ورود / عضویت
تاریخ 1400/02/13 ساعت 09:51

۱۵ استان نفرات برتر خود را معرفی کرده اند

شادی مهینی: پشتوانه سازی برای رده نوجوانان نشده است

شادی مهینی: پشتوانه سازی برای رده نوجوانان نشده است

سرمربی تیم فوتبال دختران نوجوان می‌گوید؛ شرایط سختی برای آماده سازی این تیم برای حضور در رقابت‌های مقدماتی فوتبال دختران زیر۱۷ سال آسیا وجود دارد زیرا برای رده نوجوانان در سالهای اخیر در ایران پشتوانه سازی صورت نگرفته است.


به گزارش فوتبالدخت و به نقل از ایرنا از فدراسیون فوتبال،‌شادی مهینی افزود:‌اگر تیم فوتبال دختران نوجوان بتواند شهریور ماه از مرحله مقدماتی صعود کند، باید با یک برنامه ریزی دقیق منسجم تیم را برای آذر ما ه و مرحله بعدی این رقابت‌ها مهیا کرده و به سطح بالاتری از آمادگی برسانیم که این مهم نیاز به حمایت و همکاری تمامی بخش‌های مرتبط دارد.

وی گفت: همانطور که گفتم برای آمادگی تیم فوتبال نوجوانان شرایط سختی در پیش داریم زیرا آکادمی‌ها در این رده سنی بسیار محدود بوده و از سوی دیگر در سطح آموزش و پرورش مسابقات فوتبال دختران به ندرت برگزار می شود که آن هم طی حدود ۱۴ ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا برگزاری این گونه رقابتها نیز به طور کلی لغو شده است و از آنجا که اردوی فوتبال دختران زیر ۱۴ سال تشکیل نمی شود، پشتوانه‌ای برای رده سنی زیر۱۷ سال یا وجود ندارد.

مهینی ادامه داد: سال ۹۶ به عنوان مسئول استعدادیابی رده سنی دختران نوجوان انتخاب شدم ، از هیات‌های استانی خواستیم که فستیوال شهرستانی و استانی برگزار کنند که  در نهایت سال ۹۸ المپیاد ملی با حضور ۳۰ تیم رده سنی دختران نوجوان زیر۱۵ سال برگزار شد و ۱۸ نفر برتر این رقابت‌ها انتخاب و به مسابقات کافا اعزام شدند و توانستند عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کنند.

مسابقات فوتبال دختران زیر ۱۵ سال آسیا (کافا) اواخر شهریورماه ۱۳۹۸ به میزبانی کشور ازبکستان برگزار شد.

این مربی ادامه داد:‌متاسفانه بازیکنان زیر۱۵ سال ۲ سال پیش،اکنون در رده زیر۱۷ سال قرار دارند و حالا با کمی زمان و مشکل کرونا، فرصت کافی برای فراخوان و استعدادیابی مجدد وجود  ندارد،‌بنابراین از همکارانمان در سایر استان های کشور خواستیم لیستی از بازیکنان با استعداد خود ارایه کنند تا بازیکنان مورد نظر از میان این نفرات انتخاب شوند.

مهینی گفت:‌۱۵ استان نفرات برتر خود را معرفی کرده اند و سایر استان‌ها نیز تا پایان هفته جاری فرصت دارند تا نفرات برتر و مستعد خود را معرفی کنند و در مجموع حدود ۷۰ نفر به اردوهای ارزیابی دعوت خواهند شد تا برترین ها برای حضور در مسابقات کافا انتخاب شوند.

مهینی در پایان گفت: به زودی کادر تیم ملی مشخص و اردوها را برگزار خواهیم کرد. از زحمات مسئولین در فدراسیون سپاسگزاریم.



فوتبال, فوتبال زنان, فوتبال دختران


دیدگاه شما
دیدگاه ها