ورود / عضویت
تاریخ 1400/11/04 ساعت 02:03

زنان ایران 0 زنان چین 7؛ غول آسیا علیه ایران

زنان ایران 0 زنان چین 7؛ غول آسیا علیه ایران نمایش سراسر مالکانه و تهاجمی چینی‌ها باعث شد تا آن‌ها در یک بازی برتر بتوانند زنان فوتبال ایران را با 7 گل شکست بدهند.
به گزارش فوتبالدخت به نقل از ورزش سه دومین هفته از رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا در شرایطی آغاز شد که اولین مسابقه، تقابل زنان فوتبال ایران و زنان فوتبال چین است؛ دو تیم با انگیزه‌های متفاوت.

زنان فوتبال ایران بعد از کسب امتیاز تاریخی مقابل هند برای رسیدن به دومین امتیاز و امیدوارتر شدن به صعود از مرحله گروهی تلاش می‌کنند و در مقابل زنان فوتبال چین به‌عنوان پرافتخارترین تیم آسیا برای قطعی‌شدن صعود خود به مرحله بعدی و کسب دومین برد پیاپی به میدان آمده است.
چینی‌ها از حیث حضور در این تورنمنت هم در کنار تایلند و ژاپن، جزو باتجربه‌ترین‌ها هستند و پانزدهمین حضور خود را در این دوره در سطح اول می‌گذراندند، در حالی‌که زنان فوتبال ایران برای نخستین‌بار است که به این تورنمنت رسیده‌اند و در جمع 12 تیم برتر آسیا حضور دارند.

نیمه اول با نمایش سراسر تهاجمی چینی‌ها دنبال شد و آن‌ها مطابق انتظار مالک توپ و میدان بودند و به خوبی توانستند توپ را در زمین ایران به گردش در بیاورند و دروازه ایران را تهدید کنند؛ بعد از چند واکنش عالی از زهره کودایی، سرانجام وانگ شوانگ دروازه ایران را با شوت از راه دور فرو ریخت و سپس شا یوئی با یک کار تیمی گل دوم را برای چین رقم زد تا نیمه اول با برتری 2 گله قرمزپوشان چین خاتمه یابد.
بین دو نیمه ایراندوست تغییرات تهاجمی را انجام داد تا بتواند باخت نیمه اول را جبران کند و در مقابل چینی‌ها هم تغییراتی را برای حفظ نتیجه و رسیدن به گل‌های بیشتر انجام دادند؛ به مانند نیمه اول، بازهم قرمزپوشان چین مالک توپ و میدان بودند و خیلی زود از روی نقطه پنالتی به گل سوم رسیدند و در ادامه فروپاشی خط دفاعی ایران باعث شد تا در فاصله کمتر از 5 دقیقه دو گل مشابه وارد دروازه ایران شود و اختلاف به پنج گل برسد.



بعد از ثبت گل پنجم، بازی متعادل‌تر شد و چینی‌ها به دنبال حفظ نتیجه و مدیریت مسابقه بودند که در انجام آن موفق بودند و در مقابل ایراندوست با یک تعویض هجومی و یک تعویض دفاعی سعی داشت تا هم نتیجه را کنترل کند و مانع شکست سنگین‌تر شود و هم این‌که امیدوار به ثبت گل روی ضدحملات باشد.

اما تعویض‌های سرمربی ایران جواب نداد و در مقابل به خوبی چینی‌ها توانستند از مالکیت خود بر توپ و میدان استفاده کنند و درخشش و گلزنی جیالی تانگ مهاجم تعویضی این تیم در کنار گل به خودی فاطمه عادلی سبب برتری 7 گله چینی‌ها در مسابقه امروز شد تا آن‌ها با قاطعیت صعود خود به مرحله بعدی رقابت‌ها را مسجل کنند. با شکست امروز، کار برای صعود زنان فوتبال ایران به مرحله حذفی هم پیچیده شد.


