ورود / عضویت
تاریخ 1399/05/07 ساعت 08:43

در فصل سیزدهم سختی‌هایی داریم و شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنیم

گلاره ناظمی: لیگ فوتبال زنان، نیمه دوم مهر آغاز می‌شود

گلاره ناظمی: لیگ فوتبال زنان، نیمه دوم مهر آغاز می‌شود مسوول برگزاری مسابقات فوتبال زنان، گفت: اوسط شهریور ماه مراسم قرعه‌کشی لیگ فوتبال زنان را انجام می‌دهیم و در صورت مساعد بودن شرایط، نیمه دوم مهر مسابقات لیگ برتر آغاز خواهد شد.

به گزارش فوتبالدخت به نقل از ایرنا گلاره ناظمی اظهار داشت: دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر مقداری درگیر بیماری کرونا و شرایط متفاوت شد. اتفاقی که کل فوتبال ایران را تحت شعاع قرار داد. فوتبال زنان هم از این موضوع مستثنی نبود.

وی افزود: تا هفته هجدهم لیگ برتر ۲۱۱ بازی انجام شد و ۴۳۴ گل به ثمر رسید. رکورد جالبی داشتیم از کلین‌شیت زهرا خواجوی دروازه‌بان وچان کردستان که با ۹۵۳ دقیقه دروازه خود را بسته نگه‌داشت. همچنین شهرداری بم هفتمین قهرمانی را سپری کرد که این موضوع رکوردی بود که در باشگاه‌های ایران نداشتیم. این تیم ۴۷ بازی بدون شکست داشت که در ایران این مورد هم بی‌سابقه بوده تا تیمی از این تعداد بازی بدون شکست باشد.

مسوول برگزاری مسابقات فوتبال زنان درباره دلیل تعلل سازمان لیگ برای اعلام تصمیم خود درخصوص ادامه یا لغو مسابقات فوتبال زنان، گفت: تمام تیم‌ها از قبل اطلاع داشتند که قرار است تا مسابقات برگزار نشود. همچنین تیم‌های ما شرایطی را ندارند که در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کنند یا مقدماتی جام جهانی داشته باشند. به همین خاطر الزامی به این نبود که مسابقات لیگ حتما برای حضور در این رقابت‌ها تعیین تکلیف شود. همچنین همه تیم‌ها نظر خود را برای ادامه یا لغو مسابقات دادند و رضایت داشتند تا با همین جدول نهایی این رقابت‌ها پایان یابد.

وی اضافه کرد: همچنین نیاز به یک تاییدیه از هیات رییس فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ داشتیم و همه اینها سبب شد تا اعلام تصمیم قطعی زمان‌بر شود تا حقی هم ضایع نشود. هرچند تیم‌ها از خیلی وقت پیش از تصمیم ما خبر داشتند و در بلاتکلیفی و هم تمرین نبودند. تنها مراحل نامه‌نگاری و مکاتبات مکتوب تیم‌ها برای اعلام به هیات رییسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ سبب شد تا در این تصمیم‌گیری تعللی ایجاد شود.

ناظمی یادآور شد: همواره مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان در این چند سال با نظم خاصی برگزار می‌شد. شرایط را به سمتی می‌بریم تا هر سال از سال پیش بهتر شود اما بیماری کرونا خارج از اختیار بود و شرایط را به ما تحمیل کرد. امیدواریم سال آینده این مشکل را نداشته باشیم. با یک سری پروتکل بهداشتی که باید توسط باشگاه‌ها رعایت شود و الزام و لازمه برگزاری مسابقات است، فصل ۱۳ لیگ برتر فوتبال زنان را در صورت مساعد بودن شرایط و و مجوز ستاد مبارزه با کرونا از نیمه دوم مهر ماه آغاز می‌کنیم.
وی عنوان کرد: جلسه‌ای را قبل از مراسم قرعه کشی درخصوص وضعیت متفاوت برگزاری مسابقات به‌دلیل کرونا در فصل سیزدهم لیگ برتر در شهریور ماه برگزار می‌کنیم. این جلسه با نظرسنجی و هم‌اندیشی همه مدیران عامل باشگاه‌ها، مربیان و سرپرستان تیم‌ها برپا می‌شود تا به یک نتیجه کلی برسیم و تیم‌هایی که واجد شرایط هستند، با رعایت پروتکل بهداشتی در این فصل شرکت کنند. در فصل سیزدهم سختی‌هایی داریم و شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنیم.


گلاره ناظمی


دیدگاه شما
دیدگاه ها