ورود / عضویت
تاریخ 1400/04/27 ساعت 22:07

با تعطیلی برنامه‌ها همه چیز را از دست می‌دهیم

شادی مهینی: تکنیکی‌ترین تیم کافا بودیم

شادی مهینی: تکنیکی‌ترین تیم کافا بودیم سرمربی تیم ملی فوتبال دختران نوجوان می‌گوید یک سال و نیم تا رقابت‌های قهرمانی آسیا فرصت داریم که اگر در این مدت تیم ملی تعطیل شود، از تیم‌های دیگر عقب می‌افتیم.

به  گزارش فوتبالدخت به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال دختران نوجوان ایران در تورنمنت فوتبال آسیای مرکزی با عنوان کافا با دو پیروزی مقابل تیم‌های افغانستان و تاجیکستان و شکست برابر ازبکستان عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.  


شادی مهینی در مورد این نتیجه به ایسنا گفت: باید از نحوه آمادگی تیم شروع کنم. رده سنی این تیم در کشور هیچ فعالیتی ندارد، تعداد مدارس فوتبال هم کم است که اکنون به دلیل کرونا غیر فعال شده‌اند، در نتیجه اردیبهشت ماه از همکاران استعدادیابمان در سراسر کشور خواستیم تا بازیکنان مستعد خود را شناسایی کنند. تعدادی بازیکن را انتخاب و به دو بخش تقسیم کردیم.  قرار بود تعدادی را در اصفهان و تعدادی دیگر را در تبریز ببینیم. نفرات خوبی به اصفهان آمده بودند که چند نفر  را انتخاب کردیم اما اردوی تبریز شب قبل از اعزام کنسل شد و نتوانستیم بازیکنان مستعد برخی از استان‌ها را ببینیم.  


او افزود: یک اردوی آماده‌سازی هشت روزه برای بازیکنان انتخاب شده برگزار و از نظر تکنیک، تاکتیک و بدنسازی با آنها کار کردیم، یعنی در این زمان کوتاه همه نوع بازخورد را به آنها دادیم تا به شکل نسبی تیمی برای حضور در مسابقات رسیدند. البته دروازه‌بان اول ما یک روز قبل از اعزام از ناحیه زانو آسیب دید و مسابقات را از دست داد، همچنین دفاع وسط تیم هم به کرونا مبتلا شد و او را هم نداشتیم. از طرفی در حالی که فقط من و یک نفر دیگر به عنوان کادر فنی اعزام شده بودیم، در روز دوم تمرین همکارم کرونا گرفت و تمام طول ۱۰ روز در اتاقی دیگر قرنطینه شد. بنابراین شرایط کار خیلی سخت بود.


همه بعد از باخت به ازبکستان گریه می‌کردند

مهینی با بیان اینکه  تیم ملی دیدار  اول تورنمنت را با پیروزی پشت سر گذاشت، به شکست مقابل ازبکستان  اشاره  کرد و گفت: شرایط تکنیکی بازیکنان ما در دیدار مقابل ازبکستان بسیار خوب بود و حتی گل اول را هم زدیم که داور قبول نکرد، تا اینکه در دقیقه ۴۲ گل خوردیم، یعنی بازیکنان من از نظر تکنیکی خیلی سعی کرده بودند جلوی حریف را بگیرند اما از نظر بدنی به مشکل برخوردند. همه بازیکنان بعد از این شکست گریه می‌کردند چون در عین شایستگی باختیم. بماند که داور چه بلاهایی سرمان آورد.

او افزود: می‌خواستیم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم اما شرایط به  گونه‌ای رقم خورد که داور نگذاشت. ازبک‌ها خیلی بد بازی می‌کردند، تا به بازیکنان ما می‌خوردند خودشان را زمین می‌زدند و داد و بیداد می‌کردند تا داور خطا بگیرد. از طرفی دیگر ۴، ۵ نفر از  بازیکنان اصلی ما تا قبل از این در هیچ  رقابتی حتی  استانی  هم شرکت  نکرده  بودند و مستقیم به مسابقات بین‌المللی اعزام شدند، حتی در اردوی آخر از تیم بزرگسالان خواهش کردیم که چند بازیکن‌شان را در اختیار ما بگذارند تا ما برای دقایقی با ترکیب ۱۱ به ۱۱ بازی کنیم. در واقع مقابل ازبکستان به آمادگی کم خودمان باختیم.