هفته دوم گروه A جام ملت‌های آسیا 2022 هند
یکشنبه 1400/11/03 ساعت: 13:30
ورزشگاه: مومبای آره‌نا بمبئی
گروه داوری: داور: پانسا چایسانیت (تایلند) کمک ها: سوپاوان هینت (تایلند) و مرلو سیلوا (فیلیپین)؛ داور چهارم: تین آیا (میانمار). ناظر: حبیبه شمسوری (مالزی)

ترکیب تیم ملی فوتبال زنان ایران:
 زهره کودایی، غزاله بنی طالبی، فاطمه عادلی، ملیکا متولی، بهناز طاهرخانی، ملیکا محمدی، ثنا صادقی (از دقیقه 46: نگین زندی)،زهرا سربالی (از دقیقه 64: فاطمه امینه برازجانی)، سمانه چهکندی (از دقیقه 64: سارا قمی)، هاجر دباغی (از دقیقه 78: الهام فرهمند) و افسانه چترنور (از دقیقه 46: سارا ظهرابی‌نیا)
 سرمربی: مریم ایراندوست





ترکیب تیم ملی فوتبال زنان چین:
 ژائو لینا،لین یو پینگ (از دقیقه 67: یانگ لینا)، وانگ شائوشه، لی جیایوئه، لئو گایپینگ، وانگ شوانگ، وانگ یِن (از دقیقه 46: ژانگ روی)، یائو وِی (از دقیقه 46: لی‌منگ وِن)، وانگ شِن‌شِن (از دقیقه 61: جیالی تانگ)، یانگ من (از دقیقه 61: وانگ یانوِن) و شا یوئی
 سرمربی: شوی چینگشیا



کارت زرد:
لی جیایوئه در دقیقه 46 از چین



شرح گل ها:
زنان ایران 0 - زنان چین 1 (وانگ شوانگ در دقیقه 27): شوت زمینی و از پشت محوطه جریمه هافبک تهاجمی چینی‌ها دور از دستان زهره کودایی وارد دروازه ایران شد.
زنان ایران 0 - زنان چین 2 (شا یوئی در دقیقه 42): پاس در عمق عالی از وانگ یِن برای شا یوئی، مهاجم چینی‌ها را در موقعیت تک به تک با زهره کودایی قرار داد و یوئی نیز با ضربه‌ای دقیق گل دوم را وارد دروازه زنان ایران کرد.
زنان ایران 0 - زنان چین 3 (وانگ شوانگ در دقیقه 48): لی‌منگ وِن مدافع تازه‌وارد چینی‌ها با نفوذ از سمت چپ توانست خط دفاعی ایران را وادار به خطا کند و خطای ملیکا متولی اعلام پنالتی به سود چین شد و وانگ شوانگ توانست خلاف جهت کودایی، دومین گل خود و سومین گل تیمش را به ثمر برساند.
زنان ایران 0 - زنان چین 4 (وانگ شِن‌شِن در دقیقه 55): روی یک کار تیمی فوق‌العاده و سانتر زیبای شا یوئی، وانگ شِن‌شِن درون محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و توانست با فریب مدافعان گل چهارم را برای تیمش رقم بزند.
زنان ایران 0 - زنان چین 5 (وانگ شِن‌شِن در دقیقه 59): بار دیگر همکاری شا یوئی و وانگ شِن‌شِن برای چینی‌ها منجر به گل شد و سانتر یوئی را شِن‌شِن توانست به گل برتری چینی‌ها تبدیل کند تا اختلاف به پنج گل برسد.
زنان ایران 0 - زنان چین 6 (جیالی تانگ در دقیقه 77): چینی‌ها مجددا با یک کار تیمی به دروازه ایران نزدیک شدند و مهاجم تعویضی این تیم با شوت از پشت محوطه جریمه موفق شد دروازه ایران باز کند و تیمش را به گل ششم رساند.
زنان ایران 0 - زنان چین 7 (جیالی تانگ در دقیقه 81): غفلت خط دفاعی ایران باعث شد تا جیالی تانگ به توپ برسد و او با ضربه‌ای چیپ توپ را از زهره کودایی عبور داد تا اختلاف دو تیم به هفت گل برسد.



