ورود / عضویت
تاریخ 1400/06/27 ساعت 07:09

روزگار شکرخند زنان فوتبال ایران

روزگار شکرخند زنان فوتبال ایران تیم ملی فوتبال زنان ایران سال‌ها مورد بی‌توجهی و کم‌توجهی مسئولان فدراسیون قرار داشت اما حالا مدتی است که شکل و شمایل تیم ملی به خود گرفته و روزهای متفاوتی را تجربه می‌کند.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال زنان ایران کار خود را در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا از  ۲۸ شهریور آغاز می‌کند و در اولین دیدار خود مقابل بنگلادش به میدان می‌رود. ملی‌پوشان در دومین دیدار سوم مهر مقابل اردن قرار می گیرند تا تکلیف تنها تیم صعود کننده از گروه G مسابقات به مرحله نهایی قهرمانی آسیا مشخص شود.

تیم ایران چهارشنبه شب، ۲۳ شهریور به ازبکستان اعزام شد و اولین تمرین خود را در زمین شماره  دو ورزشگاه بنیادکار شهر تاشکند برگزار کرد.

دختران فوتبالیست ایران که از زمان رقابت‌های مقدماتی انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در فروردین ۹۸ در هیچ مسابقه رسمی شرکت نکرده‌اند و تنها در چند ماه گذشته ۴ دیدار دوستانه را پشت سر گذاشته‌اند حالا با توجه ویژه‌ای روبرو شده‌اند؛ آنها چندین ماه اردوی منظم را پشت سر گذاشتند، به گفته مربیان این تیم در اردو امکانات خوبی داشتند و احترام ویژه‌ای را از مسئولان فدراسیون دیدند که حاکی از توجه به فوتبال زنان است. علاوه بر این آنها برای اولین بار با پروازی اختصاصی و با خلبان زن به مسابقات اعزام شدند.

این مسائل و رضایت کادر فنی و بازیکنان نشان می‌دهد که مسئولان فدراسیون در حال تلاش برای بهبود وضعیت فوتبال زنان هستند اما نکته مهم این است که باید توجه و رسیدگی به این تیم محدود به زمانی کوتاه نباشد و  این روند ادامه دار باشد.

هرچند امیدواریم که تیم زنان ایران با شکست بنگلادش و اردن به مرحله نهایی قهرمانی آسیا صعود کند اما کار سختی پیش رو دارد. این تیم بیش از دو سال تعطیل بود و با تغییر فدراسیون به تدریج اردوهای خود را آغاز کرد. نمی‌توان انتظاری غیر واقع‌بینانه داشت اما ملی‌پوشان نشان داده‌اند در هر مسابقه‌ای تمام تلاش خود را می‌کنند و به دنبال کسب بهترین نتیجه هستند.

با این حال برای کسب موفقیت‌های بزرگ نیاز به حمایت‌های ویژه‌ای دارند و مسئولان باید در صورت کسب هر نتیجه‌ای در قهرمانی آسیا آنها را حمایت کنند و این حمایت‌ها مقطعی و نمایشی نباشد.

منبع: isna-1400062719665



دیدگاه شما
دیدگاه ها