ورود / عضویت
تاریخ 1399/06/29 ساعت 12:26

از قضاوت داوران ضربه خوردیم، ۱۴ سال اخراج نشده بودم اما در یک فصل ۲ بار اخراجم کردند

سارا قمی: نباید به هر قیمتی لژیونر شد

سارا قمی: نباید به هر قیمتی لژیونر شد تهران- ایرنا- کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان گفت: خوشبختانه چون به تازگی لیگ‌ کشورهای همسایه آغاز شده، به دنبال جذب بازیکنان ایرانی هستند. ظرفیت دختران ما خیلی بالاست اما نباید به هر قیمتی لژیونر شد.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایرنا سارا قمی اظهار داشت: برای فصل جدید سه یا چهار تیم با من تماس گرفتند و قرار بود که در این هفته تصمیم بگیرم. تا دیروز پیشنهاد همه تیم‌ها را رد کردم و امسال به احتمال فراوان با تیم هیات فوتبال البرز قراردادم را تمدید می‌کنم.

وی درباره احتمال برگزاری مسابقات لیگ برتر به صورت متمرکز افزود: احتمال دارد که تیم‌ها به ۲ گروه تقسیم شوند اما بعید می‌دانم ه به صورت متمرکز برگزار شود. وقتی بازی‌ها متمرکز باشد باید یک روز در میان یا هر روز بازی کنیم. بازیکنان نیز خسته می‌شوند. بهتر است که تیم‌ها ۲ گروه شوند و این گروه‌ها را منطقه به منطقه تقسیم کنند تا خطر ابتلا به کرونا کمتر شود. اگر منطقه‌ای نباشد و بخواهیم از شمال به جنوب برویم باید مسافت بیشتری را طی کنیم و اذیت می‌شویم.

قمی درباره نقاط ضعف لیگ برتر فصل گذشته عنوان کرد: خوشبختانه در فصل گذشته «گلاره ناظمی» مسوول برگزاری مسابقات فوتبال زنان تمام تلاشش را برای برگزاری منظم لیگ انجام داد اما تیم ما از قضاوت داوران ضربه خوردیم. حدودا چهار یا پنج هفته داوران جدیدی آمده بودند زیرا داوران قدیمی مشکلاتی را با فدراسیون در خصوص دستمزدهای خود داشتند.

وی افزود: وقتی داوران جدید آمدند و تجربه‌ای نداشتند، قضاوت‌هایی داشتند که باعث از دست رفتن نتیجه برخی از تیم‌ها شد و خودم به شخصه در یک بازی اخراج شدم و داور بعد از بازی از من عذرخواهی کرد و گفت که ببخشید متوجه نشدم که خطا شده بود و فکر می‌کردم که دارید تمارض می‌کنید. ۱۴ سال بود که اخراج نشده بودم اما در یک فصل ۲ بار اخراجم کردند.

ملی‌پوش فوتبال زنان همچنین درباره لژیونر شدن دختران فوتبالیست ایران گفت: خوشبختانه چون تازه لیگ‌های کشورهای همسایه آغاز شده است، به دنبال جذب بازیکنان ایرانی هستند. ظرفیت دختران ما خیلی بالاست. فوتبال ما ۱۵ سال است که در کشور به صورت دسته یک، متمرکز و لیگ برتر تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه امیدوارم باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال از دختران حمایت کنند، خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها نیز فیلم بازی‌ها را در اختیار بازیکنان قرار دهند تا لژیونر شوند. از طرفی چند کشور همسایه با من برای بازی کردن در تیم آنان تماس گرفتند اما دیدم که شرایط در ایران بهتر است. لژیونر شدن به هر قیمتی نباید نباشد و پس از این پیشنهادات بررسی کردم و دیدم شرایط فوتبال در ایران بهتر است اما این را هم باید در نظر بگیریم که کشورهای همسایه از نظر امکانات بهتر هستند و می‌توانند راهی برای ورود دختران فوتبالیست به لیگ‌های اروپا باشد.

قمی در پاسخ به این پرسش که چرا پیشنهاد بازی در تیم‌های خارجی را نپذیرفتید؟ اظهار داشت: زیرا در سال‌های پایانی فوتبالم هستم و ترجیح می‌دهم در ایران بازی کنم. شرایط را بررسی کردم و چهار سال گذشته که در لیگ عراق بازی کردم شرایط آن خیلی بهتر بود. ۱۵ سال بازی کردم و تنها شغلم فوتبال است و به دنبال پیشرفت نیستم و بیشتر به فکر این هستم تا از نظر مالی مستقل شوم زیرا فوتبال شغل من است. این شرایط برای دختران جوان خیلی بهتر است زیرا کشورهای همسایه راهی برای ورود آنان به لیگ‌های اروپا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تیم ملی فوتبال زنان کلا تعطیل است، گفت: آخرین بار که با فدراسیون فوتبال صحبت کردیم در فرودگاه در یکسال گذشته در مقدماتی المپیک در قطر بود و تا الان هیچ خبری نیست. متاسفانه شرایط فدراسیون به دلیل موضوع سرمربی اسبق تیم ملی مردان بد شده است و به نوعی روی هواست. آن زمان که شرایط بهتر بود به زنان نمی‌رسیدند چه برسد به اینکه شرایط فدراسیون اکنون خاص و بحرانی شده است. در این مدت هیج خبر و برنامه‌ای برای تیم ملی فوتبال زنان نشنیدم اما ۲ روز پیش در مورد تیم ملی فوتسال زنان شنیدم که گفتند در جام جهانی کوچک برزیل شرکت می‌کنند. فوتسالیست‌های ما با انگیزه و خوب هستند. اما متاسفانه در فوتبال زنان هیچ خبری نیست و می‌دانیم که در اواخر اسفند یا اردیبهشت بازی‌های مقدماتی المپیک شروع می‌شود. شاید هم به خاطر کرونا زمان آن عوض شود.

قمی یادآور شد: هیات فوتبال استان البرز سال گذشته از تیم حمایت خوبی داشتند و مثل خیلی از مسوولان زیر حرف خود نزد و واقعا از دختران حمایت کرد. به او گفتم اگر همیشه پشتیبان تیم باشد و با این تیم برای فصل بعد تمدید خواهم کرد.


سارا قمی, هیات فوتبال البرز


دیدگاه شما
دیدگاه ها