ورود / عضویت
تاریخ 1399/07/09 ساعت 12:59

نخستین داور زن تاریخ بوندسلیگا به سوپرجام 2020 آلمان رسید

بیبیانا اشتاین ‌هاوس داور سوپرجام بایرن مونیخ و دورتموند را بشناسید + فیلم و عکس

بیبیانا اشتاین ‌هاوس داور سوپرجام بایرن مونیخ و دورتموند را بشناسید + فیلم و عکس

بیبیانا اشتاین‌هاوس داور آلمانی بوندسلیگا است که قضاوت او در دیدار سوپرجام دورتموند و بایرن مونیخ باری دیگر به خاطر حواشی پخش نشدن این بازی از شبکه‌های صدا و سیما ایران خبر ساز شده بود. وی در زاده ۴ فروردین ۱۳۵۸ است و اکنون در 41 سالگی به سر می برد.


اشتاین‌هاوس در شبکه ورزش

 بازی وردربرمن مقابل ولفسبورگ از سری مسابقات هفته سی‌ام بوندس‌لیگای آلمان نخستین مسابقه فوتبالی بود که با حضور داور وسط زن، از تلویزیون ایران پخش شده است. این البته اولین باری نبود که بیبیانا اشتاین‌هاوس، مسابقه فوتبال مردان را در سری رقابت‌های بوندس لیگا سوت می‌زد.



در مه ۲۰۱۷ او از سوی یوفا برای داوری در بوندس‌لیگا ۱۸–۲۰۱۷ انتخاب شد و به این ترتیب نخستین زنی شد که در لیگ حرفه‌ای مردان سوت می‌زند.



بیبیانا تنها زنی است که تاکنون در لیگ حرفه‌ای فوتبال مردان سوت زده است. نکته‌ای که درباره اشتاین‌هاوس بازتاب زیادی پیدا کرد به قضاوت او در بازی بین تیم‌های بایرن مونیخ و آگسبورگ در فوریه ۲۰۱۹ برمی‌گردد. مسابقه‌ای که تلویزیون ایران به دلیل حضور داور زن در زمین، از پخش زنده آن خودداری کرد. این موضوع در زمان خود بازتاب خبری زیادی پیدا کرد.


ایران به خاطر داور زن سوژه شد

 هواداران بوندس لیگا در ایران هم حضور دارند اما آنها نتوانستند پیروزی ۳-۲ بایرن مونیخ مقابل آگزبورگ را ببینند. چندین گزارش رسانه‌های ایران نشان می‌داد که قرار است این دیدار از تلویزیون پخش شود اما به دلیل حضور اشتاین هاوس در زمین، پخش آن لغو شد.

حتی در ویکیپدیای او هم یکی از نکاتی است که به آن اشاره شده است. بعد از آن اتفاق اما شبکه ورزش برای نخستین بار مسابقه‌ای را به صورت زنده پخش کرد که داور وسط آن زن بود. (بیشتر بخوانید: استفانی فراپارت، داور زن بازی چلسی و لیورپول را بشناسید)


داوری‌های مهم اشتاین‌هاوس

اشتاین‌هاوس پیش از آنکه برای قضاوت در بوندس‌لیگا انتخاب شود، در سال ۲۰۱۷ بازی فینال لیگ قهرمانان اروپای زنان بین تیم‌های لیون و پاری سن ژرمن را سوت زد. او همچنین یکی از شانزده داور انتخاب شده برای مسابقات جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۱ بود. او در این رقابت‌ها دو مسابقه در مرحله گروهی و فینال مسابقات بین ژاپن و آمریکا را سوت زد.

فیلم قضاوت بیبیانا اشتاین‌هاوس را ببینید:


بیوگرافی اشتاین‌هاوس داور زن 

 اشتاین‌هاوس، در کودکی به عنوان بازیکن فوتبال وارد این رشته ورزشی شد اما آموزش‌های حرفه‌ای برای فراگیری داوری را از ۱۵ سالگی شروع کرد. 

بیبیانا اشتاین‌هاوس در کنار داوری حرفه‌ای فوتبال، به عنوان افسر پلیس با درجه سربازرس در شهر لانگنهاگن فعالیت می‌کند.


گواردیولا و اشتاین ‌هاوس

 این داور زن شاغل در بوندس‌لیگا البته یکبار پیش از این در برخوردی که با پپ گواردیولا داشت، حسابی خبرساز شده بود.



 ماجرای بیبیانا اشتاین‌هاوس و قضاوت او در بوندس‌لیگا، یک بار دیگر به روندی اشاره دارد که جهان در برابر زنان و مردان در ورزش طی می‌کند. در آخرین خبر اما با اعلام فدراسیون فوتبال آلمان، بیبیانا اشتاین هاوس دیدار سوپرجام آلمان را قضاوت خواهد کرد. سوپرجام آلمان بین دو تیم دورتموند و بایرن مونیخ برگزار خواهد شد. 


اولین داور زن تاریخ بوندسلیگا

بیبیانا اشتاین هاوس با قضاوت دیدار سه سال پیش هرتابرلین و وردربرمن، به نخستین داور زن تاریخ بوندسلیگا تبدیل شده بود.


بیبیانا اشتاین هاوس در اینستاگرام


بیشتر ببینید:



Bibiana Steinhaus‎, بیبیانا اشتاین ‌هاوس, اشتاین‌هاوس, داور زن, داور زن بوندسلیگا, داور زن فوتبال, Bibiana Steinhaus, داوران زن فوتبال جهان


دیدگاه شما
دیدگاه ها