ورود / عضویت
تاریخ 1398/09/05 ساعت 15:21

زندگینامه زن فوتبالیست مشهور

الکس مورگان، فوق ستاره فوتبال زنان آمریکا

الکس مورگان، فوق ستاره فوتبال زنان آمریکا الکس مورگان، بازیکن فوتبال، در تیم ملی آمریکا ستاره شد و طلای المپیک و جام جهانی زنان FIFA را به دست آورد.


الکس مورگان کیست؟


الکس مورگان در سال 2009 جوان‌ترین عضو تیم ملی فوتبال زنان ایالات‌متحده انتخاب شد و اولین انتخاب کلی در طرح فوتبال حرفه‌ای زنان در سال 2011 بود. دربازی‌های المپیک تابستانی، مورگان با کمک به زنان آمریکایی در شکست ژاپن، اولین مدال طلای المپیک خود را به دست آورد او برای کمک به آمریکایی‌ها در جام جهانی زنان 2015 فیفا، بر مصدومیت غلبه کرد و چهار سال بعد، او با شش گل زده در مسابقات باعث شد تا ایالات‌متحده بتواند دومین جام قهرمانی جهان خود را به دست آورد.

زندگی شخصی مورگان


الکساندرا پاتریشیا مورگان در 2 ژوئیه 1989 معادل با یکشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۶۸ در سان دیماس، کالیفرنیا متولد شد. اگرچه او ورزشکاری با استعداد و توانایی شرکت در چندین رشته ورزشی بود اما تا 14 سالگی فوتبال منظم و برنامه مندی را شروع نکرد. او به دبیرستان Diamond Bar رفت و آنجا سه بار به عنوان بهترین بازیکن تمام لیگ انتخاب شد.
|عکس

ستاره در دانشگاه «یو سی برکلی»

پس از دبیرستان، مورگان به دانشگاه کالیفرنیا در «برکلی» رفت و در آنجا طی هر چهار سال تیم خود را که با لقب «خرس‌های طلایی» مشهور شده بود را صاحب مقام کرد.


در همان سال، او به تیم زنان ایالات‌متحده آمریکا کمک کرد تا به قهرمانی در مسابقات جام جهانی زنان زیر 20 سال برسد. مسابقاتی که الکس در در فینال آن مقابل کره شمالی موفق به گلزنی شد. این گل به‌عنوان بهترین گل مسابقات و دومین گل برتر سال توسط فیفا نام‌گذاری شد.

ویدئوی گل الکس مورگان به کره شمالی در فینال جام جهانی فوتبال زنان 2008


در پایان کار خود در برکلی، در پاییز همان سال، مورگان با 45 گل در رده سوم جدول گلزنان مدرسه و با 107 امتیاز در رده سوم بازیکنان قرار گرفت. البته الکس مورگان به خاطر حضور در تیم ملی بازی های زیادی را برای برکلی از دست داد.
توبین هیث، الکس مورگان و رز لاول بعد از گلزنی در دیدار تیم ملی زنان آمریکا و تیم ملی زنان نیوزلند، در تاریخ 16 مه 2019 در ورزشگاه بوش، سنت لوئیس میسوری جشن گرفتند.

ستاره شدن در سطح حرفه‌ای و بین‌المللی


در سال 2011، الکس مورگان اولین بار در طرح فوتبال حرفه‌ای زنان 2011 از تیم فلش نیویورک غربی انتخاب شد. در همان سال، او در جام جهانی زنان سال 2011 درتیم ملی ایالات‌متحده حضور داشت. جوان‌ترین بازیکن تیم بود، او اولین گل خود در جام جهانی را در بازی نیمه‌نهایی برابر فرانسه به ثمر رساند و تیمش به فینال رفت. آمریکا در فینال و در ضربات پنالتی مغلوب ژاپن شد.

مسابقه تیم ملی زنان آمریکا و فرانسه در جام جهانی 2011 که با گل الکس مورگان همراه بود


پس از آن مورگان به همراه سایر هم بازی های خود در تیم ملی آمریکا مانند هوپ سولو، سیدنی لروکس، استفانی کاکس و مگان راپینو به تیم زنان سیاتل ساندرس در لیگ آمریکا پیوست. او بعداً به باشگاه پورتلند ترونز و سپس به اورلاندو پراید پیوست.

