ورود / عضویت
تاریخ 1400/11/01 ساعت 14:01

کودایی و مدافعان گل کاشتند

تساوی تیم ملی فوتبال زنان ایران و هند در دیدار نخست

تساوی تیم ملی فوتبال زنان ایران و هند در دیدار نخست مصاف تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران و هند بدون گل مساوی به پایان رسید.
به گزارش فوتبالدخت به نقل از ورزش سه بعد از برگزاری نخستین مسابقه از جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا 2022 هند که میان دو تیم چین و چین‌تایپه بود و چینی‌ها موفق شدند با برتری 4 گله، گام اول را مقتدرانه بردارند، بازی افتتاحیه رسمی این تورنمنت از ساعت 17:30 آغاز شد؛ تقابل تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران و زنان هند.

زنان ایران در نخستین تجربه حضور خود در جام ملت‌ها به دنبال ادامه روند تاریخ‌سازی و خلق شگفتی خود بودند و در مقابل هندی‌ها که جزو تیم‌های باتجربه در جام ملت‌ها به شمار می‌روند و نهمین دوره حضور خود را در جام ملت‌ها تجربه می‌کنند، بعد از 19 سال دوباره جواز حضور در این تورنمنت را به دست آورده‌اند.

هندی‌ها بعد از کسب دو نایب قهرمانی، در خانه در جستجوی جام قهرمانی آسیا هستند و می‌خواهند خود را به جام جهانی 2023 استرالیا-نیوزلند برسانند و در این راستا به 3 امتیاز مسابقه امروز نیاز مبرمی داشتند.

بازی از سوی شاگردان مریم ایراندوست تهاجمی‌تر آغاز شد و حتی تیرک دروازه هند هم توسط نگین زندی به لرزه در آمد اما در ادامه مالکیت توپ و میدان در اختیار هندی‌ها قرار گرفت و آن‌ها حملات پی در پی روی دروازه ایران داشتند که به خوبی خط دفاعی ایران توانست بازی را مدیریت کند.

در نیمه دوم هندی‌ها برای رسیدن به گل برتری یکپارچه حمله شده بودند که درخشش زهره کودایی مانع از فروپاشی دروازه ایران شد و سنگربان ایران با ارائه نمایشی استثنایی از خود اجازه نداد هندی‌ها بتوانند دروازه ایران را باز کنند تا در نهایت بازی با تساوی بدون گل مساوی و با تقسیم امتیازات به پایان برسد.

هفته اول گروه A جام ملت‌های آسیا 2022 هند
پنجشنبه 1400/09/30 ساعت: 17:30
ورزشگاه: دی وای پاتیل مومبای
گروه داوری: داور: لارا لی (استرالیا) کمک ها: جوانا کاراکتیس (استرالیا) و نائومی تشیروگی (ژاپن) داور چهارم: یوشی یاماشیتا (ژاپن) ناظر: زیرخدین محد صالح (مالزی)

کارت زرد:
ثنا صادقی (دقیقه 66) از ایران
مانیشا کالیان (دقیقه 69) از هند

ترکیب تیم ملی فوتبال زنان ایران:
زهره کودایی غزاله بنی طالبی فاطمه عادلی ملیکا متولی بهناز طاهرخانی ملیکا محمدی ثنا صادقی (از دقیقه 70: یاسمن فرمانی) زهرا سربالی (از دقیقه 59: مرضیه نیکخواه) سمانه چهکندی (از دقیقه 59: زهرا معصومی) هاجر دباغی (از دقیقه 70: سارا ظهرابی‌نیا) نگین زندی (از دقیقه 87: افسانه چترنور) سرمربی: مریم ایراندوست

ترکیب تیم ملی فوتبال زنان هند:
آدیتی چاوهان مانیسا پانا آشالاتا دیوی (کاپیتان) راتانبالا دیوی (از دقیقه 82: همام دیوی) سانجو آنجو تامنگ پیاری ژاکسا (از دقیقه 65: رنو) ایندوماتی کاتیرسان ساندیا رانگاناتان (از دقیقه 54: گریس دنگمی) مانیشا (از دقیقه 82: سوماتی کوماری) دلیما چیبر سرمربی: توماس دنربی


