چیز است لذا وزارت ورزش نیز تابع تصمیماتی است که ستاد کرونا اتخاذ کند.

وی اضافه کرد: ما دیروز نیز جلسه‌ای را با ستاد سلامت در حوزه ورزش داشتیم. ۱۶ الی ۱۷ رشته ورزشی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌شان را آغاز کردند. احتمالاً ۲۱ یا ۲۲ اردیبهشت هم جلسه‌ای برای سایر رشته‌های ورزشی به ویژه باشگاه‌های بدنسازی خواهیم داشت؛ زیرا باشگاه داران ما در این مدت واقعاً در مضیقه هستند و اجاره‌های کلانی را پرداخت می‌کنند. ما باید مجوز پروتکل‌های لازم را بگیریم تا اجازه بازگشایی را بدهیم. فکر می‌کنم در خصوص مسابقات لیگ برتر فوتبال نیز تا آخر اردیبهشت تصمیم‌گیری خواهد شد که ادامه پیدا خواهد کرد یا در همین جا کات خواهد شد.



ایرج رحمانی, عکاسی ورزشی


دیدگاه شما
دیدگاه ها