ورود / عضویت
تاریخ 1400/06/10 ساعت 11:58

عضو شورای شهر مشهد: تبعیض جنسیتی در ورزش رو به افول است

عضو شورای شهر مشهد: تبعیض جنسیتی در ورزش رو به افول است عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد گفت: نگاه تبعیض‌آمیز جنسیتی در عرصه ورزش رو به افول است و اکنون خوشبختانه زنان ایران‌زمین فرصتی برای افتخارآفرینی در رشته‌های مختلف ورزشی یافته‌اند.

فاطمه سلیمی روز چهارشنبه در دیدار با "سمانه چهکندی"، فوتبالیست ملی‌پوش مشهدی، افزود: زنان ورزشکار و مادران خانواده‌های ایرانی در مدال‌آوری و تامین سلامت جامعه با تربیت فرزندان، نقش بسزایی به‌عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: مادران ورزشکار به نوعی در نهادینه کردن ورزش در جامعه موثرند، مدیریت شهری مشهد هم در این دوره، حمایت از زنان در بخش ورزش قهرمانی و همگانی را در دستور کار دارد تا شاهد تقویت روحیه نشاط و شادابی زنان و درخشش بیش‌ازپیش استعدادهای مشهدی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باشیم.

سلیمی اضافه کرد: زیرساخت‌های ورزشی مناسبی برای زنان در شهر مشهد وجود دارد که خوشبختانه با تکمیل بوستان ویژه زنان در پارک جنگلی وکیل‌آباد، ظرفیت دیگری به این حوزه افزوده می‌شود.

عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد ادامه داد: ایجاد بوستان ویژه زنان در پارک جنگلی وکیل‌آباد مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

سلیمی افزود: مایه افتخار است که سمانه چهکندی، یکی از دختران مشهدالرضا(ع) با سختکوشی فراوان و تمرین در شرایط دشوار و با کمترین امکانات، امروز به چنین جایگاه رفیعی راه پیدا کرده و با حضور در بیش از ۱۵ کشور، به رقابت با حریفان پرداخته است.

سمانه چهکندی متولد سال ۱۳۶۸ در مشهد، عضو تیم ملی‌ فوتبال زنان ایران است.

منبع: irna-84456905



دیدگاه شما
دیدگاه ها