ورود / عضویت
تاریخ 1398/07/08 ساعت 13:48

درخواست سراسری هواداران از شرکت EA

چرا مگان راپینو روی جلد فیفا 20 نرفت؟

چرا مگان راپینو روی جلد فیفا 20 نرفت؟ مگان راپینو ستاره تیم ملی فوتبال زنان ایالات‌متحده آمریکاست که در جام جهانی ۲۰۱۹ به قهرمانی جام جهانی فوتبال جهان رسید.

به گزارش فوتبالدخت چند روز پیش اما مگان جایزه بازیکن سال فیفا را تصاحب کرد تا بهترین سال ورزشی خود را سپری کند. همین موضوع باعث شده است تا هواداران از کمپانی تولید بازی‌های رایانه Electronic Arts که مشهورترین تولیدات آن‌ها بانام تجاری فیفا منتشر می‌شود درخواست کردند تا تصویر مگان راپینو فوق ستاره فوتبال زنان جهان را روی جلد بازی ویدیویی بعدی خود ، یعنی فیفا ۲۰۲۰ قرار دهند.

فن دارن هالند یکی از کاربران سایت IGN (که به بررسی بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازد) با انتشار یک تصویر جلد ساختگی با حضور مگان راپینو اقدام به انتشار نظرسنجی‌ای کرد که امروز بیش از هزاران امضا جمع کرده است.
چرا مگان راپینو روی جلد فیفا 20 نرفت؟

فن دارن هالند در مورد این درخواست گفته است «فیفا باید سیاست خود را در مورد جایزه بهترین‌های فوتبال مردان وزنان تغییر دهد اما این فقط نقطه آغاز برابری جنسیتی نیست. دیده شدن بیشتر فوتبال زنان به تغییر ذهنیت مردم و مسئولان کمک بیشتری خواهد کرد. به‌ویژه اینکه کمپانی بازی‌سازی EA قبلاً نیز تمایل خود را برای ورود به عرصه ورزش زنان نشان داده است»
هنوز اما شرکت EA هیچ اظهارنظر رسمی‌ای نسبت به این درخواست اظهار نداشته است.
راپینو اما اولین ورزشکار زن روی جلد فیفا نخواهد بود. پیش‌تر در سال ۲۰۱۵، شرکت EA، الكس مورگان را با ليونل مسي براي نسخه آمريكايي FIFA 16 روي جلد قرارداد. درحالی‌که در نسخه کانادایی محصول كريستين سينكلر به همراه مسي روي جلد ظاهر شد. این اقدام باعث جنجال زیادی در آن مقطع شد اما پیتر مور ، مدیر اجرایی وقت شرکت این اقدام را صرفاً یک سوءتفاهم دانست.
چرا مگان راپینو روی جلد فیفا 20 نرفت؟

مگان راپینو بر اساس دستاوردهای خود در پیروزی تیم ایالات‌متحده امریکا، انتخاب منطقی و صحیحی خواهد بود. اما اظهارنظرهای جنجالی او به‌ویژه در مورد دونالد ترامپ ممکن است شانس او را به لحاظ سیاسی کاهش داد. راپینو در پاسخ به دعوت ترامپ پس از قهرمانی در جام جهانی گفته بود: «به کاخ سفید لعنتی نمی‌روم!».
به هر رو مگان راپینو در قاموس مدافع حقوق زنان ورزشکار در جهان ظاهرشده است. بازیکنان زن در مقایسه با فوتبالیست‌های مردان، از فدراسیون فوتبال ایالات‌متحده برای پرداخت برابر شکایت می‌کنند و در طرف مقابل برخی شرکت مانند Procter & Gamble حمایت خود را از این بازیکنان بیشتر می‌کنند.
چرا مگان راپینو روی جلد فیفا 20 نرفت؟

گفتنی است سال گذشته شرکت EA کریستیانو رونالدو را تحت پوشش فیفا 19 قرارداد اما این شرکت پس از اتهامات آزار جنسی این بازیکن به برخی ورزشکاران زن از انتشار تصویر او روی جلد فیفا 19 منصرف شد. EA او را با پائولو دیبالا، نیمار و کوین دوبراین جایگزین کرد. امسال نیز مگان راپینو روی جلد فیفا 20 نرفت تا شایعات بروز اختلافات سیاسی در این مساله بیش از پیش مطرح شود
چرا مگان راپینو روی جلد فیفا 20 نرفت؟



مگان رپینو, فیفا 20


دیدگاه شما
دیدگاه ها