ورود / عضویت
تاریخ 1400/02/06 ساعت 05:51

انصراف‌ سریالی داستان همیشگی لیگ فوتسال زنان

انصراف‌ سریالی داستان همیشگی لیگ فوتسال زنان

لیگ برتر فوتسال زنان در این فصل نیز شاهد انصراف‌های سریالی بسیاری از تیم‌ها در هر هفته بود که این امر بزرگ‌ترین ضربه را به تیم‌های مطرح وارد کرد.


به گزارش فوتبالدخت و به نقل از ایرنا، سرانجام مسابقات لیگ برتر فوتسال زنان به مرحله نهایی رسید و چهره تیم‌های راه یافته به این مرحله مشخص شد و تیم‌های سایپا، ملی حفاری اهواز، هیات فوتبال خراسان و پالایش نفت آبادان موفق شدند به مرحله نهایی راه پیدا کنند. تیم‌ها در این مرحله به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نکته جالب این است که مس رفسنجان که در فصل گذشته عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرده بود، با یک اختلاف پایین‌تر نتوانست به مرحله نهایی صعود کند.  بنابراین در این دوره از لیگ برتر شاهد حضور این تیم در مرحله نهایی برای دفاع از عنوان قهرمانی نیستیم.

«عاطفه رضایی» سرمربی مس رفسنجان دلیل صعود نکردن تیم خود را به مرحله نهایی حضور نداشتن دروازه بان اصلی، کرونا گرفتن بازیکنان و سخت بودن گروه اول نسبت به گروه دوم مطرح کرد.

مساله دیگری که تا اینجای مسابقات از جذابیت بازی‌ها کاسته، انصراف تیم‌های ضعیف برابر تیم‌های قوی بود. در واقع هفته گذشته با انصراف تیم‌های مس کرمان، پالایش نفت آبادان و کیمیای اسفراین و عدم حضور آن‌ها در سه دیدار شد.
  
این موضوع از نقطه نظر «شهناز یاری» سرمربی سایپا بزرگ‌ترین ضربه را به تیم‌های بزرگ وارد کرد.

همچنین «عاطفه رضایی» نیز مطرح کرد که مقصر اصلی این موضوع سازمان لیگ است چرا که باید مانع حضور تیم‌های ضعیف در لیگ برتر شود و اجازه دهد لیگ با ۱۰ تیم بسته شود.

هر چند در هر فصل شاهد انصراف چند تیم از لیگ برتر فوتسال هستیم اما این مشکل در این فصل پررنگ تر بود. فصل گذشته گرچه تعداد تیم‌ها زیاد بود اما شاهد انصراف تعداد زیادی از تیم‌ها و تفاضل گل بالای تیم‌های قوی برابر تیم‌های ضعیف نبودیم.

حال این فصل با بازی‌هایی روبرو شدیم که با نتایج ۲۰ بر صفر یا ۲۴ بر یک به پایان می‌رسد و سازمان لیگ می‌تواند برای حل این مشکل، تعداد تیم‌ها را کم کند تا بر کیفیت بازی‌ها افزوده شود و دوباره به شگفتی سازی فصل گذشته بازگردیم نه آنکه با افزودن تیم‌های بی‌کیفیت مهری برپایان شگفتی‌ها بزند.



فوتسال زنان, فوتسال


دیدگاه شما
دیدگاه ها