ورود / عضویت
تاریخ 1400/01/23 ساعت 03:17

ناظمی: حضور در جمع داوران برتر فوتسال جهان بهترین اتفاق بود

ناظمی: حضور در جمع داوران برتر فوتسال جهان بهترین اتفاق بود

مسئول برگزاری مسابقات فوتبال زنان گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۰ نامزد شدن در بین ۱۰ داور برتر جهان است و برای سومین بار جز چهار داور برتر جهان انتخاب شدم و این اتفاق خوشایندی است.


به گزارش فوتبالدخت و به نقل از ایرنا گلاره ناظمی در رابطه با برگزاری مسابقات فوتبال و فوتسال زنان، اظهار کرد: از سال گذشته متاسفانه نه تنها در فوتبال بلکه در همه رشته‌های ورزشی درگیر کرونا بودیم و این بیماری تاثیر خیلی بدی گذاشت. ما هم تنها یک مرحله از برنامه‌های رده پایه فوتبال زنان را در استان مازندران برگزار کردیم و نتوانستیم چهار مرحله دیگر را برپا کنیم.

وی افزود: در هر صورت برای برگزاری مسابقات لیگ برتر تلاش کردیم. مسابقات لیگ دسته یک هم به تعویق افتاد. نمی‌توانستیم امسال بدون فوتبال باشیم بنابراین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فصل فوتبال زنان در دو گروه در قالب رقابت‌هایی جذاب برگزار شد. نتایج قابل پیش بینی نبود و در نهایت چهار تیم برتر مشخص شد.

مسئول برگزاری مسابقات فوتبال زنان عنوان کرد: قهرمانی تک قطبی یا دو قطبی نبود و همه تیم‌ها در آن دخیل بودند و این امر نشان می‌دهد که همه تیم‌ها خیلی تلاش کردند. حتی حذف ذوب آهن و ایلام در مرحله نهایی نیز خیلی سخت بود و ۶ تیم پیشرفت خوب و رقابت کاملی داشتند.

وی یادآور شد: با حمایت باشگاه‌ها  و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازیکن یا کادر فنی بیماری کرونا نگرفت. این برای ما خوشایند و ارزشمند بود که تیم‌ها به سلامت برگشتند. مهم ترین هدف ما این بود تا از فوتبال لذت ببریم و فوتبالیست‌ها هم درگیر بیماری نشوند. همکاری بی نظیری میان همه وجود داشت و این قضیه در سلامت بازیکنان بسیار تاثیرگذار بود.

ناظمی ادامه داد: از آنجایی که رده پایه حساس‌تر و مسوولیت آن بیشتر است سعی کردیم بازی‌های آنان را خرداد برگزار کنیم زیرا آن زمان واکسینه می‌شوند. برای فروردین ماه هم مسابقات لیگ دسته یک را خواهیم داشت که امسال ۲۰ تیم اعلام آمادگی کردند و خیلی استقبال خوبی از آن شد. از این موضوع خوشحالم زیرا پیش از این تنها ۳ یا ۴ تیم اعلام آمادگی می‌کردند اما اکنون ظرفیت و تعداد تیم‌ها بالا رفته است.

وی خاطرنشان کرد: فوتسال زنان نیز امسال به دلیل بسته و محدود بودن فضا نسبت به فوتبال با محدودیت و سخت گیری بیشتر مواجه شد و دیرتر آغاز شد. در فوتبال فضای باز و خطر ابتلا به کرونا کمتر است.

داور بین المللی فوتسال زنان بهترین اتفاق سال ۱۴۰۰ را نامزد شدن خود در بین ۱۰ داور برتر جهان دانست و گفت: در این سال برای سومین بار جز چهار داور برتر جهان انتخاب شدم و در واقع هت تریک کردم و این اتفاق خوشایندی است. اتفاق تلخ این سال را در شنیدن خبر بیماری و مرگ برخی از عزیزان به دلیل ابتلا به کرونا می‌دانم.

وی با اشاره به اینکه نایب رییس جدید فدراسیون فوتبال مدیر توانمندی است، افزود: شهره موسوی با فکر، تدبیر و راهی نو این سمت را پذیرفت و سابقه وی گویای این مطلب است. ما در فوتبال زنان به مدیر توانمند نیاز داریم و او این توانمندی را دارد و مطمئنم در سال جدید اتفاقات خوبی برای فوتبال و فوتسال زنان می‌افتد.



فوتبال زنان, فوتسال زنان, داوران, گلاره ناظمی


دیدگاه شما
دیدگاه ها