ورود / عضویت
تاریخ 1400/07/04 ساعت 19:55

تیم ملی فوتبال زنان میهمان سفیر ایران در ازبکستان

تیم ملی فوتبال زنان میهمان سفیر ایران در ازبکستان سفیر ایران در ازبکستان امشب(یکشنبه) میزبان تیم ملی فوتبال زنان در سفارت جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، شاگردان مریم ایراندوست همراه با کادر فنی تیم ملی فوتبال زنان امشب میهمان حمید نیرآبادی، سفیر ایران در تاشکند بودند.

نیرآبادی در این دیدار خطاب به زنان ملی پوش کشورمان گفت: شما دختران ایرانی باعث افتخار کشور هستید. ایرانی های مقیم تاشکند از بازیهای شما برابر بنگلادش و اردن لذت بردند. امیدوارم با این انگیزه و غیرت پیش بروید و دعا می کنم که همیشه در میادین پیش رو موفق باشید.

سفیر کشورمان در ازبکستان ادامه داد: شما سفیران ایران در کشور ازبکستان هستید و پیگیر نتایج شما در مسابقات بودم. صعود شما به مسابقات جام ملت‌های آسیا نشان از توانمندی و اقتدار شما می دهد. با این صعود باعث شادی میلیون ها ایرانی شده اید.

وی تاکید کرد: پیروزی درخشان شما برابر تیم های بنگلادش و اردن را به شما تبربک می گویم و از صعودتان بسیار خیلی خوشحال شدیم . شما شیرزنان ایران باعث افزایش غرور ملی شدید. خوشحالم که افتخار به اهتزاز در آوردن پرچم ایران به دست شما تلاشگران بوده و آرزوی موفقیت تان را در مسابقات جام ملت‌های آسیا دارم.

در پایان این دیدار  فاطمه علیپور، مدیر تیم ملی فوتبال زنان، تندیس یادگاری فدراسیون فوتبال را به سفیر کشورمان در ازبکستان اهدا کرد. 

ملی پوشان ایران به احترام و گرامیداشت اربعین حسینی در این دیدار شال مشکی بر سر داشتند.

تیم ملی فوتبال زنان ایران به منظور حضور در مسابقات انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۲ آسیا، ۲۴ شهریورماه تهران را به مقصد تاشکند ترک کرد و در گروه G با تیم‌های بنگلاش و اردن همگروه بود.

دختران ملی‌پوش ایران در نخستین دیدار خود با شکست پنج بر صفر بنگلادش آغاز قدرتمندانه‌ای در این تورنمنت داشته و در ادامه نیز امروز(شنبه) با پشت سر گذاشتن اردن، برای نخستین بار موفق به صعود جام ملت‌های زنان آسیا شدند. 

جام ملت‌های زنان آسیا از ۲۰ ژانویه تا ۶ فوریه ۲۰۲۲ (۳۰ دی‌تا ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) با حضور ۱۲ تیم به میزبانی هند برگزار خواهد شد.

علاوه بر هند میزبان و هم‌اکنون تیم ملی فوتبال زنان ایران، تیم‌های ملی ژاپن، استرالیا، چین، فیلیپن و کره جنوبی پیش از صعود خود را به این تورنمنت قطعی کرده بودند. تیم ملی فوتبال زنان ترکمنستان به دلیل محدودیت‌های مرتبط با کووید-۱۹ پیش‌تر از حضور در این تورنمنت انصراف داد.

منبع: irna-84485301



دیدگاه شما
دیدگاه ها