ورود / عضویت
تاریخ 1399/06/21 ساعت 04:37

در لیگ برتر فوتبال زنان ایران تنها چهار تیم خوب هستند

فروزان سلیمانی: فدراسیون باید از لژیونر شدن دختران حمایت کند

فروزان سلیمانی: فدراسیون باید از لژیونر شدن دختران حمایت کند سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال زنان گفت: باید فدراسیون و مدیران باشگاه ها از لژیونر شدن دختران حمایت کنند. معرفی آنان به باشگاه‌های خارجی پدیده جدیدی است و می‌تواند به تیم ملی نیز خیلی کمک کند.
به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایرنا فروزان سلیمانی گفت: در فصلی که گذشت به عنوان سرمربی تیم آویسا خوزستان فعالیت کردم اما نمی‌دانم که این تیم در لیگ برتر فوتبال این فصل شرکت می‌کنند یا خیر.
وی ادامه داد: از تیم‌های دیگر هم پیشنهاد داشتم اما به دلیل کرونا و خارج از استان بودن این پیشتهادها، شرایط سختی دارم.
وی درخصوص لژیونر شدن دختران فوتبالیست ایران گفت: اینکه دختران ما انقدر استعداد دارند تا بتوانند واقعا لژیونر شوند جای خوشحالی دارد و از این مساله نه تنها فدراسیون بلکه تمام ورزش ایران باید حمایت کند. این پدیده برای دختران و ورزش ایران خوب است. گلنوش خسروی دختر بسیار با استعدادی هست و اگر بتواند در لیگ ایتالیا بازی کند خیلی راه‌ها را برای دختران دیگر ما باز می‌کند.
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ادامه داد: الان بخش زنان فدراسیون تعطیل و در بلاتکلیفی است اما روی هم رفته از این مساله که دختران ما اگر بتوانند لژیونر شوند، استقبال می‌کنیم و باید برای تحقق این امر فدراسیون حمایت و با باشگاه‌های مطرح رایزنی کنند. باید شرایط به گونه‌ای باشد تا به آنان بازی دهند و دیده شوند و این مساله خیلی مهم است.
وی یادآور شد: صرف اینکه بگوییم یک بازیکن لژیونر شود اما در آن باشگاه نتواند بازی کند خیلی فرق می‌کند تا اینکه برود و دیده شود. این دیده شدن‌ها به تیم ملی فوتبال زنان خیلی کمک می‌کند. برای لژیونر شدن دختران در شروع کار هستیم و نیاز نیست شخص خاصی از آنها حمایت کند. مدیران باشگاه‌ها خیلی می‌توانند در لژیونر شدن دختران نقش داشته باشند.
سلیمانی افزود: مساله مالی برای زنان لژیونرهای آنقدر مهم نیست که دختران بخواهند به خاطر آن مساله لژیونر شوند. درست است دلار و ارز گران شده اما مبلغی که در فوتبال زنان در جهان رد و بدل می‌شود، چشمگیر نیست.
وی اظهار داشت: دختران به دنبال فضایی هستند تا رقابت شدیدتر و لیگ آن پویاتر باشد و آرامش بهتری داشته باشند. در لیگ برتر فوتبال زنان ایران تنها چهار تیم خوب هستند که با هم رقابت می‌کنند و سایر تیم‌ها زنگ تفریح هستند و این موضوع فایده‌ای برای دختران ندارد و تیم ملی هم نتیجه نمی‌گیرد.
وی تصریح کرد: دختران فوتبالیست دوست دارند تا در دنیا دیده شوند و این موضوع خیلی برای آنان ارزشمندتر از دستمزدهاست. پول‌هایی که در بخش زنان جا به جا می‌شود، راضی کننده نیست. آرامش، لیگ معتبرتر و دیده شدن و در پایان پول سبب می‌شود تا دختران انگیزه لژیونر شدن را داشته باشند.
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال زنان گفت: حضور یک ایرانی در سری آ ایتالیا یک افتخار است و به عنوان یک مربی به گلنوش خسروی افتخار می‌کنم. باشگاه‌ها خیلی می‌توانند به دختران ما کمک و با باشگاه‌های خارجی رایزنی کنند و وقتی به این تیم‌ها می‌روند واقعا بازی کنند و دیده شوند. معرفی دختران به باشگاه‌های خارجی پدیده جدیدی برای فوتبال زنان است و این امر می‌تواند راه را باز و فوتبال زنان ایران را به تمام دنیا معرفی و به تیم ملی نیز خیلی کمک کند.




فروزان سلیمانی


دیدگاه شما
دیدگاه ها