ورود / عضویت
تاریخ 1398/10/29 ساعت 11:24

ایراندوست: داوران بی‌تجربه لیگ فوتبال زنان را زیر سوال برده‌اند

ایراندوست: داوران بی‌تجربه لیگ فوتبال زنان را زیر سوال برده‌اند سرمربی تیم هیات فوتبال زنان البرز گفت: حرمت داوری شکسته شد، زیرا داوران بی‌تجربه و بدون اقتدار در لیگ این فصل قضاوت می‌کنند و شان لیگ برتر را زیر سوال برده‌اند.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایرنا «مریم ایراندوست» اظهار داشت: نمی‌خواستم در این فصل سرمربیگری تیم هیات فوتبال البرز را بپذیرم. به دلیل آنکه فصل گذشته لیگ فرسایشی و طولانی را داشتیم و مشکلاتی را ایجاد کرد. علاوه بر آن انگیزه تیم‌داری مجدد را نداشتم و به استراحت و آرامش نیاز داشتم. با پایان لیگ برتر فوتبال زنان، مسوولان هیات فوتبال البرز از من درخواست کردند تا یک جلسه با بازیکنان این تیم داشته باشم. زمانی این بحث مطرح شد که به تازگی از استانبول بازگشتم. در نهایت به این دلیل سرمربیگری البرز را پذیرفتم که مدیران باشگاه حامیان خوبی برای فوتبال زنان هستند.

وی افزود: سال‌هاست که با تبعیض جنسیتی می‌جنگم و همیشه بدنبال آن بودم تا فضایی را ایجاد کنم که اگر برابر نیست حداقل خیلی بد هم نباشد و دختران ما از امکانات لازم بهره ببرند. تیم البرز در نیم فصل اول به دلیل کم‌تجربگی شرایط خوبی نداشت. نمی‌توان از تیمی که به تازگی از لیگ دسته یک به لیگ برتر آمده توقع قهرمانی داشت. این تیم در سه دیدار به دلیل چینش تیم‌ها و جدول مسابقات خوب بازی کرد و در رده‌های بالای جدول حضور داشت.

سرمربی تیم هیات فوتبال زنان البرز ادامه داد: فوتبال یک ورزش گروهی است. یعنی غیر از ۱۱ نفری که بازی می‌کنند کل بازیکنان باید در خدمت تیم باشند، اما بیشتر بازیکنان کم‌تجربه هستند و نیاز به زمان دارند. وقتی این تیم را قبول کردم هیچ قولی برای کسب مقام ندادم و صادقانه گفتم که این تیم کمبود بازیکن دارد. گرچه هدف اصلی حضور من تشکیل ساختار حرفه‌ای برای فوتبال البرز است و ساختن بازیکنان بومی که فوتسالی بودند اما باید تاکتیک فوتبالی را آموزش ببینند. امید است البرز بتواند برای فصل آینده با تجربه‌ای که در این فصل بدست می‌آورد و آموزش‌هایی که بازیکنانش می‌بینند، نمایش بهتری ارایه کند.

وی درباره تیم ملوان بندرانزلی گفت: یکی از دلایلی که از ملوان رفتم این بود که این تیم وابسته به من نباشد. هر کسی از راه می‌رسید، می‌گفت که چون ایراندوست سرمربی است این تیم می‌برد و اگر نباشد منحل می‌شود. پس از آنکه «پژمان نوری» مدیرعامل ملوان شد، مطمین شدم که تیم منحل نمی‌شود. در جلسه با مدیرعامل گفتم که نیاز به آرامش دارم و نمی‌توانم به تیم کمک کنم. این تیم از نظر مالی در بهترین شرایط قرار دارد. ضعف تاکتیکی در این تیم ندیدم و ۱۴ بازیکن از فصل گذشته در این فصل حضور دارند. تیم شاید سه مهره اصلی را از دست داده اما شاکله اصلی خود را حفظ کرده و تاکنون نتیجه بدی نگرفته است.

ایراندوست خاطرنشان کرد: این فصل نسبت به گذشته از نظر تیمی و بازیکنان فرقی نکرده و در لیگ پارسال ۶ تیم قوی بالای جدول و ۶ تیم ضعیف پایین جدول رقابت می‌کردند. امسال هم به همین صورت و تنها اسامی تیم‌ها عوض شده است. پارسال ذوب ‌آهن یک تیم قدرتمند بود و امسال وچان کردستان به رده بالاتری رفته است. بزرگترین مشکل و چالشی که در این فصل با آن مواجه بودم، بحث داوران است. در این فصل حرمت داوری شکسته شد، زیرا وقتی داوران تجربه و اقتدار ندارند و به زمین می‌آیند، اشتباهات زیادی را مرتکب می‌شوند. آنان آفساید را هم نمی‌دانند و فوتسالی قضاوت می‌کنند.

وی یادآور شد: دیدارهای فوتبال زنان پخش مستقیم ندارد، بنابرین کسی عملکرد داوران را نمی‌بیند تا آنان را محروم کند. باید ارزیابی کنیم که تاکنون چه کاری برای داوران انجام دادیم. این داوران کل لیگ را زیر سوال می‌برند. از «هدایت ممبینی» رییس کمیته داوران خواهشم می‌کنم اجازه دهند داوران با تجربه‌ای وارد لیگ شوند تا ۹۰ دقیقه طول و عرض زمین را بدوند و این دیدارها را بخوبی اداره کنند.

سرمربی تیم هیات فوتبال زنان البرز گفت: امیدوارم مسوولان ورزش در خصوص آموزش درست به داوران حقیقت را بگویند. اگر تنها به جامعه جهانی می‌خواهیم نشان دهیم که ورزش زنان هم داریم پیشرفتی حاصل نمی‌شود. سرمربیان هم در دراز مدت دلسرد می‌شوند و شاید تصمیمات دیگری بگیرند.


هدایت ممبینی, مریم ایراندوست, هیات فوتبال البرز, داوری در فوتبال بانوان


دیدگاه شما
دیدگاه ها