ورود / عضویت
تاریخ 1400/07/07 ساعت 21:17

سجادی: ورزش زنان نیاز به خودکفایی دارد

سجادی: ورزش زنان نیاز به خودکفایی دارد وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش زنان باید مستقل شود و این حوزه نیاز به خودکفایی دارد و این ۲ مورد بایستی در کنار هم باشند گفت: در مجلس شورای اسلامی به صورت برجسته اعلام کردم برای این بخش برنامه دارم.

به گزارش ایرنا، حمید سجادی شامگاه چهارشنبه در دیدار با تیم زنان شهرداری سیرجان نماینده کشور در رقابت های آسیایی افزود: ورزش زنان باید مربی، داور و مسئول سالن و هرآنچه نیاز است را داشته باشد و در مقاطعی به این سمت رفتیم که متوقف شد و مجدد ادامه خواهد یافت.

منش پهلوانی فقط مخصوص آقایان نیست

وی خطاب به زنان ورزشکار تیم فوتبال شهرداری سیرجان گفت: شما زنان شایسته‌ای در رقابت‌های آسیایی خواهی بود و رفتار و فرهنگ شما در این مسابقات، حتما موید فرهنگ و شعور بالای ایرانیان خواهد بود.

سجادی یادآور شد: مدال های جهانی و آسیایی بسیاری آمد و رفت، رکوردهایی زده شد که برخی مانده و برخی بعدا ارتقا یافت زیرا این حوزه مانند یک رود روان است.

وی ادامه داد: آنچه از ورزش می‌ماند فرهنگ، رفتار و منش پهلوانی است و اینکه ما از سکوی قهرمانی به سکوی پهلوانی برسیم.

وی عنوان کرد: پهلوانی فقط خصلت مردان نیست بلکه در ورزش زنان هم فرهنگ پهلوانی داریم و زنان نیز در ورزش می‌توانند به سمت این منش بروند.

وی با بیان اینکه چندی قبل فرصت طلایی و ارزشمندی نصیب جامعه ورزش ایران شد گفت: به زیارت مقام معظم رهبریم رفتیم و حدود هشت سال پیش نیز در معیت پیشکسوتان به دیدار ایشان رسیدم.

سجادی ادامه داد: هر ۲ بار در معیت تیم های ورزشی این سعادت را داشتم که به خدمت معظم له برسم و ایشان آنقدر امیدوارانه از ورزش زنان نام بردند و از موفقیت شما خوشحال هستند، که فرمودند اینکه شما با حجاب روی سکوی قهرمانی می روید ارزشمند و موجب خوشحالی است.

وی تاکید کرد: نمی توان بر روی حجاب زنان ورزشکار و بر روی سکوی قهرمانی قیمت گذاشت، زمانی که دیدگاه مقام معظم رهبری توجه به این مقوله است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: از سوی دیگر ریاست جمهوری امروز جویای نحوه حضور زنان در رقابت های ورزشی شدند که نشان می‌دهد ایشان هم بسیار به این موضوع اهمیت می‌دهد.

وی گفت: شما در کشوری ورزش می کنید که مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و سایر مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دلسوزانه پیگیر ورزش زنان هستند.

وی با اشاره به نحوه مراقبت از ورزشگاه زنان سیرجان گفت: افراد نگهدارنده چمن ورزشگاه دلسوز ورزش هستند که حتما بایستی تشویق شوند و پیست خاکی سیرجان باید برای فعالیت های دو و میدانی در کنار فوتبال آماده شود.

سجادی خاطرنشان کرد: آینده درخشان پیش روی شماست اما ورزش همه چیز نیست و اکنون بهترین دوران پیش روی ورزش شما است لذا باید با بهترین کیفیت باشد و چشم امید زنان ورزشکار به آینده شما است.

وی ادامه داد: امروز خادم شما هستم و از روز اعتماد دولت و مجلس، تا روزی که توفیق خدمت داشته باشم، به شما قول می‌دهم که ورزش ایران برای همه ایرانیان باشد.

وی اظهار داشت: توجه ویژه به تمامی مناطق خاص فقط منحصر به ایران نیست و در تمامی دنیا اینگونه است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: ۲۰۶ کشور شرکت کننده در المپیک توکیو شرکت کردند و تعداد اعضای این کمیته بیش از اعضای کشورهای عضو سازمان ملل است.

سجادی بیان داشت: علاوه بر توجه ویژه به ورزش زنان، طرح‌های مختلفی از جمله آمایش سرزمینی را در زمینه ورزش و ورزشکاران و زیرساخت‌ها آغاز کردیم.سجادی: ورزش زنان نیاز به خودکفایی دارد

منبع: irna-84488589



دیدگاه شما
دیدگاه ها