نایب قهرمانی این دوره مثل قهرمانی بود

مهینی به وضعیت تیم ملی در دوره قبل این رقابت‌ها که عنوان قهرمانی را به دست آورد، اشاره کرد و گفت: دوره گذشته و قبل از اعزام المپیاد ملی برگزار کردیم، بازیکنان در کوران مسابقات استان‌ها بودند و بعد هم مسابقات کشوری برگزار شد. بنابراین کاملا آمادگی داشتند، اما امسال شرایط سختی داشتیم. به نظرم نایب قهرمانی این دوره با قهرمانی دور قبل برابری می‌کند. این مقام را به همه استعدادیاب‌هایم در سراسر کشور تقدیم می‌کنم که زحمت زیادی کشیدند و نفراتی را به تیم ملی معرفی کردند.

او با بیان اینکه فنی‌ترین بازیکنان تورنمنت را داشتیم، ادامه داد: رفته بودیم که با تمام توان بجنگیم و قهرمان شویم اما نشد. البته محک خوبی بود چون تمام ۱۷ بازیکن‌مان در این سه مسابقه به زمین رفتند.


با تعطیلی تیم ملی همه چیز از دست می‌رود

سرمربی تیم ملی نوجوانان به دور مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: دی ماه سال آینده دور مقدماتی این مسابقات شروع می‌شود و تا آن زمان رده سنی بازیکنان ما تغییر می‌کند در نتیجه باید دوباره استعدادیابی را انجام بدهیم. اگر کار متوقف و تیم تعطیل شود دوباره همه چیز را از دست می‌دهیم اما درخواست برگزاری یک جلسه با خانم موسوی را داده‌ام تا در مورد برنامه‌های رده پایه صحبت کنیم.

او افزود: دو پیشنهاد برای آماده‌سازی تیم دارم. اول اینکه نامه‌ای به همه استان‌ها زده شود تا میزبان من و کادرم باشند و انتخابی یک روزه برگزار کنیم. پیشنهاد دوم هم این است که بتوانیم پایگاه‌های استعدادیابی را  به صورت سالیانه در ۹ منطقه کشور فعال کنیم. استان‌های خیلی خوبی داریم که می‌توانند میزبان انتخابی‌ها باشند. اکنون استان‌های کرمانشاه، ایلام، اراک و کیش اعلام آمادگی کرده‌اند که از شهریور به بعد اردوهای انتخابی را شروع کنیم.


تکنیکی‌ترین تیم کافا بودیم

مهینی در مورد ظرفیت فوتبال زنان ایران در رده‌های نوجوانان و جوانان گفت: در کافا تکنیکی‌ترین تیم بودیم. تیم قوی ازبکستان یک تاکتیک داشت که هزار بار آن را انجام می‌داد تا به گل برسد اما تکنیک بازیکنان ما فوق‌العاده بالاست. بازیکنان ایران پتانسیل خوبی دارند و سال به سال بازیکنان خوش تکنیک بیشتر می‌شوند که این نوید خوبی است اما در بخش مدیریت، سازماندهی، تقسیم بندی و آماده‌سازی ضعف داریم. اگر این بازیکنان را سروسامان بدهیم، برنامه ریزی وسیعی در سطح کشور داشته باشیم، لیگ و مسابقات منطقه ای برگزار کنیم و پایگاه‌های منطقه‌ای استعدادیابی را در سراسر کشور به وجود بیاوریم یکی از بهترین تیم‌ها خواهیم بود. نمی‌گویم جزو چهار تیم برتر آسیا می‌شویم و به جام جهانی صعود می‌کنیم اما به راحتی جزو هشت تیم برتر قرار می‌گیریم. این موضوع به عملکرد ما در یک سال و نیم فرصت تا مسابقات مربوط می‌شود. اگر این زمان را از دست بدهیم، تیم‌های دیگر از ما پیشی می‌گیرند.

مهینی افزود: دیدگاه ریاست فدراسیون فوتبال از روز اول نسبت به رده‌های پایه خوب بوده و تمام هدفش این است که فوتبال را در رده پایه توسعه بدهیم. امیدوارم نیروهای اجرایی قوی روی کار بیایند که همانند مردان اجازه عمل داشته باشند. همچنین امیدوارم در دستور العمل‌های جدید کمیته زنان مجزا عمل کند، چون ما بین زنان نیروهای خوبی داریم که می‌توانند این پروژه را در دست بگیرند و به سرمنزل مقصود برسانند.


منبع: isna-1400042719814


شادی مهینی


دیدگاه شما
دیدگاه ها