الکس مورگان و مدال طلای المپیک 2012


در سال 2012، مورگان در تیم فوتبال زنان المپیک آمریکا مقام اول را به دست آورد. دربازی‌های المپیک تابستانی 2012 که در لندن برگزار شد، مورگان با تیم آمریکا اولین مدال طلای المپیک خود را به دست آورد. این تیم در یک بازی انتقام جویانه و در بزرگ‌ترین بازی پر تماشاگر فوتبال تاریخ المپیک که نزدیک به 80300 نفر تماشاگر داشت ژاپن را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. این پیروزی چهارمین عنوان از پنج المپیکی فوتبال زنان آمریکا بعد از شروع المپیک زنان (1996) بود که توسط تیم ملی زنان آمریکا به دست آمد.


جام جهانی 2015 و المپیک 2016


مورگان که با آسیب‌دیدگی زانو در بهار 2015 مواجه شده بود، با شروع جام جهانی فیفا در ژوئن، هنوز به روزهای اوج خود بازنگشته بود. بااین‌حال، این ستاره تیم ملی فوتبال زنان آمریکا با نزدیک شدن به بازی های مرحله گروهی به ترکیب اصلی بازگشت و در ادامه به تیم زنان آمریکا کمک کرد تا از عنوان قهرمانی جام جهانی خود که اولین آن در سال 1999 بود دفاع کنند. سه سال بعد مورگان و هم‌تیمی‌هایش برای کسب مدال طلا دربازی‌های المپیک 2016 هم‌قسم شدند. در مرحله یک‌چهارم مقابل سوئد، او در دقیقه 78 یک گل مهم بازی را به ثمر رساند. بااین‌حال، آمریکایی‌ها با باختن بازی در ضربات پنالتی، سریع‌ترین خروج خود از رقابت‌های المپیک در تاریخ این تیم را تجربه کردند.

گل الکس مورگان در دقیقه 78 بازی برابر سوئد


جام جهانی 2019 زنان و شادی گل «نوشیدن چای»


در بازی افتتاحیه جام جهانی 2019 ، تیم ملی زنان آمریکا توانست تایلند را با نتیجه 13 بر صفر شکست دهد. الکس مورگان به عنوان کاپیتان تیم ملی با 5 گل رکورددار بود. مورگان در مرحله نیمه‌نهایی مقابل انگلیس یک گل سرنوشت‌ساز زد که با خوشحالی بعد گل خود که بعنوان خوشحالی گل «چایی ‌خوری» معروف شد همراه بود. با حفظ فشار به روی هلند در فینال و با برد نتیجه 0-2 آمریکا چهارمین قهرمانی در جام جهانی را بدست آمد.

دادخواهی در مورد تبعیض دستمزد در فوتبال آقایان و خانم ها


در مارس 2016، الکس مورگان به تعدادی از هم‌تیمی‌هایش پیوست تا شکایت از تبعیض دستمزد علیه فوتبال آمریکا را مطرح کند، با اشاره به نابرابری‌ها در مورد حقوق دریافتی بازیکنان تیم‌های ملی زنان و آقایان. این موضوع در مارس 2019 افزایش یافت، مورگان و 28 بازیکن دیگر تیم ملی زنان آمریکا دادخواست تبعیض جنسیتی را علیه ایالات‌متحده فوتبال به دادگاه فرستاد.

کتاب های The Kicks

در سال 2012، مورگان با نوشتن مجموعه‌ای از کتاب‌هایی با موضوع فوتبال برای مخاطبان جوان، قراردادی با سیمون و شوستر منعقد کرد. اولین کتاب (ضربات (the kicks) : نجات تیم 2013) به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز بدل شد و این کتاب برای یک سریال در آمازون در سال 2015 مورد استفاده قرار گرفت. در آن سال مورگان همچنین خاطره‌ای با عنوان فراتر از هدف منتشر کرد.


شوهر الکس مورگان: سرواندو کاراسکو


مورگان از 31 دسامبر سال 2014 با همکار و بازیکن حرفه‌ای فوتبال سرواندو کاراسکو (Servando Carrasco) ازدواج‌کرد. این دو برای اولین بار در دانشگاه برکلی کالیفرنیا یکدیگر را ملاقات کردند.




فرزند الکس مورگان

در اکتبر امسال، مورگان اعلام کرد که اولین فرزند خود را باردار است. دختر او در آپریل 2020 به دنیا خواهد آمد.

الکس مورگان در رابطه با تولد فرزندش نوشته بود: در ساعت 11:30 صبح روز 7 ماه مه (مطابق با پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399) با وزن 8 پوند (معادل 3 کیلو و 600 گرم)، چارلی النا کاراسکو ورود بزرگ خود به دنیا را رقم زد. این اتفاق بیشتر از چیزی که انتظارش را داشتیم طول کشید اما من می دانستم که او این کار را به روش خود انجام می دهد. فرزند ماه زیبای من.


الکس مورگان, تیم ملی زنان آمریکا


دیدگاه شما
دیدگاه ها