ورود / عضویت
تاریخ 1397/12/01 ساعت 11:19

درپی میزبانی فلسطین اشغالی از رقابت‌های زنان در گروه ایران

فدراسیون فوتبال: منتظر پاسخ فیفا هستیم/ میزبان دختران ایران، تغییر می‌کند

فدراسیون فوتبال: منتظر پاسخ فیفا هستیم/ میزبان دختران ایران، تغییر می‌کند فدراسیون فوتبال با اشاره به موضوع میزبانی فلسطین در دور دوم رقابت‌های فوتبال زنان انتخابی المپیک 2020 تاکید کرد که با توجه به شرایط پیش آمده و مکاتباتی که در این زمینه از سوی فدراسیون فوتبال صورت گرفته، منتظر پاسخ کمیته مسابقات فیفا هستیم.

به گزارش فوتبالدخت مهدیه میرمحمدخانی، مدیر بین‌الملل کمیته زنان در خصوص حضور تیم ملی فوتبال زنان فدراسیون فوتبال در دور دوم رقابت‌های فوتبال المپیک در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: روز ۲۰ بهمن ماه نامه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر میزبانی ۳ کشور ویتنام، ازبکستان و فلسطین دریافت کردیم که میزبان دور دوم بازی‌های المپیک هستند. ۵ دقیقه بعد با ارسال نامه‌ای به AFC اعلام کردیم که اتباع ایرانی نمی‌توانند با پاسپورت ایرانی وارد خاک فلسطین شوند. بر همین اساس قرعه ما به گونه‌ای باشد که با تیم فلسطین همگروه نباشیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن تشکر از فدراسیون ایران، اعلام کرد که حتماً این موضوع را در نظر خواهد گرفت اما به دلیل اینکه این بازی‌ها زیر نظر فیفا برگزار می‌شود، باید فدراسیون جهانی فوتبال از این موضوع اطلاع کامل داشته باشد.
وی در ادامه گفت: علیرغم نامه نگاری ها و تمام صحبت‌هایی که با AFC انجام دادیم روز ۲۴ بهمن ماه متوجه شدیم که در گروه فلسطین قرار گرفته‌ایم. بلافاصله با ارسال نامه‌ای به خانم فاطما سامورا دبیرکل فیفا اعلام کردیم که تیم ایران چه شرایطی داشته و تمام مکاتبات و صفحه آخر پاسپورت ایران را نیز ارسال کردیم تا هر چه زودتر این مشکل مرتفع شود، حتی در این نامه تمام برنامه‌های اردویی و تدارکاتی که تیم ملی فوتبال زنان بزرگسالان برای حضور در دور دوم رقابتهای المپیک اجرا می‌کند را توضیح دادیم.
مسئول روابط بین الملل زنان در ادامه گفت: روز ۲۵ بهمن ماه از سوی فیفا به ما نامه‌ای ارسال و از توضیحاتی که ارائه کردیم، تشکر کردند و اعلام کردند که به استحضار دبیرکل فیفا می‌رسانیم تا تصمیمات نهایی در این خصوص گرفته شود. در واقع ما منتظر پاسخ کمیته مسابقات فیفا باید باشیم تا بدانیم وضعیت تیم ملی فوتبال زنان به چه گونه ای خواهد شد.
وی در پایان گفت: پیش از این نیز در مسابقات زیر ۱۹ سال زنان فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۴ ایران در گروه B در گروه فلسطین قرار گرفت که پس از پیگیری های فدراسیون فوتبال، میزبان تیم ایران تغییر کرد و ما در سریلانکا به رقابت با حریفان خود پرداختیم.در حال حاضر هم اطمینان دارم این موضوع رفع می شود.

فدراسیون فوتبال ایران, تعلیق فوتبال ایران, حکم فیفا, انصراف تیم ملی فوتبال بانوان


دیدگاه شما
دیدگاه ها