ورود / عضویت
تاریخ 1399/02/13 ساعت 14:23

رد شکایت زنان فوتبالیست آمریکا برای پرداخت برابر

رد شکایت زنان فوتبالیست آمریکا برای پرداخت برابر قاضی دادگاه رسیدگی‌کننده به شکایت بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا و درخواست پرداخت برابر به فوتبالیستهای زن و مرد، این شکایت را رد کرد.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ورزش سه یک قاضی دادگاه فدرال در لس‌آنجلس آمریکا، درخواست ارائه شده از طرف بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا مبنی بر پرداخت برابر به فوتبالیست‌های زن و مرد را رد کرد.

مولی لویوسن، سخنگوی بازیکنان تیم ملی زنان آمریکا می‌گوید فوتبالیستهای زن آمریکایی علیه این تصمیم دادگاه فرجام‌خواهی خواهند کرد. او در این باره گفت: "تصمیم امروز دادگاه ما را شوکه و ناامید کرده است ولی ما به تلاش برای پرداخت برابر ادامه خواهیم داد. ما به این خواسته باور داریم و تلاش‌هایمان را ادامه خواهیم داد تا هیچ زنی در ورزش به خاطر جنسیتش کم‌ارزش‌تر قلمداد نشود".

مگان راپینو کاپیتان تیم ملی زنان آمریکا هم در واکنش توییتی منتشر کرد و نوشت:" ما هرگز مبارزه برای برابری را متوقف نخواهیم کرد".

دعوای حقوقی فوتبالیست‌های تیم ملی زنان آمریکا با شکایت علیه فدراسیون فوتبال این کشور به دادگاه ارسال شده بود. این فوتبالیست‌های زن در شکایت خود مدعی تبعیض علیه‌شان و پرداخت پاداش‌های کمتر به آنها نسبت به فوتبالیست‌های مرد شده و خواهان دریافت 66 میلیون دلار غرامت شده بودند.

دادگاه فدرال لس‌آنجلس در حکم خود می‌گوید شکایت فوتبالیست‌های زن درباره تبعیض در پرداخت‌ها مسموع نیست ولی شکایت آنها اگر درباره تبعیض در امکاناتی مثل شرایط سفر، خوابگاه‌ها و حمایت‌های شخصی باشد قابل طرح در دادگاه خواهد بود.





مگان رپینو, تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده آمریکا, برابری دستمزد فوتبالیست های زن و مرد


دیدگاه شما
دیدگاه ها