دقایق حساس:
دقیقه 11: سانتر عالی سمانه چهکندی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر نگین زندی همراه شد که ضربه او تیرک دروازه هند را به لرزه در آورد و در ریباند خط دفاعی هند توپ را به سختی دور کرد.
دقیقه 18: اشتباه فاحش خط دفاعی هند و تیزهوشی نگین زندی باعث شد او در موقعیتی تک به تک با دروازه هند قرار بگیرد اما ضربه زندی خوب نبود و از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 23: شوت سرکش و خطرناک رانگاناتان به شکلی خطرناک از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 29: ضربه سر مانیشا هافبک تهاجمی تیم ملی فوتبال زنان با اختلاف کم از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 31: سانتر خطرناک از سمت راست روی دروازه ایران، با دفع ناقص زهره کودایی همراه شد و توپ در مقابل مانیشا قرار گرفت که سماجت و ایستادگی خط دفاعی ایران اجازه باز شدن دروازه را نداد و شوت هافبک هندی‌ها دفع شد.
دقیقه 34: روی غفلت مدافعان ایران ساندیا رانگاناتان درون محوطه جریمه ایران صاحب موقعیت خطرناک شد که ضربه او با فاصله‌ای کم از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 50: سانتر تند و تیز ساندیا رانگاناتان از سمت چپ باعث شد تا پیاری ژاکسا زودتر از مدافعان ایران به توپ برسد و ضربه خوبی به توپ زد که شوت ژاکسا با فاصله‌ای میلمتری از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 62: گریس دنگمی مهاجم تازه‌نفس هندی‌ها در موقعیتی تک به تک با کودایی قرار گرفت که تکل به موقع مدافع ایران مانع از فروپاشی دروازه شد و شوت مهاجم هند به کرنر رفت.
دقیقه 63: پیاری ژاکسا روی ارسال کرنر اقدام به شوت‌زنی کرد که واکنش عالی کودایی توپ را به کنار فرستاد.
دقیقه 76: روی ارسال توپ از سمت چپ، گریس دنگمی از درون محوطه شش قدم با سر به توپ ضربه زد که سوپرواکنش زهره کودایی توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید و در ریباند ضربه مهاجم هندی‌ها به بیرون رفت.
دقیقه 78: شوت سرکش و خطرناک گریس دنگمی از بیرون محوطه جریمه بعد از برخورد به مدافعان ایران، به تیرک دروازه برخورد کرد و به کرنر رفت.
دقیقه 79: روی ضد حمله نگین زندی در موقعیت تک به تک دروازه‌بان هند را هم کنار زد و اقدامی به شوت‌زنی داشت که شوت زندی پیش از رسیدن به دروازه توسط مدافعان هند به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 86: حمله سرعتی هندی‌ها از سمت راست و ارسال توپ به درون محوطه جریمه که زهره کودایی با دو دفع پیاپی توپ را دور کرد و اجازه تهدید دروازه ایران را نداد.
دقیقه 89: روی غفلت خط حمله ایران، بار دیگر دنگمی در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان ایران قرار گرفت که تک به موقع مدافع ایران و خروج عالی کودایی مانع از تهدید دروازه ایران شد.

اتفاق ویژه:
تیم ملی فوتبال زنان ایران در اولین تجربه حضور در جام ملت‌ها، توانست اولین امتیاز خود را هم به دست آورد و حالا با کسب این تک امتیاز در نخستین مسابقه مقابل میزبان، امیدواری شاگردان مریم ایراندوست به ادامه رقابت‌ها و شانس صعود به مرحله حذفی بیشتر شده است.


بهترین بازیکن:
زهره کودایی سنگربان باتجربه فوتبال زنان ایران امروز نمایشی فوق‌العاده داشت و بارها با دفع توپ‌های خود مانع فروپاشی دروازه ایران شد؛ اوج درخشش او در دقیقه 76 بود که با تک دست توپ را از روی خط دروازه برگرداند، آن‌هم در شرایطی که در محوطه شش قدم مهاجم هندی‌ها به توپ ضربه زده بود.


در حاشیه:
* در دقیقه 12 روی ریباند ضربه سر ملیکا متولی، توپ به مدافعان هند برخورد کرد و سپس آن‌ها توپ را دفع کردند که ملی‌پوشان اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند اما داور استرالیایی مسابقه دستور به ادامه مسابقه داد.
* چمن ورزشگاه دی وای پاتیل شهر مومبای از کیفیت بالایی برخوردار است و این مسئله به خوبی در تصاویر تلویزیونی مشهود است.
* 2 عضو ایرانی در کادر اجرایی مسابقات حضور دارند؛ زهره هراتیان و بهار حسن میرزایی.
* در دقیقه 32، زهره کودایی دروازه‌بان ایران دچار آسیب‌دیدگی شد و مصدومیت او باعث وقفه چند دقیقه در جریان بازی شد.
* دقیقه 53 هاجر دباغی مهاجم تیم ملی فوتبال زنان ایران درون محوطه جریمه حریف سرنگون شد که داور مسابقه در تصمیمی عجیب اعتقاد به پنالتی نداشت و ادامه بازی داد که مورد اعتراض بازیکنان و کادرفنی ایران قرار گرفت.


تیم ملی فوتبال زنان ایران


دیدگاه شما
دیدگاه ها