ورود / عضویت
تاریخ 1399/08/24 ساعت 11:50

دیدیم دخترمان به فوتبال علاقه‌مند است و کمکش کردیم

نصرت ایراندوست: از سال ۹۱-۹۲ به بعد آنگونه که باید به فوتبال زنان توجه نشد

نصرت ایراندوست: از سال ۹۱-۹۲ به بعد آنگونه که باید به فوتبال زنان توجه نشد پیشکسوت فوتبال می‌گوید چندین سال است که توجه لازم به فوتبال زنان نشده در حالی که استعدادهای زیادی دارد.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایسنا، فوتبال زنان ایران سال‌هاست که آغاز به کار کرده و مسیر پرپیچ و خمی را پشت سر گذاشته است؛ گاه مورد توجه قرار گرفته و گاه با بی‌توجهی‌ها حتی از رنکینگ جهانی نیز خارج شده است. با این حال دختران فوتبالیست همیشه خواهان توجه و حمایت هستند تا توانایی خود را به نمایش بگذارند. در این راستا یکی از اصلی‌ترین مسائل برای پیشرفت توجه به بخش پایه است. وجود چندین آکادمی فوتبال در بخش دختران نشان از اهمیت این بخش و تلاش زنان برای ساختن فوتبالی حرفه‌ای تر است.

در این میان و در شهر انزلی مریم ایراندوست که سال‌ها در سطح اول فوتبال زنان ایران مربیگری کرده و سابقه هدایت تیم ملی را هم در کارنامه دارد، این روزها رسالت خود را در آموزش به دختران کم سن و سال عاشق فوتبال می‌داند اما در این راه تنها نیست و حمایت پدرش را هم دارد. بارها تصاویری منتشر شده که نصرت ایراندوست در حال آموزش فوتبال به دختران است، تصاویری که امید را به علاقمندان فوتبال منتقل می‌کند تا نسبت به آینده دخترانی که زیر نظر نصرت خان فوتبال را یاد می‌گیرند، خوشبین باشند.

این پیشکسوت فوتبال به تعلیم دختران علاقمند به فوتبال اشاره و بیان کرد: در گذشته و زمانی که دخترم همراه تیم ملی بود هم کمک می‌کردم و با فوتبال زنان آشنایی داشتم. آن موقع دختران زیادی از راه دور می‌آمدند که فوق‌العاده بودند.

نصرت ایراندوست می‌گوید پتانسیل دختران ما فوق‌العاده است و دوست دارند که پیشرفت کنند اما وضعیت فعلی فوتبال زنان ایران را از روزهای خوب گذشته دور می‌داند و معتقد است: اگر با همانی شرایطی که زمان حضور ما بود، پیشرفت می‌کرد، اکنون می‌توانست رتبه خیلی بهتری داشته باشد و حتی جز هشت تیم برتر آسیا قرار بگیرد اما اکنون از آن شرایط دور شده است، چون از سال ۹۱-۹۲ به بعد آنگونه که باید توجه نشد.

او در مورد همراهی مریم ایراندوست در فوتبال و در بخش آموزش رده‌های پایه گفت: وقتی کسی از خانواده و تن آدم کاری که دوست دارد را انجام می‌دهد بقیه هم تا جای ممکن به او کمک می‌کنند. ما هم وقتی دیدیم که دخترمان به فوتبال علاقه‌مند است، کمکش کردیم و خدا را شکر موفق هم شد. اکنون هم دخترم تصمیم داشت به بچه‌ها آموزش بدهد. زمانی که باشد کار تعلیم با خود اوست و وقتی که نیست من آموزش می‌دهم. بحثمان هم بیشتر تعلیم، تربیت و آموزش رفتارهای خوب در فوتبال و ورزش است.

ایراندوست می‌گوید فوتبال زنان بخشی از جامعه هستند که باید به آن‌ها توجه شود و خوب است که با وجود محدودیت‌های حجابی و مسائل دیگر فوتبال بازی می‌کنند و رشد کرده‌اند اما اصلی‌ترین مشکل فوتبال زنان را وضعیت مالی آن‌ها عنوان کرد و گفت: وقتی یک خانم به ورزش می‌آید باید هزینه آن را هم داشته باشد اما در این بخش واقعا مشکل دارند و آنگونه که باید باشد، نیست.


آکادمی ایراندوست


دیدگاه شما
دیدگاه ها