ورود / عضویت
تاریخ 1401/01/15 ساعت 02:02

مشکل داوری در فوتبال زنان ایران چیست؟

مشکل داوری در فوتبال زنان ایران چیست؟ سرمربی تیم شهرداری سیرجان معتقد است باید نوع استفاده از داوران در فوتبال زنان تغییر کند و مسابقات حساس به داوران باتجربه محول شود.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایسنا، تیم شهرداری سیرجان با گذشت ۱۳ هفته از لیگ برتر فوتبال زنان با ۳۷ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی لیگ قرار گرفته و برای دفاع از عنوان قهرمانی خود رقابت نزدیکی با خاتون بم دارد که با ۳۶ امتیاز در رده دوم قرار گرفته است.

مریم جهان‌نجاتی در مورد کیفیت مسابقات فصل جاری لیگ به ایسنا گفت: لیگ پویا و خوبی داریم. رقابت بین تیم‌های اول تا ششم جدول زیاد است. تیم‌ها از پیش بازنده نیستند و همه برنامه خاص خود را دارند. البته حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و وقفه در مسابقات کمی شور و هیجان لیگ را برای یک ماه و نیم تحت تاثیر قرار داد.  

او در ادامه به شانس حضور تیم‌ها در جام باشگاه‌های آسیا اشاره کرد و افزود: تیم‌ها می‌دانند که در صورت قهرمانی فرصت حضور در جام باشگاه‌های آسیا را به دست می‌آورند و همین موضوع رنگ‌وبوی خوبی برای همه تیم‌ها دارد. تمام امتیازات برایشان ارزشمند است. امیدوارم روزی برسد که مجوز حضور تیم‌های بیشتری از ایران را بدهند تا رقابت‌ها پرشورتر ادامه پیدا کند.

جهان‌نجاتی با بیان اینکه سیرجان به دنبال دفاع از قهرمانی و دومین حضور در جام باشگاه‌های آسیا است، ادامه داد: در حال حاضر تمام تمرکزمان را روی دو بازی حساس پیش رو با سپاهان و خاتون بم گذاشته‌ایم. امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته نتایج لازم را کسب کنیم. بعد از این دو بازی هم برای پایان لیگ سراغ برنامه‌های بعدی می‌رویم.

سرمربی تیم شهرداری سیرجان در مورد وضعیت داوری در فصل جاری لیگ گفت: داوران ما در کنار مربیان و بازیکنان رشد می‌کنند. ما داوران الیت بسیار خوبی داریم که در سطح بین‌المللی سوت می‌زنند. باید به آنها بها داده و بازی‌های مهم و حساس به داوران باتجربه محول شد. فکر می‌کنم باید در چیدمان داوری دقت کنند. اعتراضی به نوع داوری ندارم بلکه نوع استفاده از آنها باید تغییر کند.

او در مورد اختلاف امتیاز دو تیم صدر جدول با سایر تیم‌ها و احتمال جبران این امتیازات در بازی‌های رودرو گفت: در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست. همانگونه که ما نمی‌توانیم قاطعانه خود را قهرمان لیگ بدانیم، سایر تیم‌ها هم نمی‌توانند بگویند امیدی به کسب جام ندارند. این اختلاف امتیاز هم به خاطر تفاوت دیدگاه مربیان با ترکیب‌شان است.

این مربی با بیان اینکه میانگین سنی بازیکنان سیرجان ۱۷سال است، ادامه داد: یکی از جوان‌ترین تیم‌ها را داریم. پیش از این مدیرعامل شهرکرد مصاحبه کرده بود که تیم شهرداری سیرجان و خاتون بم تمام بازیکنان ملی را در اختیار گرفته‌اند، در صورتی که تیم ما در سال ۹۴ پنج بازیکن تیم ملی نوجوانان را به سیرجان آورد که اولین حضور در فوتبال ایران را تحربه می‌کردند و در کنار آنها بازیکنان بومی سیرجانی بودند که رشد کردند.

او در این مورد افزود: تیم ملی جوانان قبل از عید به تاجیکستان رفت که ۶ سیرجانی در ترکیب تیم حضور داشتند و این نشان می‌دهد تیم ما در این سال‌ها علاوه بر نگاه قهرمانی به فوتبال پایه هم توجه کرده‌ است. باید ببینیم تیم‌های دیگر چند بازیکن ساخته و تحویل تیم های نوجوانان و جوانان داده‌اند.


منبع: isna-1401011506866



دیدگاه شما
دیدگاه ها