دقایق حساس:
دقیقه 7: ارسال خطرناک از سمت راست روی دروازه ایران با ضربه سر وانگ شوانگ همراه شد که ضربه کاپیتان چینی‌ها با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 9: حرکت انفرادی وانگ شِن‌شِن به درون محوطه جریمه ایران با شوت این بازیکن همراه شد که ضربه شن‌شن با واکنش عالی کودایی به کرنر رفت.
دقیقه 11: روی ارسال توپ از نقطه کرنر، وانگ شائوشه مدافع پیش‌تاخته چین‌ها با ضربه سر دروازه ایران را تهدید کرد که بار دیگر زهره کودایی با واکنشی عالی توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 14: کار تیمی چینی‌ها درون محوطه جریمه ایران به وانگ شوانگ رسید و ضربه خطرناک او با واکنش استثنایی کودایی به کرنر رفت.
دقیقه 15: فرصت خوب گلزنی مجدداً برای چینی‌ها به دست آمد که خروجی عالی و واکنش خوب از زهره کودایی دروازه‌بان ایران مانع از فروپاشی دروازه شد.
دقیقه 18: از میانه‌های میدان فرصت ایستگاهی برای ایران به دست آمد که شوت پرقدرت فاطمه عادلی با واکنش لینا دروازه‌بان چین به کرنر رفت.
دقیقه 22: نفوذ خطرناک وانگ شوانگ از سمت چپ روی دروازه ایران با شوت هافبک تهاجمی فرصت‎طلب چینی‌ها همراه شد و تیرک دروازه ایران به لرزه در آمد؛ بعد از ضربه شوانگ داور مسابقه اعلام آفساید کرد.
دقیقه 32: شوت ناگهانی یائو وِی از پشت محوطه جریمه ایران با واکنش دیدنی زهره کودایی به کرنر فرستاده شد.


آمار نیمه اول دوئل زنان فوتبال ایران و چین


دقیقه 52: روی اشتباه خط دفاعی ایران توپ مستقیما در آستانه ورود به دروازه بود که در لحظه پایانی فاطمه عادلی با تکل به موقع خود توپ را به کرنر فرستاد و مانع از گل چهارم چینی‌ها شد.
دقیقه 53: فرصت عالی گلزنی برای چینی‌ها از حوالی نقطه پنالتی که شوت شا یوئی با دفع توپ عالی فاطمه عادلی همراه شد و او مجدداً ناجی دروازه ایران شد.
دقیقه 62: فرصت گلزنی خوب برای چینی‌ها که واکنش عالی زهره کودایی مانع از ثبت ششمین گل برای این تیم شد.


آمار نهایی دوئل زنان فوتبال ایران و چین


اتفاق ویژه:
بعد از شکست هفت گله تیم ملی فوتبال زنان ایران در بازی دوستانه مقابل سوئد در سال 2016، نتیجه امروز سنگین‌ترین شکست فوتبال ملی زنان ایران در 6 سال گذشته بود؛ سنگین‌ترین شکست تاریخ هم در سال 2009 مقابل زنان فوتبال تایلند در راه انتخابی جام ملت‌ها به ثبت رسیده که شکستی 8-1 بوده است.


بهترین بازیکن:
زهره کودایی دروازه‌بان ایران در نیمه نخست چند واکنش عالی از خود نشان داد اما در نیمه دوم در مقابل خط حمله قدرتمند چینی‌ها نتوانست مقاومت کند و درخشش‌ای دیدار با هند را تکرار کند؛ در بین بازیکنان چین، وانگ شوانگ ستاره این تیم به مانند بازی چین‌تاپیه موفق به ثبت 2 گل شد. ضمن آن‌که وانگ شِن‌شِن هم امروز برای تیمش دبل در گلزنی داشت و شا یوئی هم با ثبت 2 گل و یک پاس‌گل جزو برترین بازیکنان میدان بود.

در حاشیه:
* در دقیقه 20، وقفه زهره کودایی در آغاز دوباره مسابقه با تذکر جدی داور تایلندی مسابقه مواجه شد و او دروازه‌بان ایران را در صورت تکرار این اتفاق تهدید به کارت زرد کرد.
* دروازه زنان فوتبال ایران بعد از 117 دقیقه در جام ملت‌های فوتبال زنان باز شد.
* در دقیقه 29 مصدومیت زهره کودایی دروازه‌بان ایران باعث وقفه 2 دقیقه‌ای در جریان بازی شد و او بعد از حضور کادرپزشکی در زمین مسابقه و مداوا، توانست مجدداً به بازی بازگردد و کار خود را ادامه داد.
* در دقیقه 48 ملیکا متولی مدافع ایران برای جلوگیری از مهاجم چینی‌ها وادار به خطا شد و با تصمیم داور تایلندی این صحنه پنالتی به سود چین اعلام شد.
* وانگ‌شوانگ ستاره باتجربه چینی‌ها که سابقه پوشیدن پیراهن پاری سن ژرمن را دارد، به مانند بازی نخست مقابل چین‌تایپه در بازی امروز هم توانسته 2 گل برای تیمش رقم بزند.



دیدگاه شما
دیدگاه ها